Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Mikäli avioehtoa ei ole niin Suomessa omaisuus laitetaan 50-50, joten Suomeen verrattuna Bezos ja Gates pääsivät mitä ilmeisimmin varsin pienellä henkilökohtaisen omaisuuden vähenemisellä.

1 tykkäys

Maga-somen mukaan Mar-a-Lago:ssa ei todellakaan yritetty peitellä mitään. Oheinen kuva on väitetysti paikan päältä.

14 tykkäystä

Kyllähän mä tiesin koko ajan että hyvin tämä menee. Soitin just Alokkaalle kuulumiset Forzan kurssikehityksestä

15 tykkäystä

USA on nykyisin “awkward”, mutta hauska.

(C) Tarquin (Twitter: @TarquinHelmet)

Nykyisin on syytä huomioida, että upotetut twiitit eivät enää toimi ja twitter-viittauksissa lienee jatkossa tarpeen laittaa pientä alustusta linkille.

1 tykkäys

Oliko tästä jotain tietoakin jossain? Yritin kehitysketjussa Inderesin teknistä jengiä pingata, mutta en ole nähnyt missään selitystä tilanteelle.

Oletin, että vika olisi foorumin päässä, mutta onko kyse jostain muusta? Pitääkö tilanteeseen sopeutua, vai onko se korjattavissa? @Yu_Gong

Huomasin ja lisäsin.

2 tykkäystä

HKScan on kyllä malliesimerkki heikosta johtamisesta ja epäedullisesta omistuspohjasta. Tuo laiva vaatisi täydellisen remontin jälleen tuloskuntoon päästäkseen.

1 tykkäys

Vähän tähän tekniseen puoleen liittyen niin pystyykö tohon yläkulman avatarista klikkaamiseen laittaa oletukseksi että tulee se vanhan mallin notification listaus missä on kaikki eri “tapahtumat” samassa listassa. Sen saa näköjään tuolta alhaalta klikkaamalla näkyviin mutta sitten pitää siirtyä jo uudelle sivulle. Ennen oli kätevä kun aukes tohon samaan ikkunaan ja pysty kattomaan onko siellä jotain lainauksia mitkä edellyttää huomioimista, mutta nyt aukeaa joku valikko mistä pitää erikseen klikkailla tykkäykset/lainaukset/kunniamerkit tms. Vaivalloista ja sitten jos ei oo hetkeen lainattu niin meen jo sekasin että onko tää ylin nyt tuore vai ei.

Olipa mahdottoman vaikeasti selitetty. Eli nykyään tää on näin:

Ja jos haluan sen vanhan näkymän niin se vaatii jo uudelle sivulle siirtymistä:

9 tykkäystä

Toi on jotenkin rikki, mutta jos meet tonne tykkäyksiin ja painat “kuittaa kaikki”, niin silloin kun tulee takasin tohon “kellonkuvaan” niin näkyy mun mielestä vanhalla tavalla. Tai niin ainakin oon päätelly että toi bugaa jotenkin, mutta oon ajatellut et se on rikki vaan mulla kun kukaan muu ei oo kommentoinut :joy:

6 tykkäystä

Noniin, Kiina ja sen Wuhan-laboratorio on syyllinen. Siis koronavirukseen. Näin siis ainakin, jos uskomme Sunday Times - lehden tutkimusta, ja miksipä emme uskoisi?

Lyhyt tiivistelmä: Wuhanissa kehitettiin aluksi ihan hyödyllisiä juttuja, mutta kun kiinalaiset tutkijat löysivät täysin uuden koronavirustyypin, päätettiin laboratorion työ salata ja alettiin kehittää koronaviruksesta biologista asetta. Pahaksi onneksi virus pääsi karkaamaan ja tartutti laboratorion tutkijoitakin, joista osa kuoli. Siis virukseen - osahan kuoli siksi, että menivät julkisuudessa kertomaan viruksesta ja Kiinan valtio “edesauttoi” hengenmenettämisprosessia.

Meidän itänaapuriin toimille on hyvin kuvaava sana, “ryssiä”, mutta aika usein se tuntuu sopivan tähän toiseenkin kieroontuneeseen dicktatuuriin.

https://tekniikanmaailma.fi/sunday-timesin-selvitys-koronavirus-karkasi-wuhanilaboratoriosta-jossa-kehitettiin-ihmisiin-herkemmin-tarttuvia-virusmuunnoksia/

1 tykkäys

Mulla lähti aikanaan tää dark version itsestään pois ja meinasin sokaistua valkoiseen taustaan. En viitsinyt asiasta kysyä koska oletin että olen vain itse töhöttänyt jotain mutta sitten joku muu kysyi niin huomasin että siellä olikin joku päivitys mikä poisti kaikilta dark-tilan​:sweat_smile::man_shrugging:t3:.

