Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Yli 10.v oon sijotellut ja aina on puhuttu että “pörssi katsoo tulevaisuuteen”.

Noh jo 2 vuotta on rummutettu että lama tulee ja osakkeet on dippaillutkin osa jopa jäätäviä -50% yms.

Nyt kun tätä menoa sitten katso,o niin jengi on alkanut TAAS puhumaan että “Tuleekohan se lama sittenkin?” ja nyt firmat julkaisee huonoja tuloksia niin jengi on ihan “:open_mouth:

Eikö se lama nyt oo aika selvä tässä pari vuotta ollut ja tässähän se nyt aivan selvästi on. :smiley:

Nyt sitten jo näistä -50-70% laskeneistakin firmoista kun joku julkaiseekin huonon tuloksen niin mennään TAAS -15% tms.

Ei mahdu ihan mun ymmärrykseen että missä se tulevaisuuteen katsominen nyt sitten oikeen oli.
Eikös nyt pitäisi jo katsella sitä laman jälkeistä aikaa? :wink:

(Tämä oli turhautumispaasaaminen tähän väliin, koska salkku sulaa kokoajan vaan lisää ja lisää vaikka oon poiminu suurimman osan osakkeista tyyliin 15.v ATL hinnoilla…)

33 tykkäystä

“Pieniä” tarjouksia alkaa esiintymään uusissa kämpissä, ja naapurit kiittää…

18 tykkäystä

Kunta-alalla työskentelevänä, näin kanssa ymmärrän. Siksi meidänkin yksikössä monet ovat köh köh, hieman kipeitä perjantain, ja hakevat lomansa ma-to. Perseestä, mutta ymmärrän kyllä miksi näin tehdään (työntekijät, siis).

Pahoittelen, ettei ole faktaa tai pykäliä tarjota :confused:

6 tykkäystä

Jaahas, onko tämä jokin Inderesin henkikökuntaa koskeva uusi brändäys vai (kuvakaappaus .se foorumilta)

6 tykkäystä

Etätöissä on se muuten se ilo että saa joka päivä lämm… kokata gurmeeta kotona :cook:

19 tykkäystä

Oli kyse euroopasta ja M3 rahasta.

Joku huuteli täällä, että ei ole taantumasta tietoakaan, kun Konecranes teki käyttökatetta.
Samaan aikaan vuorokauden sisään pörssissä:

  • Lehto Oyj räjäytetään
  • Nokian renkailta negari
  • F-Secure irtisanoo reilusti yli 10 % henkilöstöstään
  • Konecranes saadut tilaukset -22 %
  • Valmet saadut tilaukset -17 %
  • Kone saadut tilaukset -8 %, tilauskanta -11 %
    :cold_face:
37 tykkäystä

Perustetaan Mallisalkulle kilpailija: Velisalkku.

Tässä olisi Velisalkkutiimi:

23 tykkäystä

No ehkä vähän saattaa kyykkäillä, mutta… posia päivään!

6 tykkäystä

@SuomenBuffet se olit sinä, joka osti Rush Factorya 300 eurolla ja sait sen pomppaamaan +32% :wink: tipahdin Inderesin foorumin neljänneksi sen myötä

3 tykkäystä


Vaikka kuinka johdan Inderesin omaa Liigaa, ja Saulikin tykkäillyt Unelmasalkku-päivityksistäni, niin ei oo tullu kutsua pääanalyytikon haastatteluun. :face_with_monocle: Täällä mä oottelen, että saan ottaa Alokkaan kanssa mallisalkusta vetovastuun…

25 tykkäystä

Missä forumilla keskustellaan sijoitusideoista ja tilanteista/mahdollisuuksista, varmaan sellainen ketju/ketjuja on jo olemassa? Siis ei-yhtiökohtainen ketju, jossa jaetaan analyysia ja ajatuksia yhtiöistä ja trading-tilanteista/mahdollisuuksista, sekä long että short.

Lähinnä tätä on kurssien ja muutosten ihmettely-ketju, ja ehkä jossain määrin tekninen analyysi -ketju (teknisestä näkökulmasta). Löytyykö muita, joita en ole huomannut?

2 tykkäystä

Olet mielestäni aivan oikeilla jäljillä! On tärkeää, ettei jää omaan kuplaansa vaan pyrkii tarkastelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja laajasti. Tilastoihin vertaaminen on yksi hyvä konsti. Onhan se totta, että jos omat tulot ovat mediaanitulojen luokkaa, niin silloin menee “oikeastaan ihan hyvin”.

3 tykkäystä

YLEn otsikko Lehdon tilanteesta. Tulee heti mieleen myös eräs moottoriurheilun sekatavarakauppa mustasaaresta, jonka toimintaan tämä otsikko myös sopii.

15 tykkäystä

Olen päivittänyt Unelmasalkkuani.

Uusin päivitys ei vielä näy, vaan vasta huomenna. Valoen vaihdoin Kempoweriin. :slight_smile:

9 tykkäystä

Sitten romahtaa jo sijoituskirjatkin…

35 tykkäystä

Jep tämä. Ei minullakaan mtn 2kk tulojen verran ylimääräisiä säästöjä ole raakana käteisenä missään. Jos olisi työntäisin sen varmaan pörssiin samantien, jolloin minulla ei taaskaan olisi ‘mitään’. Olen kyselyn mukaan siis ilmeisesti vastuuton rahankäyttäjä, mutta jos en työntäisikään tätä rahaa pörssiin, silloin siis en olisikaan vastuuton raha-asioissa? Hmm.

14 tykkäystä

Tuntuu että tuloslivet on vähentynyt huomattavasti?
Eipä ollut tänäänkään Valmetin tulosliveä vaikka ennen ollut.

Mistä tämä johtuu?

1 tykkäys

Mitäköhän sille puolen miljoonan osakkeen ostotoimarille kävi? Onko kaverilla nyt jo vitulliset turskakasat Lehtoa, vai ottiko pois markkinalta?

2 tykkäystä

On siellä tänään vaihtunut jo melkein kolme miljoonaa lappua että kenties ostaja sai lappunsa?

16:13 nurkilla on melko isoja pinoja liikahtanut, kenties tuohon toimariin?

image

3 tykkäystä