Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Ainakin omalta osalta ne on muuttanut kaupunkiin :smiley: Kesällä oli jopa kiusaksi asti sääskiä sisällä, ja vieläpä äkäisiä sellaisia. Kaikilla aina oikein kutisevat ja pitkään merkkinä näkyvät pistojäljet ympäri kehoa, yhtenä yönä jopa tyyliin 10 kpl per jalka.

Täällä kaukana ei missään piisaa kyllä hirvikärpäsiä kohtalaisen reilusti. Mutta kaikki muu kompensoi :slightly_smiling_face: Lintuja on reilusti, mutta koiraton metsämies aika pulassa.

38 tykkäystä

Alkusyksyn hiivintämetsästys kanalintujen perässä ilman koiraa on kyllä rankimmasta päästä metsästysmuodoista. Kilometreja metsässä kyllä tulee, mutta jos linnut ovat mahdottoman arkoja niin pomppivat haulikkokantaman ulkopuolelta jo karkuun hyvissä ajoin. Nimimerkillä kokemusta on :sweat_smile:

8 tykkäystä

Näissä ”etäbidee” hanoissa on altaan alla termostaatti bidettä varten, joka säädetään haluttuun lämpötilaan. Se pitää veden tasalämpöisenä/haluttuna. Itse allashanan kahvan asennolla ei ole merkitystä bideestä tulevaan veden lämpötilaan. Voi olla, että ymmärsin viestisi jotenkin väärin, mutta halusin vähän tarkentaa. :slight_smile:

Edit. Jos altaan hana on kosketusvapaa niin hana sekä bidee on yhden lämpötilasäädön takana joko hanan kyljestä tai altaan alla termostaatilla. Vipuhanoissa etäbideellä oma termostaatti/säätö.

1 tykkäys

Aina moititaan suomalaisten yritysostoja ja myyntejä.

Mitenhän Rami ja Cramo, aika lailla syklin huipulla taisivat mennä? skool

6 tykkäystä

Nörtit ja nörtittäret, auttakaa miestä mäessä.

Ongelma kuvattu täällä: Keskustelua tietoteknisistä laitteista - #142 käyttäjältä Ituhippinen.

Nyt ei tartte vain brassailla osaamisellaan teorian tasolla, vaan käytännössä osoittaa yli-ATK-velhoutenne, ja pelastaa reppana pulasta.

1 tykkäys

Sopisiko kahvihuoneelle pieni maanantaikeskustelu tavoista.

“On helpompaa olla tavanalainen kuin kurinalainen.”

Ihmisellähän on ihan naurettavan vähän tahdonvoimaa, jonka vuoksi jonkin asian kurinalainen tekeminen toimii vain hetken ja vain hyvässä vireystilassa. Jos joka päivä joutuu kurilla ohjaamaan itseään kohti haluttua tekemistä, niin edessä on useimmiten pettymys.

Tahdonvoimasta on muuten tehty kovia kirjoja, joista suosittelen nyt alkuun vaikkapa tätä:

image

Tahdonvoiman ja kurinalaisuuden voi kuitenkin valjastaa uusien tai korvaavien tapojen edistämiseen, ja ehkä tahdonvoima ja kuri riittävätkin juuri ja juuri siihen, että saat alulle jonkin hyvän tavan, joka vähitellen muuttuu automaattiseksi. Sen jälkeen tapa alkaakin toimia ilman kuria ja tahdonvoimaa, ja voit käyttää tahdonvoimasi taas muhin asioihin tai vaikkapa uusien tapojen ketjuttamiseen edellisen tavan oheen.

Mutta arvon foorumikollegat, mitkä ovat teidän elämää mullistaneimmat tavat?

Tämä tuli mieleen, kun tein sellaisen ratkaisun, että tilasin itselleni herätyskellon. Nyt joka ilta rituaalinomaisesti puhelin menee laturiin keittiöön ja minä hipsin kirjan ja herätyskelloni kanssa makuuhuoneeseen. Ei enää kännykkää iltaisin eikä heti ensimmäisenä myöskään aamuisin.

Tuloksena aiempi nukkumaanmeno, nopeampi nukahtaminen, kenties laadukkaammat yöunet ja enemmän lukemista. Haittoja en ole havainnut.

Mikä on sun tapoihin liittyvä supervoima?

Tavoista voi lukea vaikka näistä:
image

image

25 tykkäystä

Tuohon jatkoksi vielä tämäkin:

Ei mitään mullistavaa, aika perusjuttua, mutta pistää mukavasti ajattelemaan omia toimintatapoja.

Monilla suurmiehillä on ollut hyvin käytännöllisiä tapoja, joilla on säästetty tahdonvoimaa esimerkiksi päätöstentekoa varten. Obaman harmaat puvut jne. Tahdonvoimaa on rajallinen määrä, joten se kannattaa käyttää fiksusti.

8 tykkäystä

Aika hauska, pitäisi itsekin hommata sellainen vanha kunnon pirisijä. Ties vaikka ihmiset alkaisivat tosissaan tajuta puhelimen haittavaikutukset ja kaikki herätyskellot sun muut tekisivät taas comebackia. Se olisi siistiä.