Edit. Ohjeesi saattoi muuten toimia. Ainakin hetkeksi tuli oikeanlainen näkymä.

4 tykkäystä

Just for you Pavel. :slight_smile:

https://twitter.com/rita_codes/status/1668227080046223365

6 tykkäystä

Piti ihan katsoa noita suurimpia omistajia. Jos sama tuottaja istuu pöydän molemmilla puolilla niin voi helposti kuvitella kumpi niistä tuottajan rooleista on se vahvempi. Miksihän tuo on ylipäätään pörssiyhtiö?

Tulisiko mielestäsi teleoperaattoreille asettaa velvollisuus kertoa markkinoinnin yhteydessä, minkä valmistajan (Nokia, Huawei, Ericsson, Samsung) laitteita heidän 5G-verkon infrastruktuurissaan käytetään?

  • Kyllä
  • Ei
  • En osaa sanoa

0 äänestäjää

1 tykkäys

“Yhtiö saa Osakeannista noin 7,5 miljoonan euron bruttovarat ja arviolta noin 6,6 miljoonan euron nettovarat Osakeantiin liittyvien palkkioiden ja kulujen jälkeen”

Ainakin osakeannin järjestäjille kannattavaa touhua…

12 tykkäystä

Olen miettinyt tätä jo aiemmin, mutta tuli taas mieleen Berlusconin pikaisesti järkätyistä hautajaisista, että miksiköhän monesti maailmalla laitetaan porukka mullan alle noin pikaisesti. Berlu laitettiin parin päivän varoitusajalla monttuun eli poikkeuksellisen pikaisesti, mutta yleensäkin saa lukea, että jonkin julkimon hautajaiset on max. viikon sisällä kuolemasta.

En tiedä onko sama käytäntö myös ns. normaaleilla ihmisillä. Tietääkö joku ulkomailla asuva tai asunut tästä tarkemmin?

Suomessahan hautajaiset on yleensä noin kolmen viikon viiveellä ja esim. Loirihan oli kylmiössä jotain 7 viikkoa ennen monttubileitä.

3 tykkäystä

Katoliset hautajaiset pidetään melko joutuin, olikohan jopa 24h sisään vainajan kuolemasta.

5 tykkäystä

Katoliset hautajaiset on yleensä muutaman päivän sisällä. Ruumiinvalvojaiset on osa montturalliprotokollaa niin kuoppaus on käytännöllistä järkätä samalla perään. Ei kerkiä tunnelma lässähtämään tai pahimmillaan mätänemään.

3 tykkäystä

Olipa hauska päivä Ruoholahdessa!

Ei ollut mitään sovittua ohjelmaa, mikä oli ihan parasta. Sain keskustella indeläisten kanssa noin kahdeksan tuntia putkeen.

@Verneri_Pulkkinen oli tuttuun tapaan eläväinen keskustelukumppani, jonka kanssa pystyy laidasta laitaan keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Hyvä ihminen joka tavalla.

@Tomi_Valkeajarvi uutena indeläisenä on selvästi ottanut hienosti paikkansa; selvästi hän on innostunut työstään ja erityisesti yhteisöstään. Sympaattinen, osaava ja monipuolinen kaveri.

@Johannes_Sippola:n juttuja oli ilo kuunnella, mitä parhain analyytikoiden sparraaja ja haastaja. Toivottavavasti näen hänet vielä analyytikkona.

Em. kavereiden kanssa vietin päivää, mutta tapasin paljon muitakin tyyppejä; analyytikkoja ja muitakin indeläisiä. Kaikki ovat tosi kivoja ja hyviä keskustelijoita; osaavat puhua sekä aidosti kuunnella.

Inderesin työporukka on todella upea ja sain käydä mukavia sekä opettavaisia keskusteluja. Harmi, että aikaa oli vain kahdeksan tuntia, koska olisin halunnut jutella kaikkien kanssa paljon enemmän.

Olen aina arvostanut analyytikoita ja livekeskustelujen jälkeen vielä enemmän. Heiltä löytyy tervettä itsekritiikkiä, sopivaa kriittisyyttä, laajakatseisuutta… ja se tuli huomattua taas, että harvemmin fiksujen ja tietäväisten tarvitsee päteä. Todella hyvää työtä tekevät!

Kiitos kaikille teille, joiden kanssa sain jutella tänään!:heart::slightly_smiling_face:

58 tykkäystä