Inderesin kahvihuone (Osa 7)

turkisalasta keskusteltiin a-studiossa, turkisalan edustaja jäi junan alle

E: timontin kuva kertoo kaiken tuossa alla (kärsivä olemus joka kertoo halusta olla jossain aivan muualla, vaikka oli miljoonan taalan mahdollisuus kertoa miksi alaa vielä tarvitaan)

1 tykkäys

Lähetyksen päätyttyä:

“KALJALLE?”

17 tykkäystä

Nuori polvi tekee erittäin timanttista settiä!

Tykkään miten viimeisteltyjä biisit nykyään on. Cledos ja Costi saa Approved stampin passiin myös minulta (vaikka eivät sitä todellakaan tarvitse) vaikka olenkin Doggystyle ja Illmatic nuorta sukupolvea :sunglasses::ok_hand:t2:

2 tykkäystä

En ajankohtaisohjelmia tai normitelkkaria katso, mutta nyt sattui poikkeus. Ovatko keskustelut useinkin tasoltaan näin ala-arvoisia?

Argumentaatio oli todella heikkoa ja hieman tuntui, että toinen osapuoli oikein yritti päästä toisen ihon alle ja joillain sanavalinnoillaan jopa loukata.

Ehkä olen itse vain erityisherkkä kukkahattutäti😅

17 tykkäystä

Tätä odotellessa aika käy pitkäksi… :slight_smile:

33 tykkäystä

Tavoitehinta-sijoittajille:

Toisaalta jutun puolivälissä tuli jo mieleen se, mitä jutun lopussa todetaankin:

Mistä tämä voisi johtua? Tutkijat tarjoavat selitykseksi esimerkiksi sen, että analyytikot päivittävät hitaasti niiden osakkeiden tavoitehintoja, joissa tavoitehintojen hajonta on suuri.

Ei kai ole mikään yllätys, että tavoitehinta ja sen “nousuvara” menevät metsään, mikäli tavoitehinta on annettu perustuen tietoihin, jotka nyt ovat jo vanhentuneet.

En tiedä miten paljon tässä on maa- tai analyytikkokohtaisia eroja, mutta esim. Inderes pyrkii käsittääkseni tekemään aina uuden tiedon tullen uudet ennusteet tavoitehintoineen seuraavaan pörssipäivään mennessä. Luulen, että lähes kaikki muut analyytikot tällä maapallolla päivittävät ennusteitaan hitaammin kuin Inderes, mutta korjatkaa toki jos olen hakoteillä.

Ehkä tuota voisi tarkentaa tähän muotoon:

Vanhentuneiden ennusteiden “nousuvara” tuottaa huonoimmin.

25 tykkäystä

Ihan opettavainen tviitti, koska siitä tuli se mieleen itselleni, että olen holdannut monia omistuksia siitä syystä, koska olen ajatellut ilman järkeviä perusteita “ei se nyt enää tuosta voi pudota” ja lopulta turskaa on tullut melkoisesti. No monet muut eivät ajattele kuin minä, mutta näin on itselleni käynyt useamman kerran. :grimacing:

22 tykkäystä

Jep. Itsellä aukesi hurjan paljon silloin, kun tajusin mikä ero on tavoitehinnalla ja sillä hinnalla, minkä kurssin ennustetaan ihan oikeasti (ilman mitään intressejä) olevan…

Hyvä pointti kyllä tässä.
Itse mietin ihan samaa muutamien omistamieni yhtiöiden kohdalla. Esim Smart eye (-75%) tai Solteq (-81.5%).
Onko realistista odottaa, että saisi edes sijoitetun pääoman takaisin, saati sitten jotain tuottoakin sijoitukselle? Aikamoinen ihme saa käydä useamman yhtiön kohdalla, että niistä saisi rahat takaisin, saati sitten, että niistä muuttuisi vielä onnistunut sijoitus. Sama homma monella, jotka ostivat QT:ta ath:n hujakoilta. :no_mouth:

Mitä vaadittaisiin? Nollakorot takaisin, ostotarjous? Ja vielä saisi yhtiöt olla tikissäkin kaiken lisäksi. :grimacing:

9 tykkäystä

Olihan nuo 2021 melkoisen käsittämättömiä aikoja. Ei ole kauaakaan kun poistin jonkin pikalinkin luurista, joka vei Kahootia liippaavaan uutiseen jostain syystä :joy: Melkoista TP tykitystä.

Mutta huom.:Kahoot on jo ytd +75%!

2 tykkäystä

Oijoi. Onko @Sijoittaja-alokas menossa Nordnettiin töihin vai Trader’s club vieraaksi? :scream:

50 tykkäystä

Inverse-Alokas ETF?

Merkit.

66 tykkäystä

Pohjoismaalaisilla sopimusvalmistajilla on takanaan kasvun vuosia | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Tämä oli lyhyt ja hyvä katsaus. Ei mitenkään turhan kattava ja käppyröitä sisältävä 100-sivuinen pläjäys.
Näitä toimiala kohtaisia lyhyitä katsauksia saisi Viikinkipäällikön mielestä olla useamminkin. Itsellä onkin ollut jutussa mainittuja suurennuslasin alla hetken.


Edit.
Eii tämä ihan pöhkölle noin numeroiden valossa vaikuta.

1 tykkäys

Viimeksi kun itse sain yhden kivan ehdotuksen, olin vasta seuraavana aamuna kotona. Työtarjousta en kuitenkaan saanut :confused:

15 tykkäystä

Milloin @Sijoittaja-alokas on Masked singerissä? Jotenkin näkisin hänet siinä ohjelmassa.

7 tykkäystä

Sitä varten pitää performoida ammattimaisemmin :man_office_worker:

3 tykkäystä

Huhujen mukaan kaveri on kutsuttu Titaanien Taistoon :smiley:

60 tykkäystä

Selvästi Sijoittaja-Alokkaan lippiksen tilalle halutaan ostaa mainospaikka Nordnet-lippikselle. :rofl:

12 tykkäystä

[kaupallinen yhteistyö]

Ostin tänään Martinin suosittelemaa maailma-etf:ää Nordnetin kautta :rocket: :rocket: :rocket:

4 tykkäystä

Irtosiko se osinko sittenkään tänään vai mitä ihmettä

1 tykkäys