Inderesin kahvihuone (Osa 8)

(The Wealth of Dragons - Existential Comics )

31 tykkäystä

Koitin suomentaa tuon tarinan (toivottavasti tästä saa selvää)

77 tykkäystä

Eikö tämä ennemminkin ole niin, että gdpr alaista dataa pyydetään itselle helpommin saataville.

2 tykkäystä

Tuleeko kellekään mitään mielleyhtymiä: Uusi Whatsapp-huijaus: Rikolliset luovat kokonaisen keskusteluryhmän tyhjästä, täyttävät sen valetileillä ja yrittävät viedä uhrin rahat | Kotimaa | Yle

Pitääkö tässä alkaa epäilemään kanssakeskustelijoitaan Hesulin boteiksi :slight_smile:

20 tykkäystä

Hyvin samanlainen on meikän “ameriikan salkku” :smiley: Merkittävin ero on tammikuu, joka on kvartaalifirmoille yleinen aloitus.

4 tykkäystä

UPM ensimmäinen, saa nähdä tuleeko muita perässä.

UPM ajaa tehtaita alas, palkanmaksu keskeytyy – näin yhtiö perustelee päätöstä Ylelle

Paperiliittolaiset eivät ole lakossa, mutta UPM:n mukaan alasajon syynä on kuljetusalan lakko. UPM katsoo, ettei sillä ole velvollisuutta maksaa palkkaa tässä tilanteessa.

42 tykkäystä

Ihmettelen suuresti jos ei tule. Veikkailin mm. juuri UPM:ltä tuota ilmoitusta, mutta vasta huomiselle. Mutta mitäpä sitä odottelemaan. Huomenna vastaavat ilmotukset Storalta, Outokummulta…

6 tykkäystä

Onko teillä käryä mikä on syynä seuraavaan:
Laitoin ennen jenkkimarkkinan avautumista ostotoimeksiannon osakkeelle.
Markkina valui ja lopulta ostotarjoukseni taso alitettiin. Kauppaa käytiin siis omaa tarjoustani alhaisemmin hinnoin.

Silti, salkkuuni ei ilmestynyt havittelemiani osakkeita.
Lopulta kun huomasin tämän, jouduin ”juoksemaan nousevan hinnan perään” ja maksoin ostoksistani kymmeniä dollareita kalliimman hinnan kuin olin suunnitellut.

Mitkä kusetusmarkkinat tuolla Jenkeissä oikein on?
Mitä hemmettiä!?

Toki myös koivut ja haavat kelpaavat erinomaisesti myös jo mainitussa kuusikossa olen vauriota nähnyt.
Meillä oli hirvien kanssa erittäin vaikea paikka yhden vanhan pellonpohjan metsityksessä. Lopulta tervaleppä oli siihen oikea puu, joka ei kelvannut alueen hirville.
Olen itse yhteen lähellä olevaan metsään myös laittanut tilaa pihlajille. Näin kerran lähes tukkikokoisen suoran pihlajan metsiä kierrellessä ja siitä ajatus lähti, että tuommoinen omaan metsään. Pihlajan ostajia vähän, mutta yritetään reilu sadalla rungolla ja ovatpa sitten metsän piristeenä jos ei muuta.
Meillä kasvatuksessa suositaan puustoa alueen mukaan ja vaikka istutetaan yhtä puuta niin luontaisesti tulee muita lajeja ja näitä sitten raivauksilla ja harvennuksilla jätetään.

Harmaaleppä on myös osoittautunut hyväksi kasvatus puuksi jo ennen energiapuun hinnannousua tuli myytyä muutama kuorma savustuspuruksi ja siitä sai käypään korvauksen. Kasvaa nopeaan ja menee hyvin koivikon seassa ja saa parikin “satoa” koivun kasvaessa.

Erikoispuun ostajia saisi olla enemmän ja tarkoitan myös peruspuulajien isoille rungoille millä Euroopassa ihan markkinaa on

6 tykkäystä

Varmistitko, että toimeksianto meni tilaan ”Markkinoilla”. Itsellä on käynyt kerran vastaavasti kun välittäjällä oli jotain vikaa ja toimeksiannot jäi tilaan ”odottaa”. Eikai tuohon mitää muuta syytä pitäs olla.

Meillä on kanssa mökin pihassa iso suorarunkoinen pihlaja. Pihlaja on kovarunkoista puuta ja sen kuivaminen kestää pidempään kuin koivun (+1v).
Pihlaja on kyllä ongelmallinen puu koska se leviää kulovalkean tavoin uudelle istutusaukolle. Viime kesänä raivasin niitä pois kyllästymiseen asti. Jätin yksittäisiä puita monipuolisuuden vuoksi, ja jos ei ollut muuta kasvamassa siinä kohtaa.
Itse olen polttanut harmaaleppää avotakassa nyt plussakeleillä. Se ei tuo niin suurta lämpöä kuin koivu. Leppä vain lahoaa nopeammin. Kirveellä pitää olla tarkkana kun tekee klapeja. Se menee tosi helposti halki. Tuoreena riitti kun hipaisi kirveen päällä.
Erikoispuun ostajille voi tutkia facebookin puuseppä-ryhmiä.

2 tykkäystä

Ihan perus ihmisluontoa. Väsymys poistaa estoja.
Itse ainakin huomasin, kun opiskellessa piti tehdä erilaisia esseitä, raportteja yms, niin iltapäivä ja ilta menivät kynää pyöritellessä, mutta pikkutunneilla rupesi tekstiä tulemaan.
Sama asia on kuulema satunnaisten seksisuhteiden kanssa, joita esiintyy enemmän myöhäisillasta aamuyön tunteihin. Väsyneenä estot vähenevät.

1 tykkäys

Kyllä. Se oli aktiivisten toimeksiantojen luettelossa.

Oliko ihan normivaihtoinen lappu vai hyvin pienivaihtoinen ?

1 tykkäys

Kyllä tuolla kauppaa käydään. Laatuyhtiö, alansa selvä johtaja.

Päivän halvimman minuutin hetkellä lappua vaihtui noin miljoonalla taalalla.
Oman kauppani olisi pitänyt toteutua juuri hetki ennen sitä, tuon pisteen kohdalla.
Kuitenkin kauppaa käytiin oman ostotarjoukseni alapuolella, enkä minä saanut lapun lappua.

2 tykkäystä

Olisko mahdollista että Nordnetilla olis käynyt joku bugitilanne ja alkuperäinen toimeksiantosi ei ole mennyt tarjouskirjaan asti vaikka mitään virheilmoitusta ei tullut ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Hirvi voi syödä kuusta… heti tuli Fingerpori mieleen. :smile:

Kuva: ChatGPT 4.0

17 tykkäystä

Lidliltä tuli vastausta, että laittavat kehitysehdotusta eteenpäin :blush: sitten vain toivomaan parasta!

3 tykkäystä

Onko kukaan kiinalaisessa firmassa töissä? Aika jäätäviä liksoja ehdottelevat myynnin starttaamisesta. Pari sataa kiloa vuodessa Euroopan myynnin johtamisesta. Bonukset päälle. Laitoin nyt tänne Palkkakeskusteluun, mutta liputtakaa pois, jos väärä paikka. Mielelläni otan myös yksityisviestiä kokemuksista.

3 tykkäystä

Minkä alan myynnistä on kyse? Teknologiaa, tavaraa jne.?