Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Miten voi kerta toisensa jälkeen toistaa täsmälleen saman virheen täysin samalla kaavalla? Joka ainoa kerta kun teen uunilihaa, otan kypsennetyn lihan uunista, poistan patakintaat kädestä ja sen jälkeen tartun paljain käsin 200-asteiseen paistomittariin. Joka ainoa kerta.

Ymmärrän sijoituskäyttäytymistäni ja -menestystäni paremmin kuin koskaan.

57 tykkäystä

Myös talousnobelisti Daniel Kahnemanin Ajattelu, nopeasti ja hitaasti on mainio kirja intuitiivisen ja rationaalisen ajattelun järjestelmien eroista ja niiden tiedostamisen hyödyntämisestä. Tietokirja ilman populismia, johdattelevia anekdootteja tai henkilöbrändin rakentamista. Huonona puolena siitä ei tule tunne että ovatpa muut tyhmiä.

5 tykkäystä

Kinkun kanssa se on helpompaa, mittari näyttää vaan 76astetta. :wink:

1 tykkäys

Joo, Kahnemanin kirja on loistava. Päätöksenteko on kevytversio siitä. Terra Cognita on muutenkin tehnyt mittaamattoman arvokasta työtä kääntäessään vähemmän populaareja kirjoja suomen kielelle, vaikka myyntimäärät saattavat olla vain muutama sata kappaletta (Kahnemaneilla ja Talebeilla toki enemmän).

Kun alkaa tutkia omaa toimintaansa, niin sehän on aivan täynnä kaikenlaisia loogisia ristiriitaisuuksia. Ihminen on mestarillinen toimimaan ensin ja sitten perustelemaan toiminnan uskottavasti itselleen, vaikka perustelut saattavat tapauksesta riippuen olla täysin päinvastaiset. (“Ostin kalliin brändituotteen, koska laadusta kannattaa maksaa.” / “Ostin kaupan halpistuotteen, kun se oli niin hyvässä alennuksessa ja merkkituote ei ole juuri parempi.”). Löydän tällaisia ristiriitoja omassa toiminnassani jatkuvasti. :grin:

7 tykkäystä

Masentava totuus nykyajasta? :roll_eyes:

56 tykkäystä

Kylläpäs nyt 50-luvun insinöörit luottivat melko reippaasti nykypäivän insinööreihin. :nerd_face:
Vai loppuiko rahoitus kesken 80-luvun lopulla? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

No, ehkäpä jo ensi vuonna?

Tällaisen haluan joululahjaksi.

truckcrash

Mulla ollut gifin kaltainen olo tämän makron kanssa kohta kaksi vuotta. Mitä täällä tapahtuu? Sanokaa nyt joku järkevä onko nämä poikkeukselliset vuodet vai perus maailmanloppua taas :smiley:

Oon aika paljon painottanut nyt ihan indeksi etf:iin kun ei muuta keksi.

18 tykkäystä

Lihasta ulkona olevaan osaan mittaria on vaan niin paljon helpompi tarttua kuin sisällä olevaan :frowning_face:

6 tykkäystä

Sitten kun tervankypsyttelijä kapituloi ja tajuaa, että ”pohjat oli ja meni ja parempi ostaa”

Silloin isosti.

MYY

25 tykkäystä

Illan positiivisiksi täytyy todeta, että @Verneri_Pulkkinen innoittamana testailtu jalokahvi-piimä maistuu kunnolla rasvasen piimän kanssa. Kiitos tästä :chart_with_upwards_trend:

7 tykkäystä

Saako tästä nautintoaineet lisätietoa? Vai tarjoillaanko tätä kahvipiimää yksinoikeudella vain mestarien loungessa (jonne en itse ole vieläkään löytänyt).

8 tykkäystä

Tämä oli se mitä Jatkoilla ruoholahdessa Vernerin vierailusta jäi päällimmäisenä mieleen :smiley: Tarkemmat speksit hatusta jälkiruokajuoman tekohetkellä.

3 tykkäystä

En ole kertaakaan tähän mennessä jaksanut nähdä vaivaa katsoa Inderesin videoita. Nyt tuli sen verran kiinnostava aihe, että saatan päätyä katsomaan.

3 tykkäystä

Katsoimme puolison kanssa nyt sängyssä nukkumaan mennessä erään Välimeren -risteilyn speksejä ja totesin eräästä satamasta että ai, se pysähtyy tuolla. Hän jostain syystä vastasi “hilipatihippaa joo” ja nyt ei naurusta meinaa tulla mitään.

:smiley::smiley::smiley:

2 tykkäystä

Yleensä ongelmat löytää Mestarien lounge johtuu puuttuvasta loungekortista. Luovutankin nyt yksilöllisen korttisi täysin anonyymisti tässä:
lounge kortti2

Tosiaan illan viimeistä jalokahvi-piimäpaukkua olen täällä nauttimassa, vaikka en ole poistumassa loungesta mihinkään. Olen ollut täällä pysyvästi vuodesta 2021 lähtien, koska uskon että Mestari-arvonimi minulle oli erehdys ja on pidettävä eduista kiinni mahdollisimman pitkään.

24 tykkäystä

Kiitos! Menen heti aamulla kirjastoon lainaamaan laminointikonetta. :identification_card: Ruoholahdessa tavataan. (onhan se siellä?)

6 tykkäystä

Ei lainkaan. Jätän tämän tähän: https://youtu.be/a2tDOYkFCYo

Radio Suomen juontaja juuri hehkutti kuinka on todella yleistä löytää nykyisin kumppanit tinderistä. Toisaalta internetissä kerrotaan kuinka samainen tinder tuhoaa miesten itsetunnon ja suositellaan IRL tapaamisia mielummin. Jotkut tinderistä kai mieleistä seuraa saavat, kaikki eivät. Missähän määrin sen salattu algoritmi on vastuussa siitä ketkä nykyisin pariutuvat keskenään :thinking:

4 tykkäystä

Pariutumisesta tulis (vai pitääkö sanoa tulee :japanese_goblin: ) paljon selkeämpää, kun deittailu menee kuten Black Mirrorin Hang the DJ -jaksossa. (Yksi sarjan parhaista jaksoista).

Hang the DJ

5 tykkäystä