Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Ja taas Boeing oksikoissa. Hyviä vehkeitä :grin:

Edit. Boeingistä on tehty dokkarikin. Löytyy netflixistä

2 tykkäystä

Boeingin olisi pitänyt suunnittella kokonaan uusi kone B737:n tilalle. Vanhan rakenteen tekohengitys loputtomiin johti jo katastrofeihin, mutta sitkeästi painetaan vieläkin. Ensimmäiset kaupalliset B737 lennot alkoivat vuonna 1968!

Edit hauska video Boeingiin liittyen: https://youtu.be/-1coWuTGRbM?si=CUJeIliNrJwEh0iM

2 tykkäystä

Suomen parhaan treidaajan näkemyksiä markkinasta.

Viittaa 2.4.2021 ilmestyneesee kolumniinsa, milloin markkina tunnelma oli hyvin euforinen.

Mäkinen on tainnut itsekin myöntää, että on kuitenkin parhaimmillaan treidaamisessa. Lisäksi hänellä on taipumus katsoa markkinoita karhuisen linssin läpi.

Mielenkiintoista huomata, että en ole itse ainoa, jolla ruvennut tekemään hiukan pahaa markkinan meno viime päivinä ja ärsyttämään miten olen missannut niin pahasti hyviä paikkoja seuraamissani tekno-osakkeissa.

29 tykkäystä

Laittoi kumminkin vastuuvapauslausekkeen loppuun :grin:

38 tykkäystä

Jokohan emppu ois pohjilla?

13 tykkäystä

Mut mieti, jos laittais 3-numeroisen kannattavuusprosentin ekseliin. :cowboy_hat_face:


Ja sit ku laittaa reinvestmentrateniasiat kans kuntoon, ni puhutaan tulevasta Nokiasta. :cowboy_hat_face:

image

4 tykkäystä

Otsikko kuvaa paremmin Empun nykytilaa, seuraavana toivottavasti “One group to Squeeze them all”.
Shortattuna tällä hetkellä 11.59%.

4 tykkäystä

Minulla osinkosalkku, jossa siis hyviä osingonmaksajia. Tänä keväänä tulee ihan kivat osingot. Pistänkö osingot A) ko osakkeeseen mistä tuli. B) toiseen hyvään osinkolappuun C) kasvuosakkeeseen? Mitä mieltä?

3 tykkäystä

Sijoitussalkkuni euromääräiseen kokonaisarvoon tupsahti tänään perjantaina 8.3.2024 yksi uusi nolla lisää. Päätin juhlistaa tätä aiemmin horisontissa siintänyttä numeerista välietappia geneerisin tavoin ja siispä marssin samppanja- ja pienherkkuostoksille paikallisiin ravitsemusliikkeisiin. Kuplivan lisäksi päädyin onnenapilan muotoisiin suklaaherkkuihin.

Itseni palkitseminen tuntui kuitenkin jokseenkin väkinäiseltä ja itsekeskeiseltä, joten päätin kutsua mukaan juhliini myös vaimoni ja samalla oivalsin naamioida kokonaisuuden naistenpäivän herkutteluksi. Vaimoni ilahtui. Täydellinen rikos, ajattelin.

Sen pidemmittä puheitta ja näin herkuttelun ohessa haluan osoittaa kiitollisuuteni tälle erinomaiselle yhteisölle, jota ilman salkkuni kokonaisarvossa olisi varmastikin vähintäänkin yksi nolla nykyistä vähemmän. Vastaavasti ilman fantastisesti ja takuuvarmasti suoriutuvaa Hesulin Bördeä olisi nollia varmaankin jo yksi enemmänkin.

Kiitos! Matkamme jatkuu. Kuva liittyy. :point_down:

Yours,
KuHa

144 tykkäystä

Siistejä juttuja, mutta ihan vain varmistan: olihan etumerkki kuitenkin positiivinen? :grin:

19 tykkäystä

On sentään. Muussa tapauksessa mentäisiin ruokapuolen osalta läskisoosilla ja eilisellä tillilihalla ja jonotettaisiin soluasuntoon sillan alta. Janojuomaksi tarjoiltaisiin kuplivaa sadevettä. :clinking_glasses:

14 tykkäystä

Onnittelut! Joko tämä gif on ajankohtainen?
one million dollars – gifs you can hear

30 tykkäystä

Lauantaina 9.3.2024 noin kello 12-14 Foorumi on lukutilassa

Silloin tehdään Foorumilla hieman huoltohommia; ihan tarkkaan en tiedä ja muista, että mitä, mutta silloin tänne ei voi kirjoitella.

Olennaisena huomiona on, että kaikki kirjataan silloin ulos Foorumilta, eli joudutte kirjautumaan uudelleen. :slight_smile:

Kaiken pitäisi mennä ihan ok, mutta aina voi tulla yllätysiä.

Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa!

