Päivän paras hymyt joo…
Tämä @Ituhippinen vastaus oli hauskaa luettavaa. Harrastan nimittäin itse samankaltaista asiaa mutta ehkä vielä oudompaa versiota.
Tykkään seurata ihmisten toimintaa sekä sanavalintoja, kun olen kielestä muutenkin kiinnostunut. Tuttujen sanavalinnoista pystyy usein päättelemään todella paljon.
Tarkkailen ja pohdin myös tuntemattomien käytöstä, yleensä huonoin tuloksin. On kuitenkin aina palkitsevaa, kun poikkeavalle ja erikoiselle käytökselle keksiikin loogisen syyn.
Uimahallissa näin erikoisen tavan pukeutua. Mies laittoi alushousut polviinsa asti, sitten t-paidan, seuraavaksi farkut polviin asti, seuraavaksi pitkähihaisen ja lopuksi takin. Hän laittoi vielä repun selkään ennen kuin nousi, veti alushousut ja farkut päälleen ja poistui. Syytä mietin edelleen, mutta kyse on varmaan vain henkilökohtaisesta mieltymyksestä tuulettaa tai esitellä tavaraa🤔
Saattaa toki olla, mutta jos jokin instituutio itse keksii millä kriteerein haluaa jakaa tukia, niin jos rehellisesti vastatessa on sellaiseen oikeutettu, niin itse en näe suurta moraalista dilemmaa sitä hakiessa. Ongelma niinkuin @Wallet_Nahlroos vihjasi on muualla kuin yksittäisessä hakijassa - ainakin omasta mielestä.
Jos kyseinen perhe eläisi “perinteisemmin” kädestä suuhun ja kuluttaisikin sen 500-1000e enemmän kuussa, olisiko silloin moraalisempaa hakea tukea? Vai onko kaikkien yli 2,5ke kotitalouksien moraalitonta hakea tälläistä tukea, kun kerran on todistettu että se riittää elämiseen?
Lista moraalittomista tukiaisistahan on loputon:
Opiskelija kuka sijoittaa opintolainat saa myös asumis- ja opintotukea (missä muodossa ovatkaan).
Yritys hakee businessfinlandilta diipadaapa rahaa IT päivitykseen vaikka olisi kykeneväinen sen rahoittamaan itsekin.
Pitkän linjan Porilainen hakee kunnalta halpuutettua tonttia, jolle rakentaa talon - vaikka saisi pankista säästetyn summan verran enemmänkin lainaa. jnejne
JEAS!!! SUPERTYKKÄYS!!!
Millon mestariloungen tapaaminen ”hahmoihin” pukeutuneina?
Hahmoihin pukeutuneina?
Kyl me oikeasti ainaki muut näytetään samalta kuin profiilikuvassa… Mm. possujen ja Maurin kanssa on hankala päästä baariin.
Yrittäkää edes, pääsihän Kimikin apinapuvussa
Norsupyssymies voisi kyllä jättää lisävarusteet kotiin, ku aina ku se on messissä, ni karhuryhmä tulee paikalle.
Kyllä, vaikka jotenkin toivoisi nykyään tuon näköisen hepun kulkevan vähän kylillä valvomassa
Formulaviikonloppu ja mökille.
Jos säät sallii, hirrenveistoa, ravustusta ja verkolla kalastusta.
Lauantaina jokatapauksessa puusauna lämpenee vaikka sataiski.
Meinasin myös mainita huutokauppakeisareiden ja vastaavien 100k koronatuet. Ihan yhtä tuomittavaa. Sama kuin menisi sinne leipäjonoon, koska kaikki ruokarahat menee osakesalkkuun. Ymmärrän toki myös pointtisi.
Käteinen on yhä suuremmassa arvossa vähintään seuraavan vuoden aikana. Eipä muuta sanottavaa.
Pakko kehua julkisesti @Roni_Peuranheimo joka oli tänään tyyliin toistaa kertaa itse haastateltavan roolissa. Selkeitä ja napakoita vastauksia kysymyksiin. Käsiteltiin monta aihetta videolla, ja silti pituus jäi inhimilliseksi.
On tollasessa puolensakin. Kukaan ei ehkä huomaa, kun et saavu paikalle taloyhtiön syystalkoisiin.
Vastaus tulikin jo tuoreessa Inderespodissa:
Ei saa kasattua kymmenen osakkeen salkkua.
On nimittäin Saulin mukaan niin sopuhintainen pörssi, että joutuu ostamaan yli kymmentä firmaa. Juhakin mehusteli, että voi kun pääsisi nyt aloittamaan uuden salkun kasaamiseen puhtaalta pöydältä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kyseessä absoluuttisia minimimenoja vastaava summa vai nykyistä kulutustasoa vastaava summa?
Esimerkiksi itse saisin tarvittaessa niistettyä kuukausimenot 1000 euroon, mutta ei siinä sitten kyllä ole yhtään löysää. Kertomalla tuo luku 1,5x elää jo leveästi.
Nykyistä kulutasoa vastaava summa.