Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Korjasin Verneri vähän virheellistä viestiäsi. :slight_smile:

7 tykkäystä

Vuosi taas lähenee loppuaan, enkä taaskaan ole käyttänyt senttiäkään virkistysrahoista. Sovelluksessa taas niitä parisataa seisoskelee tyhjänpanttina. Voiko nämä vaan maksaa jollekin toimijalle ilman että käy paikanpäällä tai että siitä tulisi ongelmia minulle tai heille? Ilmasta rahaahan nämä on…

4 tykkäystä

On kyllä hassua tämä talous. Pörssit, nyt myös Helsinki mukaanlukien, ovat indikoineet ja hinnoitelleet talouden elpymistä jo viikkojen ajan. Silti uutisia seuraamalla voisi luulla lopun koittaneen Suomen taloudelle, kun kasvunäkymiä on tarkennettu alaspäin. Onko pörssi todella näin paljon edellä, että surkea vuosi 2022 näkyy vasta nyt kunnolla reaalitaloudessa?

16 tykkäystä

Ainakin omalla kuntosalilla on ollut käytäntö, että voi maksella “etänä” ePassilla tai Smartumilla. Tuonne ne saa kaikki näppärästi kulutettua.

3 tykkäystä

Uutisointi on niin ärsyttävällä tolalla nykyään. Talous | Tuoreimmat uutiset | Ampparit.com kun katselee aika ajoin niin samasta tutkimustuloksesta on eri lehdet voinu vetää aivan eri ääripäissä olevat johtopäätökset. Ainakin otsikossa, tekstissä on saattanu olla sivulauseessa jotain positiivisempaa.

Tää nyt on ollu juttu aina, mutta tuntuu että hiljalleen pahenee vaan klikkitalouden ohjaamana.

3 tykkäystä

Voi maksella etänä sovelluksen kautta. Itse toimin hierojana ja loppuvuodesta näitä etuja päivitellään lahjakortteihin. Lähetän sitten vain sähköpostiin lahjakortit.

4 tykkäystä

Viimepäivien teollisuusdata ja korkorkojen lasku vastoin keskuspankkien singalointia?

Laskua olen pörsseihin odottanut ja myös sitä ennustanut foorumilla. Nyt uskon maltilliseen romahdukseen seuraavan 10 kk aikana.

Ja nyt indeksien noususta huumaantuneille, kyllä osto houkuttelee muutamissa lapuissa, mutta ylläoleva estää ostamasta…

Erimieltä saa olla ja suurin osa onkin tällä hetkellä.

Laitan alle muutaman twiitin missä minun mielipuolelle tukea.

Enemmänkin olisi vaan ettehän te usko😅

8 tykkäystä

Vaikka Nordean omistaja olenkin ei tälläiset kyllä houkuta avaamaan tiliä sinne, vaan eikös se niin ollutkin että tavalliset asiakkaat tuovat vain hiekkaa konttorin lattialle :crazy_face:

2 tykkäystä

Mitä tarkoittaa muuten maltillinen romahdus? Mille tasoille laskisi sp500 siinä? Puhutaanko siitä samasta Upm 15e-romahduksesta? Vai onko romahduksen pohja noussut hieman? Mielenkiintoista kuulla eriäviä mielipiteitä, niin siksi kyselen.

9 tykkäystä

“Far more money has been lost by investors preparing for corrections, or trying to anticipate corrections, than has been lost in corrections themselves.”

— Peter Lynch

42 tykkäystä

Juha Variksen mielenkiintoiset nostot. :slight_smile:

10 tykkäystä

Kyllä puhutaan. Upm 10-15€. Kun indeksit pohjaa on minun veikkaus.

Romahduksen povaus tarot korteista tarkoittaa aiemman laskun povaamisen sijaan että seuraavan 10kk aikana tämä voi tapahtua.

3 tykkäystä

Itse en isompaan korjaukseen usko, mutta pienempi korjaus tervehdyttäisi kummasti. Ei tämmöisen apinarallin päätteeksi haluta sännätä ostolaidalle.

Indikaattorit kehottaa pikemminkin keventelemään.
SP500F daily RSI 83, weekly RSI 70 eli selvästi yliostettu


SPX:llä lisäksi tuplahuipun vaara, vaikka futuureilla uusi huippu jo tulikin.

11 tykkäystä

Tämä vuoden takainen veikkaus on myös voimassa.

Kontraan. Sampo, boring is always good.

6 tykkäystä

Taitaa apinaralli koskea muuta kuin kotipörssiä. Yllättävän vahvaa rajojemme ulkopuolella…

Saisi täälläkin alkaa se apinaralli vihdoin. Tosin siihen tarvitaan muutakin kuin hyvää tahtoa.

Jos jenkit kyykkää niin voi vaan miettiä mihin täällä sukelletaan.

4 tykkäystä

kahvihuone tarinoita… ja väärä palsta…vincitillä haasteita jenkkilän saatavissa ja kuten Kakkonen tarinoi, saatavia arvioidaan jatkuvasti eikä ole uutta nykyinen tilanne…

1 tykkäys

Uutena ennustuksena veikkaan että tämä talouden nykyhetkinen pysähtyminen on voimakkaampi kuin finanssikriisissä 2008.

Joulun jälkeen alkaa muutosneuvottelujen suma, joka varmaan ennätyksellinen koko euroopassa.

Ois kannattanu laittaa “Panaman terveiset” niin olis mennyt sukkana läpi Nordean filttereistä :ok_hand:

20 tykkäystä

Vaikka nyt Kahvihuoneessa ollaankin niin miksi näin kävisi vai vedätkö ihan stetsonista?

2 tykkäystä