Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Eikös tämä ole Howard Marksin kirja? :face_with_monocle: Ja ehkä jotkut noista muistakin muiden kirjoittamia.

1 tykkäys


Stop lossin käytön opettelu kannatti tänää :joy::ok_hand: vilduks meni

Edit: menikin hyvin, hitto miten liikkuu :smiley:


On kyllä paljon opittavaa jenkkimarkkinoista

5 tykkäystä

The size of the cash distribution will be considered each quarter. Going forward, Magnora’s ambition is to increase this quarterly distribution in line with the growth of the company. If deemed appropriate by the Board of Directors, the quarterly review will also consider special distributions on top of the regular distribution.

Näköjään tuli vahingossa liityttyä osinkopuolueeseen. Ehkä ne kasvavat kvartaaliosingot ja erikoisosingot sitten lämmittää päivän tai pari kunnes palataan taas arkeen ja tasaiseen rahan polttamiseen taivaan tuuliin ”hauskan” sijoitusharrastuksen parissa :cowboy_hat_face:

12 tykkäystä

Päästäänköhän kohta leikkimään “Kenellä on suurimmat (MGI) turskat” -peliä :hugs: :tada:.

@AnttiM

Nope, tulikin raportin ensimmäisen rivin luettuani ilmeisesti lohea tällä kertaa

7 tykkäystä

Nyt astun heikoille jäille kun en juurikaan seuraa noita isompia piensijoittaja kun olen. Mutta olen antanut kertoa itselleni, että Hex on kovin syklinen ja painottunut varsinkin investointihyödykkeisiin. Edelleen minule on kerrottu, että sykliset eivät suinkaan ole halpoja silloin kun niiden P/E.t ovat matalia vaan päinvastoin.

Disclaimer. Kuulopuheita kuten sanottu, en ota kantaa ovatko kalliita vai halpoja juuri nyt.

4 tykkäystä

Johto webcastissa
april-fools-joke

18 tykkäystä

5 tykkäystä

Joo ei paha ollenkaan. Mun MGI-possa (kh 13,9SEK, 17% salkusta) kävi jo hetken aikaa plussalla tänä aamuna :partying_face: Täytyy tosin myöntää, etten työkiireiden takia edes tajunnut osarin tulevan tänään :see_no_evil: Ehkä parempi näin, olisin varmaan päätynyt keventämään eilen :smiley:

2 tykkäystä

Tuo on kyllä niin totta. :smiley:

Minua ei haittaa muiden menestys, päinvastoin olen iloinen, kun muut onnistuvat sijoittamisessa.

Mutta kryptoväki tekee käänteiset einoleinot ja kailottaa kaikille onnistumisistaan sillä tavalla, että itsekin ärsyynnyn vaikka en yleensä ihan pienestä anna mekkalan häiritä. :smiley:

Eikä edes se onnistumisesta huutelu, vaan pseudointellektuaalinen finanssihuuhaa bullshit mitä lasersilmät kailottavat rationalisoidakseen kryptojen nousua.

Kaiken kukkuraksi kryptojen nousu ei johdu mistää niiden erikoisominaisuuksista tai kassavirroista, vaan puhtaasti siitä, että innostus ruokkii lisää innostusta mikää ajaa hinnan ylös (hyödyttäen lähinnä aiemmin ostaneita).

Nuo ovat kyllä hyvä likviditeetti/sentimentti-mittari.

87 tykkäystä

Täytyy kyllä tuumailla. että kryptojen selvitessä näin hyvin viimeisistä vuosista - isojenkin välittäjä/kusettaja/firmojenkin samaan aikaan mennessä konkkaan - ei sitä kryptoa kokonaisuudessaan taida tappaa enää mikään.

On ne tullut jäädäkseen.

Hyvässä ja pahassa. :smiley:

8 tykkäystä

Jep. :smiley: Eikä niiden “ajurit” kuten keskuspankkien tukitoimet/julkinen velkaantuminen/epäluottamus rahaa kohtaan ole varmastikaan heti katoamassa.

9 tykkäystä

Itse olen pohtinut sitä että mihinkä Kiinan osakemarkkinoilta poistuva raha menee.
Se voi mennä sekä kryptoihin että megateknoihin jotka ruokkivat kuplaa.

On se kyllä… Keskuspankit nostaa korkoja että inflaatio pysyy kurissa ja samalla valtiot kaataa velkarahaa järjestelmään ämpärikaupalla että inflaatio ei varmasti pysy kurissa.

Saa siinä aika syvällä olla järjestelmäymmärryksessä että tuo kuulostaisi järkevältä.

6 tykkäystä

Itse olen miettinyt että mihin kaikki hesulista poistunut ja poistuva raha menee. Ovat vielä ihmeissään kaiken rahan kanssa.

13 tykkäystä

Saunaan. Ostavat sokeria saunaan, sillä tekee ison tilin poikkeusoloissa.

19 tykkäystä

Kiitos suosiollisista nostoista!

Kristallipalloni ei valitettavasti aina toimi niin hyvin. Sillä on esimerkiksi ostettu Pantaflixia kuplasta (-90 %), Boreota juuri ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan ja korkojen nousua (-75 – -60 %), Kamuxia (“vain” -20 %, mutta vuosien hodlaaminen on melkoista tervanjuontia :smiley: ) ja myyty satabäggeri XPEL nousun alussa (tappiolla!).

34 tykkäystä

Jos tämä on niin timanttinen case niin miksi suositus ei ole “osta”? :thinking:

En siis tiedä mitään yhtiöstä, kunhan nopeasti vilkaisin :sweat_smile:

5 tykkäystä

Kun britit selvittivät salassa Enigma-koodin, niin eivät halunneet paljastaa sitä saksalaisille, joten joutuivat antamaan saksalaisten upottaa muutamia siviililaivoja, jotta Saksa ei arvaisi, että heillä on sisäpiirintietoa.

29 tykkäystä

Ihmettelin samaa, vaikka arvostankin sitä miten joskus analyytikot antavat ”lisää” suosituksen osakkeille hämätäkseen tavoitehintojen ja suositusten tuijottajia.Tämä palkitsee niitä, jotka jaksaa kahlata itse raportit. :joy:

Viime päivityksessä 26. helmikuuta esim. DCF-mallin antama arvo (mielestäni kohtuullisin oletuksin) Viafinille oli kuitenkin 21 euroa. :smiley:

“Huomioiden yhtiön pieni koko, kehitysvaihe ja kasvuodotuksiin liittyvät riskitekijät, on diskonttokoron laskuvara rajallinen. DCF-mallimme arvo on nykykurssia ja tavoitehintaamme korkeampi. Kuitenkin iso osa arvosta tulee yhtiön erittäin vahvasta kassasta, millä toistaiseksi ei ole tehty merkittäviä liikkeitä. Näin myöskään arvon realisoitumiseen ei ole selkeitä ajureita.”

7 tykkäystä

Viime aikoina on jokusta Lisää-raporttia lukiessa välittynyt kuva, että kyseessä on oikeasti Osta.

1 tykkäys