Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Parempi tietysti olisi, että Orban ja kumppanit lähetettäisiin Venäjälle ilman paluulippua ja koko maa resetoitaisiin jollain tavalla. On sinänsä aika outo yhdistelmä, kun vallassa on EU-vastainen porukka ja suurin osa unkarilaisista tietääkseni on EU-myönteisiä.

6 tykkäystä

Vilkaisin tässä toissaviikolla pitkästä aikaa kakkossalkkuani. Oli jotenkin kiirettä riittänyt pääsalkun saldon ylläpitämisessä, kun sen arvo on jotenkin joka päivä vähäisempi, vaikka muistaakseni olen sinne ämpäreittäin kaatanut varoja. En siten ollut liiemmin ehtinyt tuota pienempää salkkua huoltaa.

Huomasin, että olin harjoittanut siellä täysin sijoitusfilosofiani vastaista toimintaa eli sijoittanut hesulin ulkopuolelle ja vielä jenkkeihin. Tuottokin oli karannut tämän vuoden osalta +25 % tasolle, mikä tuli kyllä ihan aidosti yllätyksenä. Aloitin heti korjaavat toimet ja nyt salkussa on vain Wärtsilää ja Wulffia. Oletan, että salkku tasapainottuu pääsalkun tasolle eli pakkaselle vielä ennen joulua. Onneksi toki salkussa ei juuri varoja ollut, joten lähinnä kauneuspilkku punaisen meren keskellä.

Aina voi mennä positiivisen kautta. Mietin lähinnä, etteikö toisi vähän tasapainoa elämään, jos olisi Tapparan kannattaja, niin vaikka pörssissä menisi huonosti, niin edes jostain saisi iloa. Meidän SaiPalaisten kausi on jo tässä vaiheessa ohi ja pörssikään ei tuo hirveästi valoa pimeneviin iltoihin.

Toki sitäkin samaa on, että saa sekä pörssissä että jääkiekossa pohtia, onko se lempiosake/-seura konkurssissa kauden päätteeksi.

13 tykkäystä

Feissarimokien tarkkaakin tarkemmasta kyselystä.
image

Suomalaiset ovat surullisen köyhiä ja/tai huonoja raha-asioissa.

27 tykkäystä

Lasketaanko hesulinpörssin osakkeet, lukossa oleva henkilökuntarahasto, myyntirajoitetut oman työpaikan osakkeet, kryptot tai luottokortti säästöihin?
Jos ei niin noin 1kk menot kun tänään tuli palkka.

50 tykkäystä

Itse lukisin kaiken viikon sisään realisoitavissa olevan omaisuuden säästöksi. Feissarimokien lukijoista en tiedä. =P

14 tykkäystä

Mikä taantuma? Ei tunnu missään. Tilaukset vähän tasoittuneet, mutta eiköhän selvitä.

3 tykkäystä

Eli kauhea pudotus tulossa. Pörssi katsoo vain eteenpäin.

7 tykkäystä

No näinpä tietenkin. Lisäksi punaiset jenkkifutuurit niin tänään menee kölin ali kaikki muutenkin :joy:

1 tykkäys

2kk ei ole lähimaillakaan riittävä turva. Lapsille olen opettanut, että kulutus sen mukaan että tarvittaessa vuoden pystyy elämään pelkillä säästöillä

3 tykkäystä

Tänään ei mene kölin ali julkistajat. Vahvaa tekemistä. Konecranes&f-secure❤️+SSH

Onneksemme Venäjän ei ole mikään pakko pysyä kasassa :smiling_face_with_three_hearts:

6 tykkäystä

Kyllä tuohon kyselyyn olisi pitänyt mahduttaa yksi säästämiseen liittyvä korkoa korolle -kysymys, onhan se aika oleellista kuitenkin hiffata sekin puoli. Esim “Sijoitat 200 euroa kuukausittain indeksirahastoon, jonka arvo alenee vuosittain 10%, kuinka paljon kumulatiivisesti vitutuskäyräsi on kasvanut neljän vuoden aikana? a)liikaa b)vitusti liikaa”

25 tykkäystä

Muutama luottokortti, joilla on yhteensä 3kk elämiseen tarvittava luottoraja, on ihan jees hätävara.

10 tykkäystä

Eilen juttelin yhden raksa-alan kaverin kanssa, joka tekee toiminimellään hommia. Hän pohti yhtiön ostamista, jos mä tulen enkelisijoittajaksi.

Huhut siitä ovat vissiin lähteneet liikkeelle. :open_mouth:

33 tykkäystä

Tehdään siitä kuoriyhtiö ja viedään sitä kuin kuoriämpäriä.

1 tykkäys

Kasvollinen pääomistaja usein herättää luottamusta sijoittajissa. Kasvollinen pääomistaja Lehdossa;

45 tykkäystä

Voisiko joku avata ketjun pelkille osakemyynneille, “myin tänään”
Ei kukaan enää osta osakkeita.

9 tykkäystä

Mitä tämä tarkoittaa?:rofl:

17 tykkäystä

No kasvoihan se. onhan tuossa uudessa luvussa enemmän numeroita :abacus:

18 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan Hesulin tilanteesta kun yrität kirjautua nordnettiin ja saat vain nettisivun jossa lukee:

image

43 tykkäystä