Inderesin kahvihuone (Osa 7)

image
Se olisi kiinnostava kuukausi edessä viikinkipäällikön salkussa. Siellä näitä kaikenlaisten boomeri yritysten seassa on sopimus valmistajaa,tekno bumtsibumia ja jotain telemarkkina hommelia jossain afrikassa. Aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin

8 tykkäystä

Ei kai siinä mitään, jos tietää ehdot, kun tuollaisiin rahastoihin rahojaan laittaa. No, en ole mikään rahastojen suurkuluttaja ollut koskaan, en edes indeksirahastojen.

Osakkeissa on vapaus tehdä voittoa tai töpeksiä omien päätösten ansiosta oikein huolella, jota sijoittamiselta haen. Eikä sijoittamiaan rahoja tarvitse liiemmin odotella, jos sattuu myyntipäälle.

10 tykkäystä

kaikki mennee, mitään ei jääne?

10 tykkäystä

Myös euribori taisi tänään olla taas 4,2xx alkavissa.

Herra free speech ja tykkäykset. Tässä itsekin jonkin aikaa seuraillut tätä niin totta se on. Tykkäykset tulee aika ajoin röykkiönä alas vaikka kaikki muut tilastot nousee.

23 tykkäystä

Tuohon twiittiin liittyen on käynnissä iso tykkäystaistelu Twitterissä. Muskin porukka ajaa algoritmia, mikä satunnaisesti poistaa vanhoja tykkäyksiä tuosta viestistä ja Twitteristit taas jakavat twiittiä eteenpäin ja bookmarkkaavat sen, jotta voivat palauttaa omat tykkäyksensä heti sen jälkeen kun ne poistetaan. :clown_face:

Onneksi kohta tulee Bluesky ja voidaan kaikki siirtyä paremmalle alustalle käymään näitä keskusteluita :pray:

Itse olen blokannut pelkästään tänään yli 10 Hanna-nimistä tissibottia, koska yritän pitää oman tilini viestikentät vapaina skämmereistä :roll_eyes:

19 tykkäystä

Noi tissibotit on kyllä ihan perseestä. Välillä luulee jo päässeensä eroon niistä, mutta sitten ne Hannat taas saapuu jostain.

6 tykkäystä

Sanomalehti- ja mediamiehet aikojen saatossa ovat aina koittaneet kontrolloida käytävää keskustelua omissa medioissaan. Onneksi nykypäivänä nämä tulevat helpommin ilmi. Osaltaan tällainen itseen kohdistuneen kritiikin piilottaminen korostaa sen merkitystä ja tuo sille näkyvyyttä.

1 tykkäys

Hanna taitaa olla tietoinen siitä, että Eka on kyvennyt karhumarkkinassa ylituottoon :wink:

15 tykkäystä

Se riippuu ihan että kuinka aktiivisesti jengi blokkaa botteja omista seuraajistaan. Suosittujen suomalaisten kryptosijoittajien kanssa jos aloittaa keskustelun, niin jokaseen viestiin hyökkää vähintään yksi botti. Meikäläisen viesteihin taas ei juuri koskaan, kun yritän pitää seuraajalistan bottivapaana.

Pahin tais olla Pekka (@vontuchman), jossa hyökkäs 4 bottia per viesti. Periaatteessa bottien blokkaus laskee omien viestien näkyvyyttä, mutta sen verran kuvottavaa tuo skämmerien touhu että sen hinnan mielellään maksaa.

4 tykkäystä

Onkohan Osinko-Verphu päässyt lasten sijoituskirjaan jakamaan vuolaiden osinkovirtojen ilosanomaa? :face_with_monocle:

“Aikuinen lukija löytää kirjasta tuttuja hahmoja, jos on yhtään seurannut talouskeskustelua. Heitä ei suoraan paljasteta, vaan asia jää lukijan huomattavaksi. Terveisiä vain niin Suomen Pankkiin, Inderesiin kuin muutamalle sijoitusbloggarille.”

4 tykkäystä

Mitä mitä?? Mirgulat haluu tsekkaa hepön kuumimmat tupakantumpit ja jäbä blokkaa. Aika tylyt setit.

6 tykkäystä

On kyllä hienosti keskustelu kääntynyt kasvuyhtiöistä osinkoihin. Osingot oli vielä reiluvuosi sitten paskaa ja nyt ne ovat sijoitusperuste. :smiley:

10 tykkäystä

image
Tuleekohan mulle soittoa, että pääanalyytikon paikka olisi meikälle tarjolla? Inden väki kuitenkin käynyt tykkäilemässä mun Unelmasalkku-suoritusta.

21 tykkäystä

Tai sitten Inden mallisalkku kaipaa uutta salkunhoitajaa… :thinking:

27 tykkäystä

Tajusin tässä muuten ettei salkussa ole yhtään Admicomia kun myin ne Mallisalkun lisäys pomppuun. Myin ne foorumin vuoksi, toisin kuin @Sijoittaja-alokas joka kävi manaamassa Mantan maanrakoon.

Admicom :rocket: huomenna 110% varmasti :rocket:

I took one for the team.

19 tykkäystä

No Manta on hieman lasketellut, mutta onneksi Fortumia jota olen keräillyt aika paljon, niin on vielä kaksinumeroisissa hinnoissa. :sunglasses:

Olen härkäinen niin Fortzan kuin Mantan suhteen. :ox:

17 tykkäystä

Laittakaa nyt hyvät ihmiset Manta seurantaan!

image

17 tykkäystä

13 tykkäystä

Olipa huvittavaa tekstiä blackrockin toimarilta, tuli jopa mieleen elääköhän edes tässä maailmassa vai mitä tuo höpisee.
Miljardööriltä joka lentelee yksityiskoneellaan ympäri palloa on hieman sekopäistä sanoa ” naamat hymylle ja toivo pelastaa”. Toivo ei pitkälle auta jos työpaikka on mennyt ja ei ole rahaa tuoda perheelle ruokaa pöytään.

4 tykkäystä