Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Kyllä on hyvässä kunnossa kenttä. Pari kertaa olen siellä tällä viikolla pelannut :+1:. Hyvää peliä ja synttäreiden viettoa!

3 tykkäystä

1998 avattiin ensimmäinen myymälä Kajaaniin, mutta tulee siitä kuitenkin 25-vuoden asiakkuus, joten fair point ja kauan on käyty.

Hinnat elää jatkuvasti. Ei Puuilo tule koskaan olemaan jokaisessa tuotteessa halvempi kuin kaikki muut.

Jos Puuilo ja Motonet ovat vierekkäin ja sama tuote maksaa Puuilossa 0,5€ enemmän, meneekö osakkeenomistaja Puuiloon? Tuote maksaa 10€

1 tykkäys

Vaimo on siellä Pavilla töissä. Sano sille seuraavan kerran @Aquattro :lta terveisiä, ravintolapäällikkönä työskentelee :smile:

5 tykkäystä

Tuo Wikipediasta (?) hakemasi tieto on virheellinen.

Olen vuorenvarmasti käynyt Puuilo myymälässä jo ennen vuotta 1995. Muistan vielä henkilönkin, jolta vinkin kaupasta sain. En muista enää millä asialla kävin, mutta se oli hyvin vaatimatonta nykymittapuun mukaan. Tarjouslehdykkä oli taitettu A3:n, joka oli täynnä mustavalkoista “hässäkkää”. Kunnon indie meininkiä.

Vuonna 1998 en ole voinut käydä Puuilossa kun en edes asunut Suomessa enää tuolloin. Kajaanin Puuilossa en ole koskaan tietääkseni käynyt…

En tiedä mistä tuo satuilu vuodesta 1998 ja Kajaanista on, mutta totta se ei ole.

https://www.puuilo.fi/meista

Firman oma kuvaus historiasta :smiling_face_with_tear:, jos se on satua niin mikä kaikki muu?

Tuolta hain tiedon oman muistini tueksi. Olen itse kyseisessä myymälässä 90-luvulla vieraillut. Mutta liikkeen nimi oli aluksi Ilmat pois? Ja minä en ainakaan muista/tiedä milloin nimi vaihdettiin. Eli voiko tämä liittyä siihen.

1 tykkäys

Onpa erikoista…eikä taatusti ollut mikään torille pysähtynyt linja-auto tai vastaava missä kävin. Nyt en jaksa enää muistaa missä myymälä oli. Hämärä utuinen mielikuva, että jossain Vantaalla - mutta ei siellä Virkamiehen alueella missä se nykyään on ollut pitkään. Pitääpä kysyä muistaiskos tuo kaupasta aikoinaan vinkannut tuttava.

Myymälä ei ollut suuri.

Nimi oli saletisti Puuilo koska se oli niin erikoinen nimi, että ihmettelin sitä jo 1993/94, että “kuka hemmetti antaa myymälälle tuollaisen nimen”.

Puuilon myymäläautoja en muista ikinä nähneeni edes. Btw, tarinassa on samankaltaisuuksia Juha Kärkkäisen tarinan kanssa. Hänkin oli samoilta hoodeilta kuin Puuilon perustaja ja aloitti uransa kiinajunkkia kauppaavana torikauppiaana.

Kärkkäisen myymäläautoista en ole varma, mutta epäilen käyneeni sellaisessa joskus 80/90 lukujen nitkassa kun niitä kaikenkarvaisia kiertelijöitä Suomessa piisasi. Savenmaan autot ainakin muistan. Se jatkoikin aika pitkään mutta on tainnut sekin lopettaa kulkukauppiaana olon?

