Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Kävin suorittamassa tukiostoja Stockalla. Tuli vähän vaatekaappia uudistettua ja melkein tarttui uudet kengätkin matkaan. Ehkä ensi kerralla. Helsinki on kyllä kiva kaupunki!

7 tykkäystä

Perustaisin start upin mikä lähettää faksilla tuoretta salkku dataa halukkaille. Lisämaksusta saa @Sijoittaja-alokas salkun verrokkiksi.

11 tykkäystä

Ooh, miten hyvä idea! :sunglasses: Jos tarvitset rahoitusta tuohon niin jätän ehdottomasti parin kuukauden perusrahastot laittamatta ja osallistun. Fax-numeron lähetän jo valmiiksi niin voit sitten lähettää testejä jo alfa-vaiheessa. Jos saa, näin rahoittajana, toivoa, niin myös sellainen Kulutuskäyttäytyminen -ominaisuus olisi kätevä eli seurattaisiin myös menopuolta. Yhteys pankkitiliin riittää, kun siellähän on jo kategorisointi eri käyttötarkoituksiin. Ja mukaan tähänkin tietysti vertailupylväät indeksiin (eli sijoittaja-alokkaan kauppakäynteihin) nähden.

3 tykkäystä

Kyllä ainakin baarissa käynti vähenee kun vaimo on vihaisena valvonut koko yön lukiessa faksattuja baarikuitteja Gentlemans clubilta.

22 tykkäystä

Tuossahan tulee säästöä myös ilman viilennyksestä, voi olla jopa aika koleaa.

7 tykkäystä

Erittäin hyvä pointti. Vaikkei vaimoa tai sen esiastetta olekaan, niin tässäkin täytyy katsoa jo tulevaan. Otetaan faxit varmuuden vuoksi toimistolle, siellä eivät ylläty enää mistään.

10 tykkäystä

Harmillisen epätarkka tuo TIKR:n transcript:

6 tykkäystä

Hmm. Lopetin kesäksi Inderes Premiumin tilauksen, kun helteillä analyysin lukeminen jää vähemmälle. Palkan tiputtua tuntui myös vastuulliselta karsia juoksevia kuluja.

Viimeisimmän maksun maksoin huhti- vai toukokuussa, ja silti Premium edelleen pyörii. Olin luullut, että Nordnetissa peruutus oli mennyt pieleen, mutta kuukausiveloitus oli kyllä loppunut😅

Onkohan jossain tapahtunut jokin bugi, vai saanko pian :bear:-kirjeen varastamastani palvelusta?:grimacing:

Onko jollain muulla ollut samanlaista häikkää?

21 tykkäystä

Lueskelin Hesarista hienoa juttua, jossa kuudesluokkalaiset kertovat ajatuksistaan lapsuuden päättymisestä.

106 tykkäystä

Erittäin relevantteja kommentteja nuorilla, joita on tullut aika paljon pohdittua opettajana nuorille elämän ohjeita antaessa.

Jos ois perjantai-ilta, niin linkkaisin tämän biisin, joka pohtii samaa ongelmaa, mutta koska on kesäloman maanantai, niin linkkaan silti. :smile:

11 tykkäystä

Tuli istuttua iltaa naapurin kanssa, joka on 35 vuotta vanhempi ja totesi pohdittaessa elämää, että ”muista aina olla oma ittes”. Siinä on kyllä hyvä elämänneuvo kaikessa yksinkertaisuudessaan.

26 tykkäystä

Oon vähä kännissä, mutta näistä viimeisistä viesteistä tulee vaa semmonen, että ei saatana, miks oon ajanu itteni tämmöseen tilanteeseen, jossa elän muiden unelmaa mutta en omaani. En koskaan haaveillut omistusasunnosta, mutta nyt mulla on sellanen. En koskaan haaveillut mediaanipalkkaisesta päivätyöstä mutta nyt mulla on sellainen. Ei elämä huonoa ole, mutta jotenkin uskon, että se voisi olla parempaakin.

36 tykkäystä

@vapaustaistelija et ole yksin noiden pohdintojesi kanssa tässä maailmassa.

18 tykkäystä

Eiku vaan miestä niskasta kiinni ja alkaa tekemään omia juttuja.

13 tykkäystä

Kämppä on menossa myyntiin eli suunta on oikea :+1:

15 tykkäystä

En myönnä että olisi minulle tapahtunut, mutta “olen kuullut huhuja joltakin”, että muinaisina aikoina Nordnetillä sai ilmaisen Inderes premium kokeilun muutamaksi kuukaudeksi (melko varmasti hyvä tapa hankkia uusia yhteisen jäseniä, sillä minäkin liityin sen vuoksi, ja ilman sitä en olisi varmaan kuullutkaan koko Inderesistä. Mahtaisiko Ruotsalaiset pitää ilmaiskokeilusta, T. osakeomistaja :stuck_out_tongue_winking_eye:), mutta jostain syystä ilmaispremium ei loppunutkaan ja jatkui aina seuraavaan vuoteen, kunnes kyseinen henkilö sattui voittamaan Nokiaennustuskilpailusta itselleen ihan virallisestikin ilmaisen premiumvuoden (ja bonarina se yhtäkkiä loppui etukäteen pari kk ennen kuin piti, mutta virhe oli Inderesin järjestelmissä ja kyseiselle henkilölle annettiin ystävällisesti toinen ilmaisvuosi) :sunglasses:

9 tykkäystä

image
Torille!

66 tykkäystä

Suomen verotus saa aikaan absurdeja piirteitä. Esimerkiksi se että joutuu tekemään n. 5 tuntia töitä, jotta voisi ostaa omaa työtänsä tunnin edestä :unamused:

Tietokirjailija joutuu tekemään puoli vuotta töitä tai uuden kirjan, jotta saa 5 neliömetrin kylppärin remontoitua.

Miten viisineliöisen kylpyhuoneen remontointi voi maksaa liki 20 000 euroa? - Mielipide | HS.fi

57 tykkäystä

Eli kannattavampaa tehdä vähemmän töitä ja tehdä kylppärempat sun muut itse.

7 tykkäystä

On se kallista mutta moni firma ylihinnoittelee pienet keikat ja joku muu tekisi sen huomattavasti halvemmalla. Hinnoissa on isoja heittoja

7 tykkäystä