Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Itse olen syönyt 3 kertaa päivässä (aamupala, ruoka, iltapala) jo jotain 10 vuotta (eli n. puolet elämästäni :smiley:). Pääosin jaksaa hyvin syömättä 13-14 asti. Tosin jos en pääse kotiin siihen aikaan syömään koulun tai töiden vuoksi niin syön kevyen evään aamupäivällä (tai lukioaikana maito+leipä sillä en tykännyt suurimmasta osasta kouluruokia) . Säästyy rahaa, mahaa ja hampaita, kun ei tule naposteltua välissä mitään muuta kuin vettä.

Sain viestin Seinäjoelta Tangomarkkinoilta.
OmaSP:n toimitalo seisoo jyhkeästi auringossa, eikä ole hädän päivää.
Kuulemma lämmin tunnelma ja olut on kylmää!
image

3 tykkäystä

Näyttää ulospäin ihan jykevältä, mutta… Kyseessä taitaa olla 5 miljoonan euron arvoinen rakennus, joka on arvostettu papereissa 10 miljoonan arvoiseksi :smiley:

27 tykkäystä

Meillä on lähikaupassa paras pariskunta koskaan, mitä tulee kassalla käyttäytymiseen.

Kun tulee aika maksaa, pariskunta sanoo, ettei raha riitä niin otetaan appelsiinit pois. Sitten tulee uusi hinta, eikä raha vieläkään riitä niin otetaan jäätelö pois. Sitten päärynät, sitten jauheliha. Sitten summa on sopiva ja voidaan maksaa.

Missään vaiheessa pariskunta ei kerro, paljonko rahaa on, jotta myyjä voisi auttaa ja arvioida kuinka monta tuotetta pitää ottaa pois. Pariskuntaa tämä toiminta ei itseään haittaa, sillä olen toistuvasti nähnyt heidän tulevan kassalle ~10 ylimääräisen tuotteen kanssa, mutta optimistisuus on tietysti hyvästä.

29 tykkäystä

Tästä tuli mieleen Michell And Webb Lookin klassikkosketsi, vaikka tässä tapauksessa ei taida samanlaisesta ongelmasta olla kyse.

10 tykkäystä

Syyt ovat ainakin itselläni vallan arkisia: olen vielä lomalla (nyt avasin foorumin, en malttanut enää olla pysymättä poissa ja inderes.fi:tä olen tuloskauden tiimoilta lueskellut jo pari päivää :smiley: ).

Cargotecin osista minulla on hehkein kuva Hiabista ja Kalmar menee itselläni vähän tutkan alla, eli perehtymättömyys on toinen syy.

Yleensähän divestoinnit ovat kelvollisia ostopaikkoja: jostain syystä osa vanhan kokonaisuuden omistajista haluaa päästä uudesta listayhtiöstä eroon, hinnasta viis. Esimerkiksi Valmetin irrottautuessa Metsosta ja Mandatumin irrottautuessa Sammosta nähtiin erinomaisia ostopaikkoja. Teemasta löytyy myös paljon tutkimuksia. Niinpä ajatus Kalmarista kyllä luikerteli mieleeni lomalla heinäkuun alussa, mutta en saanut päkistettyä itseäni suuremmalle tutkimusmatkalle.

Ehkäpä toimiala ei myöskään ole omaan makuuni se mielenkiintoisin.

Vähän arkinen vastaus, mutta tällaistahan tämä sijoittaminen usein on että asioita jää tekemättä ja tutkimatta tällaisten vähäpätöisten, arkisten syiden takia. :smiley:

38 tykkäystä

Tää on yksi mun suosikkisketseistä, mutta tässä tapauksessa alkoholi ei liity asiaan😄

5 tykkäystä

Tämähän kuulostaa tutulta: usein ollut Mandatumin kassalle salkun täytteiden kanssa ja huomannut ettei rahat riitäkään. Siitä sitten siivutetaan alaspäin niin kauan kun rahat riittävät. Jostain syystä takana olevat saavat usein ostoksensa halvemmalla hinnalla kun heillä on heti oikea määrä tuotetta kassalla. :thinking:

14 tykkäystä

6 kertaa päivässä ihan sieltä 90-luvulta asti. Riippuu ihan mitä ja kuinka paljon syö.

