Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Hyvää uutta vuotta kaikille foorumilaisille ja iso kiitos myös ylläpidolle. :partying_face:
Jatketaan sijottamisen antoisalla tiellä myös 2024 yhdessä taivaltaen. :slightly_smiling_face:

24 tykkäystä

”Ennen vanhaan” ostin Arabiaa ja Iittalaa, mutta nyt tuntuu hölmöltä maksaa kovaa preemiota kotimaisuudesta kun tuotteet tehdään siellä mistä halvin tarjous on saatu. Uudet Aino Aalto lasit eivät enää kestä käyttöä koska ovat tehty heikkolaatuisesta materiaalista.

Nyt ostan rehellisesti Ikeaa, skandinaavinen design ja välttävä laatu mutta ei ole myöskään hinnalla pilattu.

11 tykkäystä

Tällainen kiinnostaa mua, vähän dataa aloittain viissatasesta. :slight_smile:

13 tykkäystä

Hyvää alkanutta vuotta 2024 kaikille foorumilaisille!

Kiitos kaikille kirjoittajille!
Olen tyytyväinen, että joukossa on henkilöitä jotka ovat vahvasti erimieltä ja jaksavat tuoda sitä esille perustellusti. Vähemmistössä olo on haastavaa.

Toivottavasti pulkkailu jatkuu vain ulkona ja sijoitus vuosi olisi tuottoisa!

37 tykkäystä

Jos saan heittää vastuuttoman arvauksen, niin uskon että tästä tulee Small cappien vuosi globaalisti: viime vuoden nousulla oli kapeat hartiat mutta jos härkämarkkina jatkuu ja korot laskee, alkaa se todennäköisesti myös pienyhtiöiden kursseissa näkymään. Arvostustasotkaan eivät päätä huimaa verrattuna large cappeihin :slightly_smiling_face:

Hyvää alkanutta sijoitusvuotta!

29 tykkäystä

Mä ihmettelen että Pajuharju pitää edelleen isoa fyrkkaa HARVIASSA.
Eikö häntä houkuta siirtää paukkuja KAMUXIIN.
Toki veronmaksua pitää välttää jos mahdollista… tai odotella että edes hankintahintaolettamaa pääsee käyttämään…

1 tykkäys

Jos kokee, että Harvia tuottaa paremmin kuin Kamux, niin miks sitä lähtis vaihtamaa?

8 tykkäystä

Joo toki Harvia tekee selkeästi parempaa tulosta tällä hetkellä ja koko 2024 vuoden.
Mutta itse näen Kamuxin tuloskunnossa ja siten osakekurssissa reippasti nousuvaraa, nyt kun korot mitä ilmeisemmin jatkavat laskuaan…

Vaatimaton on Pajuharjun Kamux-omistus… huomioiden että kynnysraha taloon oli jo 300.000e…

Kyllähän autokaupat jo nyt tarjoaa rahoitusta nollakorolla plus kulut.

Ihan totta?
Kerro joku käytettyjä autoja myyvä talo jolta saa nolla korolla ostettua👍

8 tykkäystä

Hyvä sijoittajayhteisö! Olenko vähän tyhmä, yksinkertainen vai jopa hullu? Vai eikö minulla ole oikeaa elämää?

Odotan nimittäin vuoden ensimmäistä pörssipäivää suurella innolla ja aika matelee hitaasti. Minuuttiviisari on saanut etanan vetojuhdakseen. Käki kukkuu hämmentävän harvakseltaan. Vielä on aikaa järjestellä ja koostaa alkaneen vuoden “sijoitusstragedioita”. Mutta olisin jo niin kovin valmis kello 10 lyöntiin ja nuijan kopautukseen.

Nimimerkin viisauden voimalla uuteen ytd-kauteen!

39 tykkäystä

Jaahas ytd miinuksella jo ennen ensimmäistä pörssipäivää :cry: Tulispa jo vuosi 2025, että ytd nollaantuis.

35 tykkäystä

Tiedän tunteen. :sweat_smile: Nyt, kun OST rajaakin nostettiin, niin pari ostoa on vetämässä huomiselle itselläkin. :grin:
Mutta minkäs sille voi, että sijoittaminen on hauska harrastus. Pitkällä aikavälillä myös tuottaa kivasti. :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Minä taas epäonnistumisista ehkä viisastuneena olen jo jonkin aikaa laittanut ylimääräiset rahat indeksiin. Se ei anna negareita. Samalla on jäänyt pörssin seuraaminen, onneksi.

9 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta ihmettelen kun yksi hiljattain foorumille liittynyt tyyppi katosi siten, että kaikki hänen viestinsä ja myös muiden viestien tykkäykset hävisivät samalla. Olen ollut siinä käsityksessä, että foorumista pystyy eroamaan vain koodareiden avulla ja siinäkin tapauksessa viestit ja tykkäykset jäävät. Omat viestit pystyy foorumilla poistamaan itse yksitellen, mutta tykkäyksiä ei pysty poistamaan, kuin vain hyvin lyhyen ajan sisällä.

6 tykkäystä

IMG_9561

50 tykkäystä
  • Negatiivinen
  • 0-10%
  • 11-20%
  • 21-30%
  • Yli 30%
0 äänestäjää

Mikä oli salkkusi tuotto 2023?

8 tykkäystä

Melkein äänestin, mutta tajusin, että tuossahan näkyy, mitä kukin on äänestänyt.

Onko aina ollut näin? :sweat_smile:

1 tykkäys

Pollin tekijä määrittelee. :blush:

2 tykkäystä

Pitäisi olla määritys ”näet äänestäneet vain, jos itse äänestät”. :sweat_smile:

1 tykkäys