Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Korot on taas laskussa. lol

3 tykkäystä

Niimpä näkyvät olevan :face_with_monocle:
image

28 tykkäystä

@Mikko_Makinen:kin olen murheellinen :frowning:

40 tykkäystä

Mikon twiitistä joku karhuisempi saattaisi tulkita, että Helsingin bördeleissönin small-cap -siivellä on edelleen laskuvaraa kun taas isot ovat jo tukitasoilla. Ihmekös jotkut tuntuvat kääntyneen kohti osinkoja maksavia pappaosakkeita :thinking:
Edit: Saarion kirjassa tämä esiteltiin vähän toisenlaisessa valossa; pienyhtiöt sulavat ensin ja kenraalit kaatuvat viimeisenä. Suomessa toimialajakauma voi toki vaikuttaa; Aallon kestää talouden puuroutumista paremmin kuin YIT.

8 tykkäystä

Pappaosakkeita?

Angry Late GIF - Angry Late Crying GIFs|262.5x155.11363636363635

41 tykkäystä

Muistini mukaan, joka voi hyvin jo pätkiä, treenin olisi hyvä olla nousujohteinen. Yksi avain tähän on riittävä palautuminen. Riittävän palautumisen saavuttamiseksi on hyvä pitää vähintään viikon tauko, mielellään 10 päivää kovien treenien välillä. Erikseen on mainittava jalkatreeni, josta natukalla( ei lääkitty) saattaa kestää jopa 14 päivää palautua.

Olen itse myös viimeaikoina unohtanut tuon yllä kuvaillun treenifilosofian, ja ehkä siksi myös minun treenini ovat olleet laskujohteisia.

23 tykkäystä

Hivenen pettyneenä seurannut viime päivät pörssien suunta ketjun päivityksiä, tai lähinnä niiden puutetta. Kirjoittajien aktiivisuus on vähentynyt - taitaa pörssien suunta olla jo lähes kaikille selvä, niin mitäpä sinne rustailemaan. Teki mieli kirjoittaa sinne lyhyesti " alas päin" Merkit eivät riittäneet ja ilmeinen liputusuhka olisi leijunut sinällään varsin informatiivisen viestin yllä.

34 tykkäystä

:partying_face:

5 tykkäystä

Ei syytä vajota ahdinkoon, black friday 2kk päästä ja joulupukkirallia odotellessa :santa:

15 tykkäystä

Kerranki mukavaa katsoa osakkeita kun kaikki ei oo kallista.

26 tykkäystä

Ei olisi ensimmäinen kerta historiassa, kun keskuspankki suorittaa tukiostoja. Oliko sulla @Verneri_Pulkkinen jo tästäkin teemasta laaja katsaus?

19 tykkäystä

Tutkiskellut ostin/möin palstaa, kirjauduin Nordnetin sharevilleen Foorumilaisten ryhmään ja parviälyn aikaansaama tilanne ei ollut yllätys :smile:

16 tykkäystä

Jatkuvassa laskussa on se kiva juttu, että euromääräinen lasku on joka päivä edellistä pienempi! Harrastus vaan halpenee. :laughing:

42 tykkäystä

Hyvin vielä ehtii, ne kenraalitkin

1 tykkäys

Ei suoraan tuosta, muistaakseni. :smiley:

Länsimaissa taitaa muistaakseni mm. Sveitsin keskuspankki on moista harrastanut kun se on halunnut frangia alaspäin painaa. Japani lienee suurin keskuspankki joka on ostanut suoraan osakkeita. :smiley:

Luulen valitettavasti että tässä inflaatiotilanteessa moiset tukiostot olisivat kiistanalaisia.

8 tykkäystä

Kato sieltä sun Blummasta ja tee sellainen katsaus. :cowboy_hat_face:


Q&A:sta löytyi tällainen, eli kysymys blokkikaupasta, johon vastauksen antoi Järvenpään Antti.

4 tykkäystä

image

Judging You GIF - Little Girl Judging - Discover & Share GIFs

23 tykkäystä

OMXH ja joulupukkirallikin peruttu…

33 tykkäystä

Hei,

tulin tänne vaan päivittelmään omia tuntemuksia Helsingin pörssistä sijoittajapsykologian kannalta, mutta täällähän näyttääkin olevan hyvä tunnelma jo valmiiksi :harviaraketti:

Olen tässä jo jonkun aikaa identifioinut suomalaiset osakkeet halvoiksi ja ostellut indeksiä tasaisesti. Nyt kun lasku vaan jatkuu ja jonkunlainen stagflaatio tai ainakin taantuma häämöttää, niin tuntuu et mitä jos se laskeekin vielä oikeen pirusti?

Eli nyt kun OMXH laskee, niin samaa vauhtia myös oma varmuus ostopaikasta. Huomaan miettiväni, että mitä jos seuraavaksi tulokset laskevat ja sitten se arvostuskaan ei ole enää yhtä houkutteleva. Siinähän sitä sitten taas on laskuvaraa. Vai alkaako juuri siksi olla paikat laittaa all in?

Vielä taidan jatkaa ostoja kun musiikki soi ja jopa laulaa mukana: Give you body to the HEX!

12 tykkäystä

Vielä on NN:n salkku plussalla tämän vuoden osalta, mutta eipä tässä tällä hetkellä oikein ole juhlaankaan aihetta. Pitää varmaan alkaa kohtapuoliin haalimaan käteistä jostain uusia ostopöksyjä varten.

4 tykkäystä