Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Samanlainen stetsoni on kuin muillakin mistä nämä tulee, myös tähti etuliitteen saaneilla. Voihan olla että minullekkin tähteä vielä etuliitteenä ehdotellaan​:face_vomiting::face_vomiting:

Ongelmana näissä sinun jutuissa on se, että olet toistellut niitä täällä useamman vuoden. Melkoiset tuotot tässä välissä olisi jäänyt tekemättä, jos ”neuvoistasi” vaarin olisi ottanut. Voi myös olla, että osa täällä pitää sinua jo trollina, enkä ihmettele.

Ensimmäisenä sinuna myöntäisin, että ei ole aiemmat ennustukset ihan lankulle osuneet. Näin en ole sinun nähnyt tekevän.
Sehän on kuitenkin varmaa, että joskus se osuu sullakin. Kun jaksat täällä vuositolkulla näköjään ennustella.
Hyvät joulut!

26 tykkäystä

Oisinko kohta kolme vuotta ollut? Ja viimeisen kaksi vuotta oikeasti karhuillut. Se on aika lyhyt aika sijoitustoiminnassa.

3 tykkäystä

IMG_7114

24 tykkäystä

Jenkeillä ja euroopalla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Ja hesuli on täysin kaamoksessa…

7 tykkäystä
2 tykkäystä

Minusta on mukava lukea kaikenlaisia mielipiteitä. Pistää miettimään ja kyseenalaistamaan omaa toimintaa.

4 tykkäystä

Ehdottomasti samaa mieltä. Tosin jotain perusteluja olisi syytä mukaan laittaa, eikä vain hatusta vedellä tuollaisia numeroita.

8 tykkäystä

Toisilla on parempi stetsoni kun toisilla👍

2 tykkäystä

Usko pois, olen huomannut!:+1:

4 tykkäystä

image
image

Yhdennäköisyyttä, ei onneks yhtä korostuneet käyrät :smiley:

7 tykkäystä

Satuin ostamaan juuri tänään Blackrockin iShares Core S&P 500 -ETF:ää. Saman rahaston Nasse100 eeteeäffää oli jo ennestään. Valuuttariskihän tässä tietenkin on, tosin molempiin suuntiin.

2 tykkäystä

Terviksen innoittamana ennustukset lähi-vuosikymmenille:

-pörssi romahtaa yli 50% ainakin 5 kertaa… vuoteen 2100 mennessä… myykää heti kaikki ettei romahdus osu kohdalle!

-vuonna 2043: Danny ja Moonica (21v) muuttavat yhteen, seiskassa: “pariskunta hehkuu onnea: kipinä se on suhteessa kaiken A ja O”

-vuonna 2052: Rolling Stonesin uusi tupla albumi “Rollator Dreams” ja “Rollator never Dies” kohoavat bilböard listan sijalle 1 ja 2… bändi lähtee uudelle maailman kiertueelle ja myy spheret täyteen maailmanlaajuisesti

-vuonna 2077: Nokia myy tele-implant-15G liiketoimintansa Erikssonille ja alkaa valmistaa uudelleen kumisaappaita, kurssi pyörii siinä 3-3,1 euron hintahaarukassa, Kauppalehden palstalla käydään kiivasta keskustelua kumisaapasbisneksen uusista tuulista, eri kumiseosten lujuuksista ja niiden sopivuudesta eri markkina-alueille… kurssi raketoi 3,5 euroon!

images

84 tykkäystä

Mikä on syynä että minun asialliset ennustukset aiheuttaa epäasiallisen viestin?

1 tykkäys

Tätä kannattaa pohtia tarkasti peilin edessä.

47 tykkäystä

Johtunee siitä että karhuista ei pidetä. En minäkään. Mutta kuuntelen mielelläni karhumaisia ajatuksia. Varmasti tiedät sijoittamisesta enemmän kuin keskimäärin tällä foorumilla. Annahan tulla vaan -:smiley:

Ei @matkalta ei. Usko minua, tästä ei ole kyse. Kyllä täällä hyvin perustelluista karhuiluista tykätään, mutta terviksen kaltaiset nollaviestit eivät tuo keskusteluun mitään.

16 tykkäystä

Kiitos kiitos. Voisin käydä katsomassa sinun postauksia, vaan en asuntomarkkinoista niin tiedä🤭

Täällä foorumilla tykätyimpien viestien joukkoon kuuluu monia karhuiluviestejä. Ei täällä karhuja metsästetä, mutta kyllä perustelut pitää kunnossa olla. Tämmöiset nollapostailuheitot on ihan turhia, niin karhujen kuin myös härkien puolelta. Ihan samalla tavalla itse olen juuri tänään nostanut asian esille Nokia-ketjussa. Jokaisella saa olla oma mielipide, mutta perusteluiden pitää olla kunnossa, jos näkökulmaansa haluaa tuoda esiin. Muuten keskustelusta tulee turhaa juupas eipäs-väittelyä. Foorumi menisi lukukelvottoman puolelle, jos kaikki perustelisivat näkemyksiään yhtä vähäisesti.’

E: Hupsista. Taisin vahingossa vastata @Santtu3 :lle. Olen kyllä sun kanssa samaa mieltä asioista!

E2: Joo toi viesti pitikin nostaa just esimerkiks, mutta en tarkalleen muistanut ketjua, mihin oli rustattu. Tuon kaltaiset viestit ovat ehkä parhaimpia mahdollisia jokaiselle, koska ne pakottavat kunnolla ajattelemaan sijoituskeissiä. @Sijoittaja-alokas

12 tykkäystä

Joo, tällä on esimerkiksi 300 tykkäystä. :slight_smile: :point_down:

Siinä on sisältörikasta ja hyvin argumentoitua sijoitusaiheista tietoa sijoittajille.

5 tykkäystä