Inderesin kahvihuone (Osa 7)

What Russia doing? #nafo

Toisaalta hyvä sijoittaja etsii säästökohteita, että saa enemmän rahaa pörssiin.

Ruokaostokset, kun tekee pelkästään Lidlistä, niin säästää jo ison pennin.

3 tykkäystä

Totta ja ainoa syy, miksi en tästä itse täällä vouhota on “ilmainen” ylijäämä ruoka vaimon työsuhde-etuna. Tänä vuonna se on jo tuntunut inflaation kurittamilla hinnoilla. Sentimentti on kuitenkin selvästi muuttunut, koska ei tämän sorttinen pula-ajan keskustelu olisi tullut kuuloonkaan 2021. Täällä olisi huudettu omaa ketjua jo pidemmän aikaa ruokakulujen säästövinkeille :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Lienet oikeassa. Harmi, jos on vivutusten vuoksi joutunut laittamaan Ängslyckanin kartanon charolais’t lihoiksi ja myymään bulkkiteuraana Suur-Seudun Osuuskaupalle.

10 tykkäystä

Juuri päinvastoin. On kestävää ja eettistä syödä ja käyttää hyväksi jokainen osa eläimestä kun se on kerran päätetty tuotantoeläimeksi uhrata.
Nykyisin ihmisillä ei ole vain aikaa ja osaamista käyttää ruhosta kaikkea itse niin joudumme tyytymään teolliseen prosessiin.

Italiassa kaikki on tyylikkäämpää Bologna sausage - Wikipedia

15 tykkäystä

Lisäksi se on muutenkin ihan hyvä pitää makkarat makkarana ja lihat lihana.

3 tykkäystä

Arvoisat ystävät ja kanssapölhexistä kärsijät,

Näinä kärsimyksen aikoina, jopa me työn raadannasta vapautetut, joudumme punnitsemaan tekojamme, jos haluamme jatkaa elämää kuin Downton Abbey -sarjan hahmot, mutta ilman perintötilojen huolia.

Olen huomannut foorumilla huolestuttavan määrän erilaisia “Arjen säästövinkkejä” ja olen vaivaantunut näistä viesteistä. Olen jopa joutunut lopettamaan keskustelut naapurini kanssa, koska hän joutui vaihtamaan autonsa Johtotähdestä Audiin – kovin on kurja kohtalo miehellä.

Ensinnäkin, halvempi korkealaatuinen liha auttaisi meitä kiinnittämään huomiota tärkeämpiin asioihin. Kun liha ei enää tyhjennä lompakkoa, voisimme panostaa aikamme ja resurssimme muihin hienoihin harrastuksiin, kuten veneilyyn, taidekokoelmien kartuttamiseen ja räätälöityjen silkkipukujen laatuerojen pohdiskeluun.

Toiseksi, olen hyvin huolissani myös tuon kasvismössön terveysvaikutuksista. Miesten testosteronitasot ovat olleet laskussa jo vuosikymmeniä, samalla kun kasvisruoan suosio on ollut nousussa. Sattumaako?

Jos me, Omistava luokka, näytämme huonoa esimerkkiä rahvaalle muuttamalla kulutustapojamme, niin mitä siitä seuraa, muuta kuin sekasortoa! Tämän takia yhteisen hyvän ja kansakunnan vakauden nimissä vaadin vahvempia subventointeja laadukkaalle, ensiluokkaiselle lihalle.

O tempora, o mores

Muistakaamme mitä Belgian suurimies kerran sanoi - “Miksi menisimme itse luontoon, kun meillä on taiteilijoita, jotka voivat kärsiä puolestamme, maalata meille kauniit maisemat, joita voimme sitten kotiemme lämmöstä ihailla?”

80 tykkäystä

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suuruudenhullu-kasvustrategia-ja-uniikki-tuotantoprosessi-nain-vegerummutuksesta-eroon-haluava-foodiq-aikoo-lopettaa-puheet-kuplan-puhkeamisesta/fca2c7ba-cc82-4f82-9ee5-28782fe7bdee (maksumuuri)

Kasvispohjaisia elintarvikkeita valmistava ja kehittävä Foodiq toi nyhtökauratehtaana tunnetuksi tulleeseen järvenpääläiseen teollisuushalliin kuhinaa. Murheelliset uutiset Pauligin aiemmin omistaman Gold & Green -brändin tehtaasta ovat vaihtuneet aggressiivisiin kasvusuunnitelmiin, joita pannaan nyt täytäntöön täyttä häkää.

Valio ei ole sanonut, mutta foodiq ilmeisesti valmistaa nyhtökauran ja valio omistaa immateriaalioikeudet. Foodiq valmistaa myös usealle muulle firmalle erilaisia tuotteita

8 tykkäystä

Amen.

Eppu Normaali oli huolissaan herrojen elkeiden tarttumisesta renkiin, mutta entä jos osat todella vaihtuvat? Keitä me kadehdimme, jos fasaanimetsästäjät ja mahonkipaatillaan keekoilijat venyttävät ostoksiaan asiakasomistajapäiviin kuten me tavikset?

Valkoisen porhomiehen taakka on valtava. Toimia yhteiskunnan kompassina ja hartioina, joille muut voivat nousta seisomaan. Osoittaa käytöksellään arvokkaan ihmiselämän ainutlaatuisuus - kuten siteerata luontevasti Rousseauta tyyliin “takaisin luontoon”. Mutta ei se hyvänen aika tarkoita hikistä Transporteria ja vanlifea puskaparkeissa kylmine aamusuihkuineen. Hilton on keksitty.