Sorry GIFs - Get the best gif on GIFER

11 tykkäystä

Ja katkon jälkeen takaisin pääsee kirjautumaan vain osinkopuolueen vannoutuneet jäsenet? Prolet saa jatkossa nauttia propagandaa lukumoodissa :thinking:

Kansalle on sentään tiedotettu lauantain vastaisena yönä :grin:

giphy

30 tykkäystä

Pohja huutelut voi olla vaarallisia, kun Gearbox uutinen ei ole vielä tullut. Se ratkaissee koko Embracerin uudelleenjärjestely strategian onnistumisen ja markkinan näkymätön käsi palkitsee tai rankaisee lopputuloksen.

Olen luottavainen lopputuloksesta, mutta on tuolla olemassa vielä alempikin pohja Embracerille ja teknisen analyysin puoli sano et isot bear volumet on myös olemassa.

1 tykkäys

“Teoreettisesti” osingot kannattaa uudelleen sijoittaa siihen kohteeseen, missä on sillä hetkellä paras tuotto-odotus. Näin olen itse tehnyt.

6 tykkäystä

Mielestäni turhaan puhut alentavan sävyyn kanssa kirjoittajasta. Ei ole mahdollista määritellä mistä kukin saa mieltään pahoittaa, muuttujia taustoissa on liikaa tähän.
@stanka_wanka pahoitit mielensä otsikosta, sinä pahoitit mielesi hänen haastosta ja minä sinun tekstistä.

Otsikko ei mielestäni ole epäonnistunut. Sillä todennäköisesti haetaan mielikuvaa henkilöstä, joka on jo iäkäs. Se, että käytetäänkö sukupuolista vai sukupuoletonta ilmaisua on sitten enemmän harkittava asia ja ehkä isovanhempi olisi ollut korrektimpi, mutta ei ehkä yhtä toimiva. Kuten @Verneri_Pulkkinen tuolla mainitsi tarkoitettiin otsikolla lyhyttä sijoitus horisonttia.

@stanka_wanka ihan pointtia tuossa jota voi hieman tarkemmin pohtia tuon sukupuoli asian lisäksi.
Se mitä otsikoija ei ehkä ole ajatellut, että isovanhemmaksi ei ole poikkeuksellista tulla nelikymppisenä ja etenkään viisikymppisenä. Itsellä löytyy tuttavista tähän kategoriaan henkilöitä. Teoriassa otsikko rajaa aika ison joukon sijoittajia pois. Ehkä tässä oli alkuperäisen haaston toinen kärki, ainakin näin sen luin.
Joka tapauksessa hyvä haaston joka toimi oikein herätti ajattelemaan ja keskustelua.

@DarkRoast kirjoitti hyvin tahallisesta väärin ymmärryksestä ja syyllistyi siihen itsekkin. Esimerkiksi:

Väärinymmärykset: isoäiti=lyhyt sijoitus horisontti suurisalkku=ei suojaa tappion paikkaamisella, eikö suuressa salkussa juuri ole tilaa riskeille, kun riski voi pääomaan nähden olla maltillinen ja muu hajautus tuo suojaa.

5 tykkäystä

Ja taas Helsingin sanomat kirjoittaa ihan höpöhöpöä: https://www.hs.fi/visio/art-2000010270515.html

Se pitää lausua osinkokiima eikä osinkokiihko.

4 tykkäystä

Ja nyt teit virheellisen oletuksen, että minä pahoitin mieleni juuri tuosta kommentista. Ehkä satuin vain pohtimaan maailmaa yleisesti ja harmittelin, kun kupissa oleva kahvi olikin kylmää, enkä älynnyt kylmän kahvin loistokkuutta.

3 tykkäystä

Laitan nyt tänne, kun ei oikein sovi muuallekkaan.

Hattu pois päästä tälle. Sijoitusuralleni mahtuu kaksi lappua kymmenien tai peräti satojen joukosta, joissa olen malttanut antaa voittojen juosta. Ne ovat Qt, jossa myin suurimman osan 150-160€ kieppeillä ja Maxar, jota holdasin vuosia firman myyntiin asti (molemmissa 3x-10x tuotto riippuen ostoerästä). Suunnilleen kaikki muut voitolla olevat laput olen myynyt aika nopeasti sen jälkeen, kun ne ovat lähteneet nousuun.

Omistin Scorppareita pitkään ja myin jossain 20$+ tienoilla, kun se lähti viimein nousuun. Miksi? Koska nopea nousu ja enkä uskaltanut olla kyydissä, vaikka alkuperäisen sijoitusteesini arvoa ajavat asiat alkoivat toteutua yksi toisensa perään. :persevere: :confounded: :dizzy_face:

Tämän kun vielä joku päivä oppisin, niin salkussa voisi olla muutakin kuin Hesulin -30% lappuja. Tappiollisten kyydissä kyllä jaksan istua vaikka kuinka pitkään.
.

16 tykkäystä