Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Minä vain tässä lukiessani sähköautoilijoiden kirjoittamista ongelmista ja haasteista inspiroituneena tein lyhyen referaation. Älkää nyt viestin tuojaa ampuko :sunglasses:

Kyllä sähköautoissakin on eroja. On sellaisiakin merkkejä ja malleja, joissa jo lähtökohtaisesti on otettu huomioon pohjolan talviolosuhteet. Tesla ei saa kummoisiakaan pisteitä talviautona, mutta Volvossa hommat on mietitty. Käykääpä tusustumassa uusiin EX30 ja EX90-malleihin kun tulevat paikkakunnalle näytille. #volvocars

7 tykkäystä

On se kumma kun Suomi/EU ei ole saanut tai halunnut kiellettyä. Esim. Virossa 11.4.2022 loppui Yangon/Yandexin toiminta ja käyttäminen.

13 tykkäystä

IMG_4614
HALOO PÖRDE!? Alkoks tammiralli jo?

4,50% plussalla (mun OST siis)

29 tykkäystä

Tämä kyllä perustui ihan mutuun, jota vahvisti jo nähty EU maiden politiikka “liian vähän liian myöhään”. Olen oikein mielelläni väärässä tässä, kahvihuonekamaahan tämä oli.

Ruotsissa Teslan lakkoilevan työntekijän vaimo on kritisoinut X:ssä Teslaa. Tesla kutsui työntekijän puhutteluun ja syytti häntä NDA:n rikkomisesta.

Musk

kuva

Että silleen.

9 tykkäystä

S&P 500:n Top10-osakkeiden osuus on nyt koko 35 % indeksistä. :cowboy_hat_face:

7 tykkäystä

2 viestiä yhdistettiin ketjuun: Politiikkanurkkaus (Osa 2)

Kiitos @Sijoittaja-alokas, että siivosit viestit. Harmi tosin, että en pääse lukemaan/vastaamaan jatkokeskusteluja. Olen nimittäin tehnyt periaatelinjauksen, että en lue Politiikkanurkkaus-ketjun viestejä, saati sitten osallistu keskusteluun. Näin säilyy mielirauha. Näemmä nyt pitää periaatelinjausta jo laajentaa “Auto - vaurastumisen jarru?”, kun siellä keskustelussa menty jo siihen, että peritäänkö kumppanilta korkoa vai ei :smiley:

5 tykkäystä

Minäkin jouduin nyt kyseenalaiseen tilanteeseen, jossa en viitsi käydä lukemassa edes omaa viestiäni, koska se siirrettiin radioaktiiviselle alueelle :sweat_smile:. Sen verran kuitenkin ihmettelen tässä ääneen @Sijoittaja-alokas , että miksi tämä tukijeesustelu jäi kahvihuoneelle ja vain vasta-argumentit siivottiin politiikkaketjuun?

6 tykkäystä

Jees, kyl kaikki varmaan jo arvaa minne keskustelu siirtyi. :slight_smile:

Eli siirsin loputkin neljä viestiä sinne, kahdeksan meni jo edeltä. Samaa mieltä parempi vaan, että kaikki sinne! :slight_smile:

11 tykkäystä

@Heikki_Keskivali:ltä mielenkiintoinen tviittiketju. Tuli ainakin itselleni uutta asiaa Buffetista, Mungerista ja Berkshirestä. :slight_smile:

5 tykkäystä

Olen lapseton, ensi vuonna 40 vuotta täyttävä asuntolainainen. En ole miettinyt, milloin lakkaan säästämisen ja sijoittamisen, ne ovat tapa. FIRE-hommaan en pääse enää kiinni, sitä ei kannata tavoitella ainakaan elämänlaatua kurjistamalla.
Millaisia mietteitä ja suunnitelmia muilla vapaaehtoisesti lapsettomilla?

16 tykkäystä

Tänään se päättyi. Lidlin 5 € alennus jokaisesta 40 € ostoksesta. Keskiostokseni viimeisen kuukauden ajalta on aika tarkalleen 41,50 € ja alennus 12 %. Itse asiassa lähes jokainen ostos oli 40,xx euroa, mutta muutama huti pilasi keskiarvon. :grin: Seuraavaksi 3-4 viikoksi on nyt kaapeissa ruokaa.

Eniten mieltä lämmitti päällekkäiset tupla tai jopa tripla-alennukset, joiden myötä tuotteita sai -40… -60% hinnalla paljon eikä nyt puhuta tuotteista, joissa pvm olisi lähes mennyt.

Mites @Sijoittaja-alokas, muuttuivatko ostotottumukset kampanjan aikana?

15 tykkäystä

No… :frowning: ekat viikot tappiokseni menivät vanhalla tottumuksella.

James Van Der Beek reveals how he really feels about the Crying Dawson meme

Sama ku täs mentiin työkavereiden kanssa viettämään työnantajan tarjoamilla kulttuurikorteilla urheiluelämystä ja olin jättänyt korttini kotiin, niin maksoin täyden hinnan, joka vastasi melkein mun viikon ruokaostoksia.

YARN | I hate myself. | Fleabag (2016) - S01E01 | Video gifs by quotes |  18c26ea3 | 紗

26 tykkäystä

Minulla kävi myös pari hutia. Kerran kuponki ei aktivoitunut sovelluksessa ja maksoin epähuomiossa koko 40 € summan. Siitä tuli suurin osa tappiosta.

Kerran myös katsoin hinnan väärin ja ostos jäi 60 senttiä vajaaksi, joten kassalla piti äkkiä kahmia pari salmiakkiautoa vielä hihnalle kaikkien muiden katsellessa jonossa kärsimättöminä.

Loppua kohti rutiini alkoi muodostua koko ajan paremmaksi, kun osasi ottaa muovikassien hinnan yms. huomioon ja heitto 40 eurosta oli enää minimaalinen. Välillä joutui kyllä keksimään, mitä vielä voisi ostaa, jotta 40 € menee rikki, mutta pakastin on oiva apuväline. :grin:

5 tykkäystä

Miten kaikki ruokaostokset saa tehtyä Lidlissä?

5 tykkäystä

Myönnetään, että ihan kaikkea ei voi tehdä, vaan joskus on pakko hakea täydennystä viereisestä K-kaupasta. Varsinkin jotain erikoisempia mausteita ei kyllä Lidlistä löydä ja lihavalikoimakin on äkkiä kaluttu loppuun.

1 tykkäys

Ihan samalla tavalla siellä laitetaan ruoat hihnalle, tervehditään kassaa ja maksetaan.

55 tykkäystä

Taitaa olla tylsä ilta?

2 tykkäystä

Täällä ilta vierähtää hyvin. Vaan pääseekö sitä kelekalla enää takas kämpile :sweat_smile:

26 tykkäystä

Mitä olen ymmärtänyt väärin, kun eikö rahan säästämisen/sijoittamisen idea ole siinä, että ei tarvitsisi jatkuvasti miettiä rahaa ja sen käyttöä?

15 tykkäystä