Mä ihmettelen että Pajuharju pitää edelleen isoa fyrkkaa HARVIASSA.
Eikö häntä houkuta siirtää paukkuja KAMUXIIN.
Toki veronmaksua pitää välttää jos mahdollista… tai odotella että edes hankintahintaolettamaa pääsee käyttämään…
Jos kokee, että Harvia tuottaa paremmin kuin Kamux, niin miks sitä lähtis vaihtamaa?
Joo toki Harvia tekee selkeästi parempaa tulosta tällä hetkellä ja koko 2024 vuoden.
Mutta itse näen Kamuxin tuloskunnossa ja siten osakekurssissa reippasti nousuvaraa, nyt kun korot mitä ilmeisemmin jatkavat laskuaan…
Vaatimaton on Pajuharjun Kamux-omistus… huomioiden että kynnysraha taloon oli jo 300.000e…
Kyllähän autokaupat jo nyt tarjoaa rahoitusta nollakorolla plus kulut.
Ihan totta?
Kerro joku käytettyjä autoja myyvä talo jolta saa nolla korolla ostettua👍
Hyvä sijoittajayhteisö! Olenko vähän tyhmä, yksinkertainen vai jopa hullu? Vai eikö minulla ole oikeaa elämää?
Odotan nimittäin vuoden ensimmäistä pörssipäivää suurella innolla ja aika matelee hitaasti. Minuuttiviisari on saanut etanan vetojuhdakseen. Käki kukkuu hämmentävän harvakseltaan. Vielä on aikaa järjestellä ja koostaa alkaneen vuoden “sijoitusstragedioita”. Mutta olisin jo niin kovin valmis kello 10 lyöntiin ja nuijan kopautukseen.
Nimimerkin viisauden voimalla uuteen ytd-kauteen!
Jaahas ytd miinuksella jo ennen ensimmäistä pörssipäivää Tulispa jo vuosi 2025, että ytd nollaantuis.
Tiedän tunteen. Nyt, kun OST rajaakin nostettiin, niin pari ostoa on vetämässä huomiselle itselläkin.
Mutta minkäs sille voi, että sijoittaminen on hauska harrastus. Pitkällä aikavälillä myös tuottaa kivasti.
Minä taas epäonnistumisista ehkä viisastuneena olen jo jonkin aikaa laittanut ylimääräiset rahat indeksiin. Se ei anna negareita. Samalla on jäänyt pörssin seuraaminen, onneksi.
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta ihmettelen kun yksi hiljattain foorumille liittynyt tyyppi katosi siten, että kaikki hänen viestinsä ja myös muiden viestien tykkäykset hävisivät samalla. Olen ollut siinä käsityksessä, että foorumista pystyy eroamaan vain koodareiden avulla ja siinäkin tapauksessa viestit ja tykkäykset jäävät. Omat viestit pystyy foorumilla poistamaan itse yksitellen, mutta tykkäyksiä ei pysty poistamaan, kuin vain hyvin lyhyen ajan sisällä.
- Negatiivinen
- 0-10%
- 11-20%
- 21-30%
- Yli 30%
Mikä oli salkkusi tuotto 2023?
Melkein äänestin, mutta tajusin, että tuossahan näkyy, mitä kukin on äänestänyt.
Onko aina ollut näin?
Pollin tekijä määrittelee.
Pitäisi olla määritys ”näet äänestäneet vain, jos itse äänestät”.
Ei tyhmä kysymys, koska en itsekään ihan tarkkaan tiedä.
Koodarit ja ilmeisesti henkilökunnasta muutkin saavat joskus pyyntöjä käyttäjiltä yksityisesti ja “hiljaisesti” niin muistaakseni ainakin viestit saa poistettua sillä tavalla, että tykkäyksetkin häviävät jne. En ihan tarkkaan tiedä näistä.
Ehkä myös tarkennus, että suurimman salkkusi tuotto, koska monella lienee kiusaus ilmoittaa parhaiten pärjännyt koosta riippumatta Mutta tosiaan, kyllä tuo anonyymina olisi parempi, ei palvele kuin uteliaita, kun näkee nimimerkin.
Toki ei tämä niin vakavaa ole ja luonnollisesti en kerro, minkä salkun tuoton itse ilmoitin
Ihan hyvä kuitenkin, että joku jaksaa näitä kyselyitä tehdä.
Elokuvaviihteen suurena ystävänä otan mielelläni vastaa uuden vuoden vaikkakin tiedän, että Hollywoodin lakoista johtuen tarjonta tulee tänä vuonna olemaan melko köykäistä ja laajempaa kattausta joudutaan odottamaan vuoteen 2025.
