Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Mitäh, yritätkö saada minua voiman valoiselle puolelle… osinkoboomeriksi. Keskihinta on alle tuon 3.5e ja kaikki.

Tämän piti olla vain veivi! Vielä en pistänyt pihalle kiireisimpien mukana kun törmättiin neljän euron lasikattoon, mutta en minä tätä nyt 2027 asti meinannut timanttikäsin holdata…

6 tykkäystä

Tää on mulle se the Quattro:

Quattro-kuskeista parhaiten on jäänyt mieleen:
Michele Mouton almost became France's first WRC champ


Ilman Googlea en olis keksinyt:

8 tykkäystä

Ainoa oikea!

1 tykkäys

Inflaatiota pukkaa. Maksajille joita käynnistyneen laman myötä huomattavasti vähemmän tulevina vuosina on tämän ja ensi vuoden nousut eläkkeissä tekemätön paikka. Isot leikkaukset edessä.

5 tykkäystä

Samaa mieltä @Sijoittaja-alokas. Oli se The Quattro.
Hannu Mikkolan ajoja tuli joskus nähtyä sillä.

2 tykkäystä

Ajattelin ottaa asuntolainasta lyhennysvapaata ja tuupata lyhennykset Mant… OMXH25-indeksiin. Ongelma : OP haluaa syyn ja valikossa ei ole vaihtoehtoa “Si8joituksiin”, vaan ainoastaan työttömyys, sairastuminen, jne.

6 tykkäystä

its coming

2 tykkäystä

Tää viikko meniki unelmasalkku-pelissä ihan kivasti, menispä omalla salkulla yhtähyvin…

14 tykkäystä

Jos pitää kurssia nyt niin halpana että sillä tehty anti dilutoisi piensijoittajan marginaaliin niin samalla hintaa saa samaa tavaraa tänäänkin pörssistä.

5 tykkäystä

“Manta” hype is real tietämättä mitään yhtiöstä :nerd_face::muscle::+1::pray:

5 tykkäystä

Menee sairastumisesta.

6 tykkäystä

Duell oli hyvä vinkki. On performoinut erinomaisesti ja ohitti tänään Lehdon.

6 tykkäystä

Tuohon kyselyyni aiheeseen liittyen:

@ove_vapaalla on elokuussa tehnyt blogitekstin, kuinka paljon Nordnetin käyttäjät kuukausisäästävät.

Keskimääräisellä suomalaisella kotitaloudella oli tilastokeskuksen mukaan pörssi- ja sijoitusrahastovarallisuutta 8123 euroa. Tämän varallisuustason saavuttaa jo yhdessä vuodessa, jos kuuluu Nordnetin kuukausisäästäjien parhaimpaan kymmenykseen, eli sijoittaa yli 700 euroa kuukaudessa. Top 5%:iin pääsee, kun säästää yli 1250 € kuukaudessa.

Silmämääräisesti graafia tarkasteltaessa n. tonnin säästösumma vaikuttaisi olevan jonkinlainen vedenjakaja, jonka jälkeen säästäjien lukumäärä tippuu hieman tuntuvammin, mutta yleisesti ottaen jakauma on aika tasaisesti laskeva, niin kuin voisi olettaa jos data on todellista

2 tykkäystä

Perjantai ilta ja mallisalkku keskustelut :grin::smile:
perfect-popcorn

31 tykkäystä

Koen mallisalkun itselleni niin tärkeäksi inspiraation lähteeksi, että siksi on mukavaa saada siitä keskustelua aikaiseksi!

Siitä täytyy pitää huolta, että seuraavat osakesijoittamisesta innostuvat saavat saman inspiraation mitä itse olen saanut. Jos he ensimmäiseksi törmäävät ikimörnijöihin kuten Tieto, kääntyvät he tuulikaapissa ja jatkavat OP-maailma rahastonsa täyttöä.

24 tykkäystä

Paitsi se ei käytännössä onnistu. Jos tällainen suunnattu anti olisi harkinnassa, et tietäisi milloin se tulee ja mihin hintaan. Eli jos tänään ostit, niin anti voi tapahtua vielä alemmalla hinnalla tai jos jätit ostamatta, niin anti voitaisiin toteuttaa yön aikana jolloin ei voida sanoa mikä kurssi on aamulla avautuessa.

Merkintäoikeusannin kanssa voit lyödä lukkoon tulevan omistusosuutesi ja osuutesi annista. Suunnatun annin kanssa et voi ennen kuin hinta tiedossa.

1 tykkäys

Voisiko mallisalkku tiimi harkita @Sijoittaja-alokas:ta lomittajaksi salkulle? Saataisiin liikkeitä aikaiseksi? Varsinkin jos meriitti listalta ensi vuonna löytyy vuoden sijoittaja 23 tunnustus.

15 tykkäystä

…mutta mihin suuntaan? :grimacing:

4 tykkäystä

Kiitos luottamuksesta!

Eli tässä on Mun ohjelmani, jos pääsen Mallisalkkutiimiin:

LAITTAISIN ULOS: Admicom, Capman, Harvia, Kamux ja Remedy

SAA JÄÄDÄ MUN PUOLESTA: NoHo, Qt, Revenio, Talenom ja Valmet.

LISÄISIN: Fortumia (PALJON) ja KH Group (TOSI PALJON)

OSTAISIN: Boreo (PALJON), Gofore (PALJON) ja Scanfil (PALJON),

Ei kiitos epäluottamuksesta! :smiley:

26 tykkäystä

Viihteilemässä, eli ei viitsi alkaa tonkia uutisvirtaa, mutta tapahtuiko jotain mullistavaa vai normaalia kusetusmarkkinaa vain? Toi vix +18% on vaan aika kova :grimacing:

4 tykkäystä