Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Tuottaisiko öljynporauksen merkittävä lisääminen tulosta öljy-yhtiöille vai laskisiko vaan hintoja?

1 tykkäys

Jälleen hauskoja huomioita, vaikka kyllähän aina kaikkea tällaista löytää, kun etsii. :slight_smile:

https://x.com/GameofTrades_/status/1814310223219466515

1 tykkäys

US:n oma öljyvarastohan on hyvinkin alhainen ja heidän intressi on todnäk lisätä sitä halvalla hinnalla. Tämä lyhyellä aikavälillä. Trumpin edellisen hallinnon aikana bensan hinta tankilla oli hyvin alhainen verrattuna tähän päivään. Eli se piti osaltaan inflaation alhaalla. Poliittisesti asiat näkyy eri tavalla kuin normaali järjellä ajateltuna.

2 tykkäystä

Toivotaan että trump tuo takaisin Amerikan raudat ja V8 moottorit. Maailma oli hieno paikka vielä 60luvulla ennen kuin kukaan keksi kuristaa moottorien tehoa öljykriisin seurauksena. Kyllä tekisi niin mieli polttaa ainakin 100m pitkä musta lakritsi kylänraitille!

4 tykkäystä

Kannattaa perehtyä puun uittoon tarkemmin, niin voi huomata miksi sitä tehdään edelleen. On tavallaan alkeellista, mutta tehokasta.

3 tykkäystä

Tämän takia kannattaa olla vaikka ruotsin lappuja, niin voi sentään vähän tappioita ottaa valuuttakursseista.

4 tykkäystä

Suljen työpöytää maanantaille - nuo valuuttakurssivoitot aina saa hymyilemään, miten niitä saa sijoittamalla svedujen yhtiöihin. Ai että, jatkakaa…

4 tykkäystä

On muuten maailman mukavin mies, joka Aslakille kerää lahjoituksia. Viimeksi kun soitti, päivitteli varmaan vartin verran, että hänellä on Pohjanmaalla sukulaismies, jolla on lähes identtinen nimi kuin minulla. Ennen kuin siis edes kertoi, millä asialla soitti.

No, vuosia vieri ja sain sähköpostiin tilausvahvistuksen jostain Opelin osista. Hiukan hämmentyneenä viestiä tutkailin, kunnes tajusin, että autoliike oli laittanut kuitin väärään sähköpostiosoitteeseen. Oikea tilaaja oli Pohjanmaalta ja hänellä oli lähes identtinen nimi kanssani.

Kuumeisesti ootan sitä päivää, että Aslak-mies taas soittaisi, niin pääsisin kysymään, että kukas sukulaismiehen Opelin oli rutannut.

23 tykkäystä

Fiksu ja karismaattinen Ewan McGregor oli vähän Rautjärveen Nesteellä kääntymässä.



Älkää sekoittako:

Jediritari ja sensei Verneri Pulkkinen VS Osinkopuolueen pj, johtava vetysijoittaja Ewan McGregor

image

31 tykkäystä

43 tykkäystä

Mielenkiintoinen analyysi Crowdstriken ohjelmistobugista. Tämä itse asiassa paljastaa aika pahan organisationaalisen ongelman firmassa. Mikäli analyysi pitää paikkansa, on suorastaan ihme, ettei tätä ole tapahtunut aiemmin

https://x.com/Perpetualmaniac/status/1814376668095754753

4 tykkäystä

Vietän lapsen kanssa ainutlaatuisia isä-tytär hetkiä, mutta duplot muistuttavat minua tappiollisesta Kamux-sijoituksesta.

164 tykkäystä

Tämä kuularata muistuttaa myös hesulisijoittajan arjesta. Ihan sama minkä värisen kuulan laitat, kyllä se sieltä alas tulee :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

30 tykkäystä

Onneksi joku tässä firmassa uskoo oman firman tuotteeseen, eli analyysiin, eli minä. Mä olen ahkerasti katsonut suositukset ja tavoitehinnat. :cowboy_hat_face:

image


Ekan kanssa on ollut Battle of the Heroes Biohitistä.

Aallon Group on pitkään käynyt harkintalistalla kääntymässä aina silloin tällöin.

Kalmari kiinnostaa ihan fomosopulina. Ja varmaan lampaana, koska olen kuullut muutamia kertoja olevani lammas (tuon sanan edessä on ollut sellainen genetiivimuoto ruumiinosasta). :cowboy_hat_face:

LeadDeskin lisäys on käynyt mielessä.

Lindexiä meinasin lisätä, mutta en vielä niin tehnyt.

Renkaat ovat kiinnostelleet vahvasti.

11 tykkäystä

Ai jumalauta tää sale on vaan kova jätkä.

Ottaa yli 100 000€ turpaan ja silti kokee että on sijoitukseensa tyytyväinen. Ottakaas muutkin mallia tästä :+1:t3:

Hän kuvailee sijoitustaan joka tapauksessa onnistuneeksi.

– Kaiken kaikkiaan minä olen ihan tyytyväinen siihen sijoitukseen.

– On ollut ihan positiivinen saldo mun kannalta kaikilla tavoin. Oli mukava olla mukana, Niinistö sanoo.

7 tykkäystä

Käsittääkseni Sauli oli myynyt osakkeita useammassa erässä, joista viimeisen kerran kesäkuussa. Kokonaisuutena kertoi sijoituksen olleen voitollinen.

20 tykkäystä

Lueppa uudestaan. Ei jutussa 100k tappiosta kerrota. Oikeassa siinä että Sale on kova jätkä. Kotimaiset yritykset kaipaavatkin investointeja. Harmi on että nyt on matalasuhdanne ja kulutus vähenee ja Festivo jo monet muut yhtiöt ovat vaikeuksissa.

13 tykkäystä

Niin, hän kyllä kertoi tuossa jutussa jääneensä voitolle sekä rahallisesti että kokemuksellisesti.

Sauli on sijoittanut pidempään kuin minä elänyt, uskon hänen osaavan exitit.

2 tykkäystä

Se, että on jossain pitkään tai tehnyt samaa hommaa ei välttämättä takaa osaamista :wink:, en nyt tarkoittanut Salea.

2 tykkäystä

Vihan lietsoja kanavan ykköspalkinnon on pakko mennä “X:lle” En ole siellä aktiivinen. Viikon aikana muutaman kerran tullut vierailtua ja pakko todeta sen olevan oksettava alusta. Jenkkien lähestyvät vaalit saavat mitä ihmeellisemmällä ajatusmaailmalla varustettuja ihmisiä liikkeelle. Sensuroimaton sisältö tuo väliin aina muutaman hyvänmielen pätkän missä jokin eläin syödään järjestettynä elävältä, kunnes taas joku vauhkoaa siitä että on ihan ok tappaa lapsia maailman eri konflikteissa. Oma vinkki: lue vain seurattavien nimimerkkien postaukset jos siellä on pakko olla - elämänlaatu paranee.

4 tykkäystä