Tiedän kuitenkin myös vähäisen syömisen edut. Varsinkin verensokerin ja hampaiden sekä lompakon kannalta on edullista syödä vähän ja varmasti myönteisiä vaikutuksia on laajalti ja mm sisäelimistö ja verenkiertoelimistö kiittävät. Kunhan samalla huolehtii välttämättömien ravintoaineiden saannista. Täytyy huomioida myös kertaimeytymisen rajat ja mahdolliset toisiaan blokkaavat ravintoaineet, jos kaiken tarvittavan pitäisi imeytyä laakista.

Jos en olisi painoharjoittelija, niin uskon, että saattaisin hyvinkin hurahtaa sellaiseen 2 aterian minimalismiin. Yksi ateria tosin kuulostaa kaikissa tapauksissa liian extremelle.

2 tykkäystä

Tässä on Salkunrakentajan juttu Euroopan “tähdistä”, jotka ovat jonkinlaisia vastineita jenkkien seitsikolle. :slight_smile:

Alaotsikot:

1. Eurotähdet lyövät mahtiseitsikon riskikorjatun tuoton

2. Eurotähdillä useita syitä kovaan tuottoon

Eurotähtiin kuuluvat tanskalainen lääkejätti Novo Nordisk, hollaintilainen puolijohdeteollisuuden laitteita valmistava ASML, ranskalainen ylellisyyshyödykeyhtiö LVMH, italialainen urheiluautovalmistaja Ferrari, hollantilainen maksualustaratkaisun tarjoaja Adyen, ranskalainen sähkötekniikan laitteita ja komponentteja valmistava Schneider Electric sekä ranskalainen luksustuoteyhtiö Hermès.

3 tykkäystä


Kävin kattomassa mestoja. Mustikat alkaa olemaan kypsiä. Ekat kanttikset nousseet. Olen/olemme keränneen vuosittain myyntiin aika paljon. Hyvä VEROTON sivutulo. Molemmista saa 5€/l eli ämpärillisestä 50€ puhtaana käteen.

Nyt tässä mietin, että jaksaisiko. Tässä riippumatossa on niin mukavaa löhoillä. Raha tekee hommia tuolla taustalla :grin:

Oon kirjoitellut aiheesta ennenkin tänne, varmaan vuosi sitten. Mutta jos joku on aiheesta kiinnostunut, niin saa kysellä ja jaan mielelläni vinkkejä ja niksejä. Markkinoita olisi, etenkin kun Thaikut ovat poissa pelistä.

34 tykkäystä

Miltä tämän kesän sato vaikuttaa ammattilaisen silmään?

Olen parina viime kesänä käynyt kaksi pakastinta keräämässä täyteen ja mukavahan niitä on ollut talvella mussutella, eli kai se on taas sisäinen marjanpoimija houkuteltava esiin.

3 tykkäystä

Just eilen tilasin 20l mustikoita, en sitten näköjään sinulta :sweat_smile:.

2 tykkäystä

Ammattilaisista en tiedä, mutta tälleen harrastelijana voin sanoa, että aika keskinkertaiselta erittäin nopean analyysin pohjalta. Marjaa pitää olla ihan älyttömästi, että mut saa keräämään myyntiin, silleen ettei uskalla edes kävellä ettei tallo. Omaan pakkaseen kelpaa keskinkertainenkin paikka.

3 tykkäystä

Tuossa uuden torin kupeessa vanhat parrat saa kattella samalla OmaSäästöpankin osakekurssia. Valotauluun päivittyy missä kurssi liikkuu. Onhan tuo uusi tori ihan kiva jos siellä vain kävisi :smiley:

1 tykkäys

Hetkinen, siis…

math-hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

21 tykkäystä

Missä päin? Täällä Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin rajalla vielä aivan raakileita. Mielestäni tähän aikaan on jo vähän edes saanut väriä. Variksenmarjatkin vielä raakoja.

Kempowerin paikkakunnalla ovat jo kypsiä…äsken olin saman firman wifi verkon kantamassa Gymillä…vanhankin pitää yrittää :wink:

2 tykkäystä

Keski-Suomessa.

Ja ettei viestini jäisi näin lyhyeksi, niin liitän alle eilisen postaukseni. Monelta varmaan mennyt ohi, viestejä kun ilmestyy kuin suppiksia syksyllä.

1 tykkäys

Kesäharrastuksia…Eilen kävin katselemassa josko löytyisi kantarellejä ja mustikoita. Vaan hieman nihkeätä oli…Tänään sitten Suomalaista kirjolohta Harviaan savustumaan… Kai sitä kehnomminkin voisi mennä :face_with_hand_over_mouth:

25 tykkäystä