Vaikka tähän tapaan:
- sinä
- et
- taaskaan
- kuuntele
Vaikka tähän tapaan:
Toki, voisinhan minä oluen ottaa. Kiitos kulta
Foorumistit voisisivat tehdä sisällysluettelon pitkiin (yli 50 merkkiä) viesteihin.
Ja kaikissa kuunteluun käytettävissä ohjelmissa voi säätää nopeutta. Laitat nopeuden 1.75x niin ei se asia sieltä ulos tule niin auttamattoman hitaasti.
Asia kuin asia tulee kuunnellessa selväksi, kun päästetään Saukki ja pikkuoravat ääneen.
Jos oikein positiivisesti ajatellaan, vaikka kuinka paljon prosenteissa tippuu, niin hiljalleen ne euromääräiset tiputukset eivät ole niin suuria.
Mä ja @JHeiskanen tän pördepäivän jälkeen:
Minä kymmenien vuosien päästä.
“Onneksi mulla on pitkä sijoitushorisontti ja olen netto-ostaja”
Nopeutukset toimivat nykyään niin että äänenkorkeus ei muutu.
Oho, tuota en tiennytkään. Niin se tekniikka kehittyy.
Vähän sama fiilis kun pitää pari päivää paussia salkun tuijottamisesta
Olikohan 1948 tienoilla kun Barks lyhensi Akun kaulaa ja muutti paidan nelinappisesta kaksinappiseksi. Tästä vaikea nähdä kaulaa mutta neljä nappia näkyy olevan, joten 42-47-aikakaudelta on. Jotenkin tuttuja kuvia mutta eipä tule mieleen mikä tarina kyseessä. olisiko jokin kymmensivuinen paukkufarssi?
Hauska nippelitieto tuosta kaulasta ja napeista mitä en edes tiennyt. Kovin tuttujahan nuo ruudut näytti olevan ja muistuttaa kovasti sitä Barksin kulta-ajan jälkeä sieltä jostain 40-50-luvun paikkeilta (mutta Barksiahan nuo nyt joka tapauksessa on). Tuli jotenkin tuosta avausruudun epäluonnollisen pitkistä käsistä mieleen legendaarinen Joulu karhuvuorella -jakso, 20 sivuinen tarina jossa Roope esiintyy ensikerran. Laitoin Kalen pohdintojen innoittamana hakuun niin sepäs se olikin, ja juurikin vuodelta -47 Erinomaista päättelykykä Kalelta taas kerran.
Ajattelin eka, että kuvan tekijä on keräillyt noita aneemisia Akuja eri Barksin tarinoista ja tehnyt tuollaisen hauskan kuvakollaasin, mutta tuo karhuvuori-jakson alku onkin tuollainen. Paitsi että kuvan tekijä on shopannut ankanpojat ruuduista pois.
Nopeutan kommunikaatiota valmistamalle rastiruutuunlistan yleisimmistä asioista, joista on tarpeen kommunikoida keskivertoperheessä:
Barksin kädenjälki oli aivan loistavaa. Omia suosikkeja myös Marco Rota, joka tapasi esittää akun jotenkin haaveilevana hahmona. Tyylissä jotain samaa Barksin kanssa, josta varmasti ottanut mallia
Rota oli kans kova, äärimmäisen pehmeää kädenjälkeä. Kun katsoo näin myöhemmällä iällä sen sarjiksia aivan kuin jokainen ruutu olisi oma taideteoksensa, varsinkin ne avausruudut. Se on oikeasti varmaan nähnyt vaivaa jokaiseen ruutuun, ei mitään sutaisuja. Ja sitten se historiallinen vivahde aina juonessa, ihan kuin Don Rosalla.
Oma lemppari oli Alfred ‘Al’ Taliaferro. On vaikea käsittää paljonko hän on ollut vaikuttamassa Akun luonteeseen, ulkonäköön ja koko tuohon Ankkalinna-maailmaan. Häntä korostetaan aina liian vähän.
Aku ankka ennen vs Aku Ankka nyt.
Itse kuulun varmaan harvana siihen kastiin, etten oikein pidä Barksin tarinoista sen liiemmin kuin piirrosjäljestäkään (älkää kivittäkö :c )
Kuitenkin lämmöllä muistelen herrojen Don Rosan notkeaa kädenjälkeä ja villejä tarinoita sekä Vicar, joka minun mielestäni teki, ja sanon tämän vain hyvällä, “perushyvää standarditasoista piirrosjälkeä”. Se vain jotenkin omaan silmään toimi mittapuuna liki kaikille muille artisteille, siinä ei ollut ehkä samanlaista yksityiskohtaa kuin Rosalla tietenkään, mutta se oli tasavahva suorittaja liki jokaisessa tarinassa piirrosjäljeltään mitä vaan muistan.
Jännä miten maut vaihtelee. Itse olin aina pahoillani kun huomasin Don Rosan kuvittaneen aloittamani opuksen. Jotenkin tyyli on yksityiskohtineen tunkkainen. Kaikki varmaan tietää Rosan piilottavan nimensä aloituskuviin. Hauskinta olikin kaivaa se nimi sieltä kuvan seasta. Barks taas uppoaa hyvin- tyyli on jotenkin notkea.
Juuri näin. Tämän lyhennettä tarkoitin, en muistanut muuta kuin, että se liittyi hänen nimeensä.
Don Rosan jälki oli kaikkea muuta kuin notkeaa, jäykkää ja teknistä ennemminnin. Mutta omintakeista ja yksityiskohtien kylläisyys ja huumori jotain raikkaan poikkeavaa ankkamaailmassa.
Tarkemmin Rosa ei piilottanut vain omaa nimeään, vaan anagrammin D.U.C.K. (Dedicated to Unca Carl from Keno; Keno siis Don Rosan oikea etunimi, Donin ollen toinen).
Molemmat ym. herrat omia suosikkejani.
Yksi omista suosikeistani on mielestäni aliarvostettu William Van Horn (tunnetaan myös Unkka T. Kumiankan luojana). Hänellä on hauskan ilmeikäs ja leikkisä piirrostyyli.
Hmh tekoäly on kyllä ollut monessa mukana vaikka ei heti tule mieleen jaksoa, joka olisi vain ollut omistettu tekoälylle.
En ehkä ainakaan itse antaisi heti FOMOlle valtaa. On vaikea sanoa tekoälybuumin lopullisia voittajia ja jos nyt tiedämme jo todennäköisiä voittajia (NVIDIA, Microsoft) niin on vaikea sanoa onko ne hinnoiteltu jo ihan oikein.
Yleensä sitä paitsi isoimmat firmat mörnivät, missä 2010-luvulta alkanut megateknojen rälläkkä on ollut iso poikkeus.
Onko kyseessä?
https://twitter.com/MikkoWeckstrom/status/1787852521353953679