Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Miks Leijonilta puuttuu samanlainen ”fanijoukko” kuin vaikkapa Huuhkajien pohjoiskaarre? Suomi-Ruotsi peli menossa ja tunnelma kuin hautajaisissa.

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, enkä yritä vittuilla.

4 tykkäystä

Vielä kun kurssi löytäis sen 52 viikon pohjansa 4.18e alapuolelta niin voisin tehdä kaupat! :smiley:

2 tykkäystä

En ole hokikulttuurin tuntija, mutta voiko vaikutus olla melko kalliilla pääsylipuilla otteluihin? Harvoin eniten möykkäävä ja muita laulattava fani on se valkokaulus, jolla on tarpeeksi hilloa maksaa itsensä noihin kekkereihin :slight_smile:

7 tykkäystä

Jääkiekkoliitto haluaa rahaa, eikä tunnelmaa. Huuhkajilla on fanikatsomo, jonne ilmeisesti rekisteröityneet fanit pääsevät halvemmalla. Leijonilla ei samanlaista systeemiä ole, vaan liput pyritään myymään mahdollisimman kalliilla.

4 tykkäystä

Älkää nyt prkl sanoko et mun pitää olla se ihan viimenen kontrattava ennen lopullisia pohjia :joy: Oon varmaan ainoo pidemmän aikavälin Kamux-bulli tällä hetkellä, vaikka trimmasinki positiota tossa pikkusen ennen tulosta

31 tykkäystä

Suomen on pakko passivoitua 3 erässä tai muuten peli on menetetty. Suuria otteluita ei voiteta koskaan hösyämällä tai liika yrittämisellä. Jääkiekkon arvokisoissa menestyy vain rauhallisen passiivisella otteella silloin kun joukueessa ei ole maalintekotaitoa. :+1:t3:

1 tykkäys

Kaikenlaista analyysiä sitä on tullut 50 ikävuoden aikana vastaan mutta tämä oli jo melkoista…:sweat_smile:

Ja sitä maalintekotaitoa siellä kyllä on!

Mutta sehän tässä oikein onkin, että analyysejä on yhtä monta kuin tekijöitäkin. Minä vain nyt tästä olen sitä mieltä että siinä meni väärin kaikki…

3 tykkäystä

Nyt, nyt, nyt! :rage:

Mä kerron Vernerille. :face_holding_back_tears:


Vaihdossa otin Nestettä.

Nyt, kun yhtiön osake on valunnut alas, niin nyt on sitten sen osalta härkäilty, mutta loppuiko härkäily lyhyeen, kun Alokas tuli mukaan kuvioihin. :roll_eyes:

Katsotaan, mitä keksin seuraavaksi…

6 tykkäystä

Kyllä, Mallisalkku ja Thomas ainakin löytyy samasta veneestä!

RIP Neste :sob: :joy:

23 tykkäystä

Suomi=jalkapallomaa

Kohta vois jo näin sanoa

6 tykkäystä

Tyhmä kysymys. Osake Sampo, kaupankäynti ainakin Nordnet on 2 desimaalin tarkkuudella. Miten mun osto on toteutunut 45,705€. Ainakaan mä en pysty laittamaan ostotarjousta 3.desimaaliin. Onko joku taho mikä tähän pystyy?

Siellä lienee eri kauppaeriä, joiden kaupat on toteutunut eri hinnoilla. Esim. puolet toimeksiannosta on toteutunut 45,70 ja toinen puolet 45,71. Löytyy, kun avaat toimeksiannon/tapahtuman tiedot tarkemmin.

2 tykkäystä

No ilmeisesti näin, oli keskihinta.

Minä: Avaan innoissani Euroopan turvallisuustilanne ja Venäjän aggressiot (Osa 3) -ketju nähdäkseni onko Ukraina jo aloittanut kauan odotetun vastahyökkäyksen

@Sijoittaja-alokas:

11 tykkäystä

Eipä ole itselläkään tilausta voimassa, joten ei voi juttua kertoa omin lausein, tai no nimenomaan omin sanoin voisi jos keksii :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ajattelen, että jotain saattaa kiinnostaa, kun nuo linkit on kuitenkin asiaa talousmediasta.

Toki voi linkit jättää aina linkkaamatta asiauutisiin ja pohtia ketjuissa tiukempaa asiaa millon padman ostaa, miksi Kamuxilla on kilpailuedut mitä ei kellään muulla Euroopassa ole (silti suunta alaspäin) tai onko Tesla huonoin vai paras sähköauto + kaivella jotain Nokian torneja Portugalin vuoristosta jolla ei mitään tekemistä kurssin kanssa :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Minulle olisi riittänyt tieto että on muurin takana :slight_smile:

3 tykkäystä

Tässä on Salkunrakentajan juttu AerCap Holdings, joka on suuri lentokoneiden leasingyhtiö.

AerCapin osakkeella käydään kauppaa alhaisella arvostuskertoimella. Tasepohjainen P/B-luku on vain 0,76x. DeVriesin mukaan tuolla arvostustasolla osakkeen tuotto suhteessa riskiin on edelleen houkutteleva.

Kuluvan vuoden analyytikoiden 7,2 dollarin osakekohtaisella konsensustulosennusteella laskettuna P/E-kerroin on maltillinen, vain 7,8x. Analyytikot odottavat osakekohtaiselle tulokselle kasvua myös ensi vuonna ja vuonna 2025.

Jutun alaotsikot:

  1. Mikä on AerCap Holdings?
  2. Osakkeen arvostuskertoimet houkuttelevat
3 tykkäystä

Päivän tiedeketju. Lukaiskaa läpi vaikka kahvitauolla. Mielenkiintoinen ketju 90-luvulla suoritetusta suljetun ympäristön testistä.

19 tykkäystä

Kiitos @Heikki_Keskivali tuliaisista! :smiling_face_with_three_hearts:

Namut varmasti maistuvat ja sukat istuvat.

Kiitos itsellesi vain kaikesta siitä upeasta työstä, jota teet kaikkien meidän sijoittajien eteen. Kerrot tärkeistä asioista siten, että niin tuoreet kuin kokeneemmatkin sijoittajat oppivat - olet arvokas osa suomalaista sijoittajayhteisöä!

KIITOS! :slight_smile: :pray:

70 tykkäystä

Oman pojan nimi tuoreiden ylioppilaiden listassa. Pikkusen meinaa iskää herkistää ja on muuten ylpeä olo! Tuntuu ettei ole kun hetki, kun se söi muroja ja katteli Puuha Peteä. Nyt valkolakki ja oma pörssisalkkukin löytyy. Samalla tajuan, että perkele että mä oon wanha!

84 tykkäystä