Kiitos toivotuksista! :pray:

Vielä en ole treffeille päässyt uusien mätsien kanssa, mutta katsotaan. :slight_smile:

5 tykkäystä

Noniin. Meikäläinenkin mukana täasä

2 tykkäystä

Pienen ihmisen onnellisuutta hämärtyvässä lauantai-illassa :smiling_face:

87 tykkäystä

Sattu vastaan. Aika hyvä :sweat_smile:

56 tykkäystä

Entäs ne roistot jotka fillaroi toimistolle? Heti pitäs iskeä veronkorotusta sellasesta veronkierrosta. Ja kaikille myös viina- ja tupakkapakko. Absolutistit täällä vaan vapaamatkustaa meidän verorahoilla ja syö muiden eläkkeet kun elävätkin niin pitkään.

26 tykkäystä

Hah. Absolutisti, duunimatkat ei-etäpäivänä sähköskootterilla. Ei bensaveroja, ei muitakaan ikäviä paheveroja. Limupulloista taitavat jotain virvoitusjuomaveroa viedä vaikka on sokeritonta. Kaikki hyvin, maksakaa te muut :smiley:

2 tykkäystä

Kantelen susta finnwatchille.

13 tykkäystä

Mut… olivathan varsinkin ne GTA1:n ensimmäiset pelikerrat ikimuistoisia. :blush:

No olihan tuo vitonenkin ihan hyvä.

11 tykkäystä

Itse olen käynyt J.Kärkkäisen myymäläautossa, se oli jonkun K kaupan vanha, väreistä päätellen.
Ja mielestäni itse J.K. istui silloin kassan takana. Myöhemmin tuli sitten puoliperävaunu myymälät, vetureina jotkut vanhat mersut?
Jotka vaihtuivat tuliteriin Scanioihin jossain vaiheessa.
Seuraavaksi taisi tullakkin myymälä.
Tämä on toki vain hataran muistini varassa.

Ennen vanhaan kulkukauppiaita riitti, jos jonkulaista pulttibussia vai mikä lie kilopultti olikaan. Yhtenä mainitakseni. Kaupat kulki asiakkaiden luokse.

1 tykkäys

Huh… on se kova. Emil Ruusuvuori.

Suomi voitti USAn ja pääsee Malagaan Davis Cupin 8 parhaan finaaleihin!

34 tykkäystä

GTA 1, 2, 3, 4 ja 5 on väli- ja lisäosineen kaikki jättäneet supervahvoja muistielämyksiä itselle eri teknologian ja pelaamisen vaiheissa. Vaikka Nnirvin sanoin kyseessä on keskinkertainen toimintapeli ihan ylivoimaisilla käsikirjoittajilla, tulokset puhuvat puolestaan. Vaikka olen sukupolvea joka lapsena tarttui pahamaineiseen ylhäältä kuvattuun uuteen ja shokeeraavaan yhteiskuntamayhemiin nimeltä GTA, ihan hyvin kävi. Pikkuhiljaa myös kansantaloudellisen tuottavuuden kannalta. :smile:

QxW9o9

13 tykkäystä

Sama.

GTA2:ta pelasin niin lomalla, että heräsin suhteellisen aikaisin ja pelasin iltamyöhään asti pl. 2 tunnin treenit.

GTA2:n intro :heart:

10 tykkäystä

Joo ”Ilmat Pois” tosiaan oli Kajaanissa ja vielä silloin kuin itsekin asuin siellä ysärin lopulla. Halpaa oli, muuta en muista. Kauppaahan Markku teki jo tosiaan aiemminkin.

Kainuussa monen halpakaupan juuret; perustihan Saastamoisen Seppo aikanaan yhden Tokmannin perustan eli Makasiini-myymälän. Sepon veli Jukka perusti sitten Robin Hoodin etelään. Ja Pekka-veli vaatetehdas Rockserin Kajaaniin (R-Collection).

11 tykkäystä

Tuosta tuli mieleen kartingin/kilpa-autoilun olevan mielenkiintoinen harrastus myös sen tuomien tuttavuuksien vuoksi. Siinä on tullut tutuksi esimerkiksi miljönäärien, huumekauppiaiden ja sarjamurhaajien kanssa. Noista kahta viimeistä ei tosin tuomitut eivät olleet tehneet vielä silloin.