Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Riittävän suuri henkivakuutus niin ei eloonjäävän puolison tarvitse kärvistellä. Ei maksa edes hirveän paljon nuorehkolle aikuiselle eli kannattaa ottaa sellainen korvaussumma millä varmasti pärjää.

Mutta sitten tärkeä huomio. Edunsaaja kannattaa nimetä yksilöllisesti niin korvaus tulee nopeammin. Jos edunsaajana on omaiset niin sitten osa mene lapsille jos sellaisia on ja sitten pitää odotella että saa sukuselvitykset maistraatista.

Ja kannattaa muistaa että yhteiset pankkitilit menee sillä hetkellä lukkoon kun pankkiin valuu tieto toisen tilinhaltijan kuolemasta.

3 tykkäystä

Kiitokset Alokkaalle tästä AMBEV postauksesta!

Brassiosake tosiaan mutta jenkeistä olisi tarjolla ADR versio osakkeesta…

PS. Juon juuri kaljaa, mutta olisin kiinnostunut ilmankin

6 tykkäystä

Olvi kiinnostaisi mua, mutta ei ole vielä Inden seurannassa. :wink:

No… eniten kiinnostaa mua se nyt, että mitä olutta juot? :thinking:

1 tykkäys

image
Tällä hetkellä analysoin Kiinan markkinaa mutta myös Brasilia kiinnostaa.

16 tykkäystä

Oleko Meksikoon päin vilkuillut?
Tässä työn alla se.

11 tykkäystä

Sattuipa sopivasti :grin: :beers:
image

8 tykkäystä

Onko kukaan muu pannut merkille, että Tesla threadissä on kulttimainen palvonta Teslalle ja muutamien postaajien härkämäisyys Teslaan on jo melkein komiikan puolella? :grin:

17 tykkäystä

Mä arvasin ennakkoon, että joku kutsuu autistiksi ton jälkeen :joy: Linkkaamasi tapahtuma sattui kyllä sopivasti, että en ole edes pahoillani.

Jos nyt vakavaksi heittäydytään, niin jotain lieviä autismin kaltaisia oireita olen kokenut silloin tällöin.

Edit. Se on vain intohimoa alaan!

28 tykkäystä

En tiedä, mitä näistä pitäisi ajatella vai pitäisikö olla ajattelematta mitään.
:cowboy_hat_face:
https://twitter.com/MebFaber/status/1776642386417868952
image

4 tykkäystä

Mutta huikeeta viihdettä koko ketju, no en tiedä kuka on sitten lopussa oikeessa ja kuka väärässä , mutta on toi koomista seurattavaa :muscle:

5 tykkäystä

Mulla on ollut yhtiö seurannassa jo jonkin aikaa tässä :face_with_monocle:

En ole tosin vielä muodostanut selvää mielipidettä. Osinko kuulemma 0,15€

100 tykkäystä

Tuossa on lyncheilyä (suomeksi hinkulointi), että itse jenkkien @_TeemuHinkula eli Peter Lynchkin olisi kateellinen.

Work Hard GIFs - Find & Share on GIPHY

14 tykkäystä

En ole lukenut ketjua, mutta rupean lukemaan kun osakkeen markkinahinta kirjoitetaan kahdella numerolla.

3 tykkäystä

En enkä koivurunkoja.

Se ketjun toinen pää on tutumpaa missä laskeskellaan kannattaako koivut myydä suoraan metsätien varresta metsäyhtiölle vai saako mielestään riittävän korvauksen puiden pilkkomiselle, kauppaamiselle ja kuljettelulle. Sen jälkeen kun on investoinut kalustoon jonkinlaisen viisinumeroisen summan ja voluumit saa riittäviksi niin tuossakin järkensä.

Huoltoasemien halkosäkkien hinnat sitten oma lukunsa, niissä katteen ottaa vielä 1-2 väliporrasta ja hinnat sen mukaiset.

1 tykkäys

Ihana uudistus, kun foorumillinen lukijoita saa lukea tällaisia ’merkit täyteen’ -tyyppisiä talousaiheisia helmiä. Tulen niistä aina niin kovin onnelliseksi ja iloiseksi. Iso kiitos!

Osinkopuolueen jäsenkirja muuten aiheuttaa yllättävän paljon viihdyttävää ja turhanpäiväistä vastakkaista argumentointia. Sitä lukiessani tulen yhä vakuuttuneemmaksi oikein valitusta strategiastani kasvavaa osinkoa makselevien yhtiöiden osaomistajana. Ah sitä suloista, suurta ja kasvavaa rahavirtaa.

14 tykkäystä

Vanha 20 merkin minimimerkkimäärä sai äänestyksessä selkeästi korkeamman kannatuksen kuin nykyinen 50 merkin. 50 merkin kannatus oli yllättävän korkea mielestäni. Äänestyksestä voi kuitenkin päätellä, että ylläpidon tulisi minimimerkkimäärää laskea, jos ei nyt aivan 20 niin nykyisestä pienemmäksi ainakin.

2 tykkäystä

Ymmärrän, onko sulla kans, että iltaisin ja vkonloppuisin vahva OSTA-suositus, kun taas näin sunnuntaiaamuisin käännyt MYY-puolelle?

16 tykkäystä

Minimimerkkimäärä on vain suositus, mikäli tahtoa löytyy! :wink:

14 tykkäystä

EsimerkkiUntitled

15 tykkäystä

Etsin pisimmän hymiön ja lopputulos tämä:

4 tykkäystä