Joo, Kahnemanin kirja on loistava. Päätöksenteko on kevytversio siitä. Terra Cognita on muutenkin tehnyt mittaamattoman arvokasta työtä kääntäessään vähemmän populaareja kirjoja suomen kielelle, vaikka myyntimäärät saattavat olla vain muutama sata kappaletta (Kahnemaneilla ja Talebeilla toki enemmän).
Kun alkaa tutkia omaa toimintaansa, niin sehän on aivan täynnä kaikenlaisia loogisia ristiriitaisuuksia. Ihminen on mestarillinen toimimaan ensin ja sitten perustelemaan toiminnan uskottavasti itselleen, vaikka perustelut saattavat tapauksesta riippuen olla täysin päinvastaiset. (“Ostin kalliin brändituotteen, koska laadusta kannattaa maksaa.” / “Ostin kaupan halpistuotteen, kun se oli niin hyvässä alennuksessa ja merkkituote ei ole juuri parempi.”). Löydän tällaisia ristiriitoja omassa toiminnassani jatkuvasti.
Mulla ollut gifin kaltainen olo tämän makron kanssa kohta kaksi vuotta. Mitä täällä tapahtuu? Sanokaa nyt joku järkevä onko nämä poikkeukselliset vuodet vai perus maailmanloppua taas
Oon aika paljon painottanut nyt ihan indeksi etf:iin kun ei muuta keksi.
Illan positiivisiksi täytyy todeta, että @Verneri_Pulkkinen innoittamana testailtu jalokahvi-piimä maistuu kunnolla rasvasen piimän kanssa. Kiitos tästä
Saako tästä nautintoaineet lisätietoa? Vai tarjoillaanko tätä kahvipiimää yksinoikeudella vain mestarien loungessa (jonne en itse ole vieläkään löytänyt).
Katsoimme puolison kanssa nyt sängyssä nukkumaan mennessä erään Välimeren -risteilyn speksejä ja totesin eräästä satamasta että ai, se pysähtyy tuolla. Hän jostain syystä vastasi “hilipatihippaa joo” ja nyt ei naurusta meinaa tulla mitään.
Yleensä ongelmat löytää Mestarien lounge johtuu puuttuvasta loungekortista. Luovutankin nyt yksilöllisen korttisi täysin anonyymisti tässä:
Tosiaan illan viimeistä jalokahvi-piimäpaukkua olen täällä nauttimassa, vaikka en ole poistumassa loungesta mihinkään. Olen ollut täällä pysyvästi vuodesta 2021 lähtien, koska uskon että Mestari-arvonimi minulle oli erehdys ja on pidettävä eduista kiinni mahdollisimman pitkään.
Radio Suomen juontaja juuri hehkutti kuinka on todella yleistä löytää nykyisin kumppanit tinderistä. Toisaalta internetissä kerrotaan kuinka samainen tinder tuhoaa miesten itsetunnon ja suositellaan IRL tapaamisia mielummin. Jotkut tinderistä kai mieleistä seuraa saavat, kaikki eivät. Missähän määrin sen salattu algoritmi on vastuussa siitä ketkä nykyisin pariutuvat keskenään
Pariutumisesta tulis (vai pitääkö sanoa tulee ) paljon selkeämpää, kun deittailu menee kuten Black Mirrorin Hang the DJ -jaksossa. (Yksi sarjan parhaista jaksoista).
Elon Musk jatkaa Twitterin öh… kehittämistä? Osaatteko arvata, mikä alla olevista on Twitter?
Musk ei ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Harva tietää, että hän yritti tehdä PayPalista X.com:in vuosituhannen vaihteessa. Tällöin Peter Thiel pysäytti Muskin fiksaation.
Vaikka Musk ei ole varmaan saanut ideaansa Putinilta, on kuitenkin todettava, että nykypäivänä kovat konsonantit mieltävät yleensä johonkin muuhun asiaan kuin kivaan jutustelualustaan. Musk ei ole tunnettu syväanalyyttisistä kyvyistään sosiaalisissa tilanteissa.
Noin niin kuin esimerkkinä, mm. Egyptiläisen jumalattaren Isiksen nimen etsintä antaa googlessa nykyään aivan erilaisia tuloksia kuin 10v sitten.
New York Timesin artikkeli Twitterin rebrändäämisestä.
Ennustan, että näemme jatkumon, jossa maailmanlaajuinen suosittu sosiaalinen alusta tuhotaan Muskin egon alttarille. Henkilökohtaisena kokemuksena voin todeta, Twitterin toiminta ja striimivirta on heikentynyt sen jälkeen kun Musk otti ohjat. Saa nähdä miten käy.
Salkkua on hyvä hajauttaa kuten minä niin se tasoittaa molempiin suuntiin liikkeitä. Saa poimittua enemmän negareita ja tulosalituksia/ huonoja tulevaisuuden näkymiä. Aina löytyy pettymyksiä joka nurkalta. Ei ole elämä tylsää näin. Tänään kuitenkin on huilipäivä ainakin tulosalitusten osalta omassa salkussa. Piti tsekkailla Incapiä jota sivusta seuraillut. Näytti paremmalta kuin odotin ja ei tietty löydy salkusta.