Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Tätä kannattaa pohtia tarkasti peilin edessä.

47 tykkäystä

Johtunee siitä että karhuista ei pidetä. En minäkään. Mutta kuuntelen mielelläni karhumaisia ajatuksia. Varmasti tiedät sijoittamisesta enemmän kuin keskimäärin tällä foorumilla. Annahan tulla vaan -:smiley:

Ei @matkalta ei. Usko minua, tästä ei ole kyse. Kyllä täällä hyvin perustelluista karhuiluista tykätään, mutta terviksen kaltaiset nollaviestit eivät tuo keskusteluun mitään.

16 tykkäystä

Kiitos kiitos. Voisin käydä katsomassa sinun postauksia, vaan en asuntomarkkinoista niin tiedä🤭

Täällä foorumilla tykätyimpien viestien joukkoon kuuluu monia karhuiluviestejä. Ei täällä karhuja metsästetä, mutta kyllä perustelut pitää kunnossa olla. Tämmöiset nollapostailuheitot on ihan turhia, niin karhujen kuin myös härkien puolelta. Ihan samalla tavalla itse olen juuri tänään nostanut asian esille Nokia-ketjussa. Jokaisella saa olla oma mielipide, mutta perusteluiden pitää olla kunnossa, jos näkökulmaansa haluaa tuoda esiin. Muuten keskustelusta tulee turhaa juupas eipäs-väittelyä. Foorumi menisi lukukelvottoman puolelle, jos kaikki perustelisivat näkemyksiään yhtä vähäisesti.’

E: Hupsista. Taisin vahingossa vastata @Santtu3 :lle. Olen kyllä sun kanssa samaa mieltä asioista!

E2: Joo toi viesti pitikin nostaa just esimerkiks, mutta en tarkalleen muistanut ketjua, mihin oli rustattu. Tuon kaltaiset viestit ovat ehkä parhaimpia mahdollisia jokaiselle, koska ne pakottavat kunnolla ajattelemaan sijoituskeissiä. @Sijoittaja-alokas

12 tykkäystä

Joo, tällä on esimerkiksi 300 tykkäystä. :slight_smile: :point_down:

Siinä on sisältörikasta ja hyvin argumentoitua sijoitusaiheista tietoa sijoittajille.

5 tykkäystä

Hmm. Hmm. Vaikka nämä pieni murunen taloudessa niin ovat viimeisiä jotka jättää maksut maksamatta?

4 tykkäystä

Noniin! Hyvä alku.
Eli olet huolissaan velkaisista kuluttajista, ja kulutus on jenkkilän talouden moottori.
Tulisiko lisää argumentteja?

8 tykkäystä

Lukukausi TtM-opinnoissa alkaa olla paketissa. Opintopisteitä kertyi tältä syksyltä yllättävät 69. Graduni sain hiljattain palautettua ja arvosanalla 4 tänään takaisin. Aikaa gradun tekemiseen meni 2.5kk. Vauhdilla meni tämä syksy.

Vuodenvaihteen jälkeen jään taas 5kk mittaiselle opintovapaalle. Kesäksi valmistun toivottavasti maisteriksi ja pääsen jättämään kolmivuorotyön jollain aikataululla.

Nyt joululoman viettoon (eli töihin) :muscle:t2::santa:t2:

83 tykkäystä

Täällä pelätään että olet sellainen ns. karhuilija. Ikikarhu. Rommari. Sellainen joka tasaisin väliajoin vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen tulee kertomaan vääjäämättömän romahduksen olevan nurkan takana. Kuten hyvin tiedetään, talous ja pörssien liikkeet on sen verran monisyisiä ilmiöitä, että karhuilulle löytyy kyllä aina perusteita ja aimo kasa twiittejä tai youtubevideoita niitä tukemaan. Ihan jokaisella hetkellä syvimmästä kuopasta kirkkaimpaan nousumarkkinaan löytyy kyllä syitä romahdukselle kulman takana. Ja jos syytä ei muka löydy niin silloinhan se vasta onkin tulossa!

Terve karhuilu tekee hyvää mutta ikikarhuilijoita on syytä pelätä. Jokainen muilla sijoitusfoorumeilla aikaa viettänyt tietää mitä yliaktiiviset ikikarhut tekee palstalle. Kauppalehden keskustelupalstalta löytyy hyviä esimerkkejä hörhöistä jotka on tuhansilla vuosittaisilla viesteillään profetioinut jos minkäkin omaisuusluokan romahdusta varmaan 90-luvun lamasta asti. Rommarilasit on niin syvällä päässä ettei edes yritetä nähdä muita mahdollisuuksia.

16 tykkäystä

Olen ennen kaikkea huolissaan kasvaneesta sijoittaja laumasta😅 ikävuosilta 0-40v jotka ovat nyt yli 100% sijoittaneet osakkeisiin ja omistusasuntoon. Tämä lyhyellä muutaman vuoden aikajänteellä.

Jompi kumpi on ok, molemmat tuskin.

Samaistuin täysin kirjoitukseesi. Kaikki mitä kirjoitit pitää kutinsa myös kohdallani.

2 tykkäystä

Huvittavaa että parin vuoden karhuilulla saa ikikarhu leiman otsaansa. Indeksit menee pitkällä aikavälillä aina ylös. Ja indeksi etf:t on paras valinta kaikille.

Viestien sisällössä on joitain yhtäläisyyksiä. Ikikarhut haluavat usein anonyymilläkin foorumilla osoittaa olevansa oikeassa, korostavat että ovat itse ennustaneet jotain. Ja seuraavalla kerralla että ovat ennenkin ennustaneet samaa, kannattaisi jo uskoa. Muut eivät vaan usko, mutta sanokaa mun sanoneen. Halutaan esiintyä ikäänkuin jonain hyvänä varoittavana voimana ihmisille. Oma stetsoni on vaan muita parempi.

Toinen ominaispiirre viesteissä on vähintäänkin rohkeat ellei jopa provosoivat ennusteet ja toistaminen. Minulla flashback kauppalehden palstalle tuli kun luin viidennen kerran “UPM 10-15 euroa”

Toivon toki pelkoni osoittuvan turhaksi eikä esimerkiksi sen kauppalehden palstan rommarihörhöt koskaan päädy tänne.

11 tykkäystä

Nytkö se rommaa jo jenkit🫣 Bad news? Vai lukiko ne Tervan viestit…

15 tykkäystä

IMG_1548

Mää ja Puru.

4 tykkäystä

Veikkaan, että Harvia ostaa metsä boardin polttopuuvarastoksi ja kaikki Nokian osakkeet sytykkeeksi. Tää tapahtuu seuraavan kahden vuoden sisällä.

31 tykkäystä

image

Kai sitä pitää karhuille antaa hyvän olon tunnetta välillä ja hyväksyä se fakta, että nyt ollaan karhumarkkinassa taas :DDDD

17 tykkäystä

En tiedä paljonkaan näistä pörssiasioista, mutta olen kuullut sellaisista BEARwarranteista tai -futuureista ja muista vastaavista, joilla voi tienata karhumarkkinoissa.
Sinulla on varmaankin paljon näitä BEARinstrumenttejä isolla vivulla, niin tuottoa tulee paljon. Ei voi muuta kuin kadehtia.

4 tykkäystä

Onko tämä nyt sitä viimeaikoina paljon puhuttua jauhottamista… :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä