Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Eli ei panosta viimeisissä peleissä?

Toivotaan nuorille onnistumisia ja lisää avauksen paikkoja tulevaisuudessa.

2 tykkäystä

Maksumuurin takana.

3 tykkäystä

Kopsasin koko tekstin alle, jotta äxättömätkin näkee. Konekin on mukana tuossa “taulukossa”. :slight_smile:

7 tykkäystä

Nyt on osakeindeksit Japanissa nousseet 30 vuotta sitten olleelle tasolle…

For more expert insight and the latest market action, click

here to watch this full episode of Yahoo Finance Live.

Video Transcript

BRAD SMITH: We also got to stay in Japan. Japan’s Nikkei 225 touchdown over 30-year highs before reversing course ahead of the market close in Tokyo. The surge was led by strong earnings from Tokio Marine Holdings and news that Panasonic is considering listing its auto-related business.

Japanese stocks have been jumping for the last month and some weakness in the yen. Now, investors are in wait and see mode as holidays are expected to slow things down in Japan as well as the States. Here with more on the moves in Japan’s market, we’ve got our very own Jared Blikre. Hey, Jared.

JARED BLIKRE: Hey, Brad. Thank you. And let’s take a look at what’s been happening in Japan. By the way, this is our world view here. You’re going to see Tokyo closed the day down 6/10%.

  • But as you said, that was just after it touched a 30 plus year high. And this chart goes back to the late '80s. And a lot of people here are going to be too young to remember, but there was a huge japanification meme that was going on around the world.

5 tykkäystä

“Olkiluoto 3:n korjaustyöt viivästyvät”. Muistelisin, että Olkiluoto kolmosen kanssa on joskus aikasemminki käytetty sanaa “viivästyy”. But this time is different :wink:

17 tykkäystä

En omista Tokmannia, mutta olen kiinnostunut sijoittamisesta ja seuraan laajasti eri yhtiöitä, niin siten luen myös Tokmannin ketjua.

Olen Nukuttajan kanssa samaa mieltä, että jaat hienosti hyvin jäsenneltyä ja pureskeltua tietoa Tokmannin ketjussa. :slight_smile:

Kiitos siitä!

6 tykkäystä

Hei, nyt on vasta tiistai! :thinking:

23 tykkäystä

Oho :sweat_smile:.
Kastelin kukkia niin lapsi istahti koneelle. Mietinkin, mistä tuo näpytys kuului.
Kävin poistamassa, toivottavasti lähti vielä.

25 tykkäystä

Jos ei ole lapsia niin kissojakin voi käyttää #protip

image

36 tykkäystä

"AMC on de-listattu Xetrasta ja sillä käydään kauppaa nykyään Frankfurtin pörssissä. Myynnit Frankfurtiin onnistuu vain soittamalla meklarilinjaamme " -Nordnet aspa.

Jaahas. Täytyy siis myydä pois ja ostaa uudestaan jenkkipörsistä jos haluan pitää AMC osakkeita Nordnetin kautta?

Kaverilta tuli joku aika sitten sydämiä WhatsApissa.

Vastasin siihen humoristisesti ja hän syytti lastaan, mutta tuo viestisi sai ajattelemaan, että kokeiliko kaveri kepillä jäätä. :thinking: :cowboy_hat_face:

25 tykkäystä

Onko nyt sitten: “(pysyvästi)Torille!” :thinking:

‘Teemu Mäntysaari pysyvästi Megadethiin’

15 tykkäystä

@Jukka_Lepikko:ltä mielenkiintoinen havainto näistä maanantaista, joista hän on aiemminkin puhunut.

5 tykkäystä

Itse tykkään tilaistoista tosi paljon. :+1:
Olisi mielenkiintoista nähdä, että mitenkä on käynyt jokaisen arkipäivän kohdalla. :thinking:
Olkoot nyt tilastot olleet vaikka kuinka kurjat, parempaan suuntaan ollaan menossa.
Eräs rahastoni on ollut plussalla pari viikkoa ja laajin salkku pääsi eilen plussalle. :+1: :wink:

3 tykkäystä

Johtuisiko siitä että osarit tulee pääsääntöisesti muina päivinä?

1 tykkäys

Jenkeissä osarit julkastaa pääsääntöisesti pörssin sulkeuduttua, jolloin torstain julkistus vaikuttaa vasta perjantain kurssiin. Lisäksi tulosjulkistukset aiheutaa harvemmin isoja heilahteluita isoille firmoille.

edit: ja jenkeissä tulokset on menny ylöspäin tänä vuonna, joten kurssireaktiot ollu osareissa positiivisia

1 tykkäys

:smiley:

Mä olen kuningas; mä jaoin joskus linkin tänne Nordean sivuilla olleeseen tekstiin ja saatesanoihin olin kirjoittanut “OP:n Antti Saari”. :sweat_smile:

En olis huomannut, ellei eräs herrasmies olisi kysellyt asian perään.

11 tykkäystä

Pian (joko tänään tai huomenna) inderes.fi siirtyy uudelle sivulle, jonka beta-versiota voi ihailla täällä.

Tunnetusti siirtymissä on isot riskit. Uusi ulkonäkö, vaikki kaikki olisi paremmin, on varmasti aluksi järkytys.

Kiitän inderes.fi-vuosista varmuuden vuoksi jo nyt. :smiley: Devaajatiimin @Miikka_Laitila kanssa soitamme samassa laivan bändissä.

(lisäys: vanha sivu ei poistu siis heti ja uutta korjataan koko ajan eli tilanne ei ole ihan niin dramaattinen, mutta on se jännä silti :smiley: )

50 tykkäystä

Tyylikästä olisi jättää vanha sivu vaikkapa old.inderes.fi -osoitteen taakse puoleksi vuodeksi, koska ATK-yliheitoissa asiat tuppaavat aina menemään pieleen tavalla tai toisella :pray: :sweat_smile:

20 tykkäystä

Vanha sivusto pyörii classic.inderes.fi takana ainakin jonkin aikaa, mutta toivottavasti ei ihan puolta vuotta :crossed_fingers:

:saluting_face:

19 tykkäystä