Jos jahtaa ostoskoriinsa punalaputettuja tuotteita, niin onko ihme, jos osakesalkkuun päätyy samanlaista tavaraa? Jos köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, niin miten ihmeessä rikkaampi voisi ostaa muuta kuin kallista?

Oi, älkää siis autautuko dekadenssin pauloihin. Kuten motto kuuluu, price is what you pay and price is what you get. Hintakin on arvo. Vaikka liha on heikko, niin älkää ostako heikkoa lihaa. Ostakaa Koben härkää ja kusetusmarkkina katoaa.

24 tykkäystä

No voisin minä kyllä waguyta mieluummin ostaa sitä Uudenmaan lempeässä auringossa kasvatettua luomuspeltillä ja punssilla kasvatettua @Wallet_Nahlroos ’n charolais’ta. Sitä kai kohta myydään seudun s-marketeissa ihan tavallisena pihvilihana, kunhan osaa kysyä - ja kunhan ovat ensin riippuneet. Joue de boeuf on ollut noissa erinomaista, mutta toki vaatii henkilökunnalta tavanomaista enemmän taitoja.

2 tykkäystä

Olin jo kiinnostunut mutta ”tavallinen” ja ”s-market” veivät ruokahaluni.

4 tykkäystä

Se onkin tässä kaikessa valitettavaa. Ilmeisesti liiallinen turbohärkävivuttaminen ajoi nämä laatuhärät tavallisten nautojen linjastolle. Joskus laadusta ei pääse maksamaan, vaikka siihen pitäisi olla oikeus.

1 tykkäys

Mie laitoin viimeksi laatikkoon jauhelihan tilalle poronkäristystä.
Jo vain tuli hyvää, mutta en sunkhan omasta porosta, ei ainakhan.
Mie olen kohta varma että olisi saattanu tulla rohki kallista silläkeinoin.

1 tykkäys

Toivottavasti Ruutu saa uusia tilaajia, lähinnä ajattelin olisiko posit. vaikutus Sanoman kurssiin🤔

Itse en oikein piittaa syörä kasvisruokia. Onhan niitä tultu maustettua ja ihan hyviä jotkut ovat olleet. Ehkä sitä lihaa on sinänsä helppo syörä, kun on myymälä mistä sitä hakea mielin määrin (henkilökuntaetu). Ehkä se kaikki hehkutus kasvisruuasta ja kaikki muu vouhotus ainakin omassa lähipiirissä on saanut sen aikaan etten halua ostaa sitä kaupasta, jotta voisin kokea itseni parempana kansalaisena ja maailman pelastajana.
Mielikuvani on kyllä kärkäs mutta tämä on fiilikseni.

Eikä minun olisi mitään järkeä kasvisruokia ostaa kaupasta kun lihan itsessään saa halvalla.

1 tykkäys

Tuli tästä sanailusta mieleen:

104 tykkäystä

44 tykkäystä

Olin juuri saanut työpaikan virkistystilassa kahvin valmiiksi kun esimiehen pää pisti ovesta sisään ja sanoi, että kokous alkaa sitten minuutin päästä. Vastasin näin:

I counted my years and realized that I have less time to live by, than I have lived so far.

I feel like a child who won a pack of candies: at first, he ate them with pleasure but when he realized that there was little left, he began to taste them intensely.

I have no time for endless meetings where the statutes, rules, procedures and internal regulations are discussed, knowing that nothing will be done.

I no longer have the patience to stand absurd people who, despite their chronological age, have not grown up.

My time is too short: I want the essence; my spirit is in a hurry. I do not have much candy in the package anymore.

I want to live next to humans, very realistic people who know how to laugh at their mistakes and who are not inflated by their own triumphs and who take responsibility for their actions. In this way, human dignity is defended and we live in truth and honesty.

It is the essentials that make life useful.

I want to surround myself with people who know how to touch the hearts of those whom hard strokes of life have learned to grow with sweet touches of the soul.

Yes, I’m in a hurry. I’m in a hurry to live with the intensity that only maturity can give.

I do not intend to waste any of the remaining desserts. I am sure they will be exquisite, much more than those eaten so far.

My goal is to reach the end satisfied and at peace with my loved ones and my conscience.

We have two lives and the second begins when you realize you only have one.

47 tykkäystä

Aika kypsää. Hurja ajatella miten tuo on kirjoitettu ennen teams-palavereita, ennen somea, ennen internettiä, ennen länsimaisen kulutusyhteiskunnan globaalia kliimaksia missä koko maailma oli ulottuvilla. Ja mihin suuntaan maailma on sen kirjoittamisen jälkeen edennyt yksilön arjessa. :smile:

10 tykkäystä

Just noin niin kuin muutkin sanoi. Soijarouhetta ei tarvitse oikeasti paistaa lainkaan. Jos tekee tomaattista jauhelihakastiketta, niin ei kannata lisätä vettä soijarouheelle yhtään, vaan se imaisee tarvittavan vähäisen nesteen tomaattimurskasta oikein kätevästi. :slight_smile:

Näillä ei tosiaan taida olla mitään yhteyttä. Sen sijaan esimerkiksi liikkumattomuudella, lihavuudella ja huonolla ruokavaliolla (sokeria, jalostettuja tuotteita, nopeita hiilareita) onkin sitten enemmän yhteyttä.

21 tykkäystä