Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Inderesin foorumista ei nipistetä. :sloth::grin:

12 tykkäystä

Whatever it cakes :cake:

32 tykkäystä

Orpon neuvotteluissa ollaan pääsemässä läpimurtoon siinä että 30-40-vuotiailta miehiltä leikataan pois tunti työajalla tapahtuvaa Inderesin foorumin käyttöä per päivä. Satojen miljoonien säästöt.

82 tykkäystä

Olipa sydäntäsärkevä Sveitsin tippuminen jääkiekossa. Joku mammakin kyyneleet silmissä ja meikit naamalla pelin jälkeen yleisössä. :expressionless: Mutta olipahan Saksalta temppu!

4 tykkäystä

Jää siis enää pari tehokasta selaustuntia jäljelle. Onneksi ei mene montaa vuotta, että tämä kiky-leikkuri ei koske enää minua.

5 tykkäystä

Oho. Minä kuvittelin, että Sveitsi voisi olla jopa lähellä mestaruutta tänä vuonna. Tässä taas näkee kuinka yhdestä voitosta poikki- playoffeissa voi tulla näitä ylläreitä. Tshekin olisin myös nähnyt mieluusti jatkossa. Jos Suomi putoaa tänään niin tuskin tulee katsottua enää yhtään peliä, paitsi jos Saksa pääsee finaaliin.

1 tykkäys

Ootko harkinnut lähteä ulkomaille opiskelemaan? Itse suoritin KTM tutkinnon Tanskassa Innovation Management linjalla eikä ollut ensimmäistäkään laskutehtävää. Suosittelen jos haluat olla hyvien ideoiden ja innovointien mestari mikä ei millään tapaa puolestaan korreloi oman sijoitusmenestyksen suhteen :grin:

9 tykkäystä

Linja joka saa markkinoinninkin opiskelijat näyttämään rahishäriltä. :sunglasses: :grinning:

15 tykkäystä

Tarkoittaako tuo Vernerin vartin loppumista, koska se tuhoaa kansantalouden menetetyn työajan vuoksi? Onko Verneriltä kysytty? Onko hän edes neuvotteluosapuoli vai voiko sen kompensoida esim. nostamalla investointineuvojen tuottovaadetta pari sataa prosenttia? Kimurantti dilemma… :thinking:

Ovatko hallitusneuvottelut Vernerin kädessä? Mitä hän tekee?

14 tykkäystä

Kuulemma on, vastineeksi tulee 5% osinkotuotto pakolliseksi kaikille pörssiyhtiöille ja jos oma pääoma ei riitä, niin sitä voi jatkossa maksaa myös valtion takaamasta vieraasta pääomasta.

23 tykkäystä

Ensi maanantaina klo 8 Orpo tulee järkyttyneenä median eteen kertomaan että nyt on paljastunut, miten Vernerin vartti on Suomen kansantaloudelle sama kuin se Pietarin kipsijäte-lannoitefosforihimmeli Itämerelle muutama vuosi sitten.

22 tykkäystä

Oho vähän erilaisempaa koulutusta. Hatunnoston arvoista että rohkiaa mennä!

Kyseistä linjaa vois mainostaa ja selittää näin:
Haluat olla insinöörien Suurjohtaja. Opit miten insinööri houkutellaan häkkiin ja vangitaan. Tökit insinööriä kepillä niin kauan, että hän keksii sulle hyvän keksinnön. Sun tehtäväks jää kyseisen keksinnön tuotteistaminen ja kaupallistaminen. Sitten vaan keräät rahat omaan taskuun ja jatkat insinöörien riistoa. :sunglasses:

16 tykkäystä


Mitä jenkit edellä sitä pölhölä perässä.

Kurkkaus omaan salkkuun, viikon muutos:
kuva

58 tykkäystä

Voin jo kuvitella kuinka 15 vuoden päästä talousfoorumilla x manataan kuinka muutamien satojen miljoonien säästöjen vuoksi ammuttiin lypsylehminä satojen miljardien vauraus kun Voxtur, Embracer, Duell ja Kamux ovat globaaleja jättejä. …Nordean mörniessä 8e paikkeilla.

20 tykkäystä


kuva
(Huumoria)

45 tykkäystä

Harvoin täytyy pysäyttää matkanteko täysin meemille kikattamisen takia, mutta tänään sai senkin kokea. :grin:

6 tykkäystä

Sijoittamisesta sanotaan monesti että virheistä oppii mutta itse en ole oppinut reilun 30v aikana juuri mitään. Samat virheet tulee edelleen toistettua kuin uran alussa. Lohduttavaa tässä kaikessa on kuitenkin se että samat virheet tekevät suuri osa ammattilaisista. Qt osake oli parhaimmillaan 170e ja korkojen nousu painoi väistämättä päälle ja kaikilla oli aikaa kuukausia myydä näitä korkean kertoimen osakkeita pois mutta toisin kävi. Olen miettinyt miksi näin kävi ja ehkä se johtuu vain siitä että suurin osa sijoittajista on niin nuoria että eivät ole koskaan eläneet sijoitusmaailmassa korkeiden korkojen aikana.

33 tykkäystä

Mulla vain 25 vuotta kokemusta, mutta samaa mieltä.
Samoja virheitä tulee toistettua :slight_smile:

16 tykkäystä

On kyllä ollut älytön tunnelma taas Nokia-areenalla. Jos sitten joskus lipuista järkevän hintaisia ja tosifanit katsomoon, niin saisi oikeasti kotiedun.

11 tykkäystä