Mällisalkkutiimin tulos vuonna 2024 oli 3,37%. OMXHGI jäädessä miinukselle tulosta voi pitää kohtalaisena. Viimeinen kvartaali kuitenkin oli vaikea.
Eri jäsenten tuotot heittelivät paljon. Rontin salkku lienee 100 prosenttisesti sijoitettu Optomediin. Jani ei ole kaverini ja tämä ei johdu siitä, että hylkisin häntä huonojen tuottojen takia. Hän ei vaan hyväksynyt kaveripyyntöä. Siksi minulla ei ole minkäänlaista näkyvyyttä häneen. Pohjolan Ekan salkku on pysynyt melkein sisällöllisesti samana. EQ on vaihtunut Norrhydroon.
Minähän itse voitin tämän kilpailun ja palkitsen voittajan kuukauden Spotify-premiumilla. Tässä kohtaa on aplodit (ja buuaukset). Kiitän kaikkia suosionosoituksista ja tässä Mällisalkkuni nykyinen sisältö:
Tässä jotain lukuja:
Sijoitusstrategia on ollut yksinkertainen ja mitään suurta vaivannäköä ei ole tarvittu.
Olen käyttänyt työkaluna Inderes Screeneriä seuraavin asetuksin:
Olen screenannut viikoittain. Myynnyt ja ostanut osakkeet screenauksen mukaan. Mahdolliset osingot ovat menneet seuraavaan ostokohteeseen. Kaksi kertaa vuodessa olen tasapainottanut sijoitukset.
Vielä näistä Screenerin painotuksista. Olen tietenkin suurimman painon laittanut tavoitehintaan ja suositukseen. Riskin karttamisen olen tietenkin laittanut pois, sillä jos ei ole riskiä, ei ole myöskään tuottoa. Ajattelin, että jos laitan analyysin tuoreuden vähemmälle, niin en tekisi liikaa turhaa kauppaa, mutta vaikea sanoa toimiko tämä. Yhtiön koon jätin paikalleen keskelle. Ajatus taisi olla, että en painota yhtiön kokoa suuntaa enkä toiseen.
Haaviin osui sitten yksi onnistuminen Faron.
Osallistujamäärä mällisalkkutiimiin jäi kuitenkin pieneksi, niin en tule jatkamaan seurantaa kvartaaleittain. Toki Mällisalkkutiimi25 on perustettu ja siihen voi osallistua, sekä koettaa päihittää mällisalkkuni.