Jos pukin kontista paljastui Finnkinon lahjaliput, niin suosittelen harkitsemaan niiden hyödyntämistä jo heti tammikuussa, sillä saamme vihdoin katseltavaksemme suuren osan viime vuoden parhaista elokuvista. Nämä kaikki vahvoilla tulevassa Oscar gaalassa:
The Holdovers - 5.1.2024
Arvostetun Alexander Paynen ohjaama THE HOLDOVERS seuraa maineikkaan amerikkalaiskoulun jääräpäistä opettajaa (Paul Giamatti), joka joutuu jäämään kampukselle joululoman ajaksi kaitsemaan oppilaita, joilla ei ole paikkaa, minne mennä. Lopulta hän muodostaa odottamattoman siteen erään rikkinäisen, mutta fiksun oppilaan (Dominic Sessa) sekä poikansa Vietnamin sodassa juuri menettäneen koulun pääkokin (Da’Vine Joy Randolph) kanssa.
Poor Things - 12.1.2024
Elokuvantekijä Yorgos Lanthimos (The Favourite, The Lobster) ja tuottaja Emma Stone tuovat valkokankaalle mielikuvituksellisen tarinan Bella Baxterin (Stone) uskomattomasta evoluutiosta. Bella on nuori nainen, jonka nerokas mutta omintakeinen tiedemies tri Godwin Baxter (Willem Dafoe) herättää henkiin. Aluksi Bella on innokas opettelemaan elämää Baxterin siipien suojassa. Elämänjanossaan hän kuitenkin karkaa sliipatun ja paheellisen lakimiehen Duncan Wedderburnin (Mark Ruffalo) mukana myrskyisälle matkalle halki mantereiden. Sen myötä aikansa ennakkoluulot karistaneesta Bellasta kasvaa vankkumaton vapauden ja tasa-arvon puolustaja.
Past Lives - 26.1.2024
Läheiset lapsuudenystävät Nora ja Hae Sung joutuvat eroon toisistaan, kun Noran perhe muuttaa pois Etelä-Koreasta. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin he tapaavat jälleen New Yorkissa, ja viettävät viikon yhdessä vaihtaen ajatuksia rakkaudesta, kohtalosta sekä omista elämänvalinnoistaan. Past Lives on sydäntä särkevä moderni romanssi entisistä elämistä sekä valinnoista jotka tekevät meistä meidät.
Celine Songin häikäisevä ohjausdebyytti Past Lives sai maailmanensi-iltansa Sundancen elokuvafestivaaleilla, missä se valloitti sekä yleisön että kriitikoiden sydämet. Elokuva on saanut kriitikoilta yksimielisesti kiitosta eritoten hienovaraisuudestaan, ja sitä on ylistetty paitsi yhdeksi vuoden parhaista elokuvista, myös vaikuttavimmaksi rakkaustarinaksi vuosikausiin.
The Zone of Interest - 26.1.2024
Cannesin elokuvajuhlilla palkittu draamaelokuva kertoo Auschwitzin komentajasta, Rudolf Hössista ja hänen vaimostaan Hedwigistä, jotka haluavat rakentaa unelmiensa kodin keskitysleirin naapuriin.
Loppuvuodesta on tulossa kovin vaatimaton kaikin puolin ja taloudellisesti heikoin vuosi moneen vuoteen ja mahdollista, ettei tänä vuonna yksikään elokuva pääse miljardin dollarin tuottoihin käsiksi.
Hollywoodissa on selkeästi ideat loppu ja lähes kaikki julkaisut ovat jatko-osia, spinoffeja tai osa jotain tunnettua IP brändiä.

The Zone of Interest - 26.1.2024
Cannesin elokuvajuhlilla palkittu draamaelokuva kertoo Auschwitzin komentajasta, Rudolf Hössista ja hänen vaimostaan Hedwigistä, jotka haluavat rakentaa unelmiensa kodin keskitysleirin naapuriin.
Hyvä yhteenveto mielenkiintoisista elokuvista, tämä on ehdottomasti käytävä katsomassa, koska aihepiiri kiinnostaa. Rudolf Hössin tarina on brutaali ja todistajalausunnot Nürnbergin oikeudenkäynnissä hyytävää kuunneltavaa. Liittoutuneet luovuttivat hänet Puolaan tuomittavaksi sodan jälkeen ja Auschwitzin keskitysleirillä käyneet muistanevat, että hänet hirtettiin oman virkapaikkansa läheisyydessä. Ehkä elokuva avaa uusia ajatuksia siitä, miten joku voi perustaa kotinsa tuhoamisleirin naapuriin, käydä päivätöissä johtamassa juutalaisten massatuhoamista ja vapaa-aikana viettää normaalia avioelämää sekä kasvattaa rakastavasti lapsiaan.

Jaahas ytd miinuksella jo ennen ensimmäistä pörssipäivää
Minulla sama juttu.
Nyt seuraa minulle ominainen tyhmä kysymys; mistä se johtuu kun markkinat, ml. valuutta, ovat olleet kiinni jo kolme päivää?