Itse olen viime aikoina pyrkinyt vetään illat niin, että varmistan puhelimen herätyksen jo tunti pari ennen nukkumaan menoa, puhelin äänettömälle ja pois silmistä loppuillaksi. Lisäksi olen koittanut yleensä vältellä pakonomaista kellon vilkuilua ennen nukkumaan menoa. Eli en mene enää kello kaulassa nukkumaan. Huomattavasti mukavampaa.

Ja tätä kellon vilkuilun vähentämistä olen sittemmin pyrkinyt laajentamaan usealle arjen osa-alueelle niin paljon kuin mahdollista. Ärsyttävää ja stressaavaa kipittää töihin kelloa vilkuillen, koska sillä ei ole itselleni mitään merkitystä, onko kello 0647 vai 0715. Olkoot mielummin kello mitä on ja askel vähän hitaammaksi. Ihmiset ovat aivan liikaa ajan orjia.

11 tykkäystä

Olen ehdottomasti änkyrä. Lisäksi, mikä vielä tärkeämpää, olen ahne.

Jos nämä aurinko- ja tuulivoiman lupaukset ovat totta, niin pitääkin laittaa all in Enel S.p.A. -yhtiöön. Sillä on nimittäin sellainen erittäin merkittävä etu Suomeen verrattuna, että aurinko paistaa toiminta-alueellaan ihan toiseen malliin, mikä puolestaan tukee kulutuksen parempaa jakautumaa Suomeen verrattuna. Toisin sanoen sähköä tarvitaan eniten juuri silloin, kun on aurinkoista.

Vakuuttakaa minut siitä, että nyt on aika irrottaa tylsästä perusteollisuudesta ja laittaa rahat edellä sanomani kaltaisiin uusiutuvan energian todellisiin pioneereihin. Joilla on oikeaa voluumituotantoa, eikä vain markkinointikalvoja.

Yleensä parhaat sektorituotot vaikuttavat tulevan sijoituskohteista, jossa pääomasta ja sijoittajista on pulaa. Uusiutuviin on virrannut mielettömät määrät rahaa —> osakkeiden sekp hankkeiden hinnat nousseet —> tuotto-odotus laskenut.

3 tykkäystä

Nyt alkoi sattua päähän. Pitäisiköhän opetella juomaan kahvia, kun kerran Inderesin kahvihuoneessa ollaan.

Siis Norja. Mikä ihme siinä on, että yhtä maata voidaan siunata niin tavattoman paljon. Norjalla on öljyä ja kaasua. Sen ansiosta Norjalla on satojen miljardien sijoitusvarallisuus ulkomailla, mikä tuottaa heille pääomatuloja tästä ikuisuuteen. Norjalla on järjettömän upeat maisemat. Senkin vielä sietäisi, mutta kun ne maisemat on sellaista vuoristoa, että niistä saadaan tavaton määrä vesivoimaa. Eikä tässäkään vielä kaikki. Niillä on kalavedet täynnä turskaa sun muuta merenelävää ja sanotut vuoret täynnä mitä erilaisimpia mineraaleja. Ja vapaa pääsy Atlantin kauppareiteille.

Ei ole reilua!

33 tykkäystä

Ja mainos- ja sponsorirahatkin juoksee heidän kauniille hiihtäjille ihan eri malliin kuin meidän Erja-Liisoille

3 tykkäystä

Häh. Sinunhan piti vakuuttaa minut siitä, että minun kannattaa sijoittaa tuuli- ja aurinkovoimaan.

Ja nyt sinä vakuutat minua, että älä nyt hyvä mies rahojasi ainakaan sinne laita!

4 tykkäystä

Jos kaikki tietää, että jossain on isoja tuottoja tarjolla, siellä ei ole enää isoja tuottoja tarjolla.

10 tykkäystä

Sieltähän löytyi tänä vuonna jotain tuikitärkeätä mineraalia tai mössöä jota ne alkaa kaivelemaan maailmalle jonkun vuoden kuluttua. Öljyt ja kaasut kun loppuu, niin tämä aine tekee taas valtiolle rahaa.

3 tykkäystä

En ihmettelis, vaikka vähän kallioita kaivaessa paljastuis että koko Norja onkin itseasiassa kultaa pintakerroksen alta. Vähän niin kuin Sijoittaja-Alokkaan kengät.

21 tykkäystä

Varmistaisin vaan (nyt luin jopa oikeasti ohjeet ainakin melkein kokonaan), että toimeksiannoista ei siis mene mitään maksuja? Voi ostella ja rämpyttää lappuja lihoiksi minkä ehtii ilman kuluja?

1 tykkäys

Joo ei toimeksiantokuluja.

2 tykkäystä

Lottosalkku perustettu ja liittymispyyntö lähetetty :muscle:

E: Heti kun päivittää sivun, näyttää siltä kuin ei olisi liittymispyyntöä lähettänytkään :thinking: