Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Ettei vaan itänaapurit olisi tämänkin takana. Pikku jäynää kun eivät kisoihin pääse, paitsi kaksoiskansalaiset ja kultaisen passin tms. ostajat…

Oon katellut Caymansaaret-kotoista Patria Investments -yhtiötä jolla on korkeahko reilu 5% osinko ja tajusin, että eikö näitä 0% lähdeveromaiden osinkolappuja kannata laittaa osakesäästötilille?

2 tykkäystä


Iso Stokka Riikassa. Ei tullut sen tarkemmin “Lyncheiltyä” kun en ole osakkeenomistaja :slight_smile:

6 tykkäystä

Itsellä on sekä osakesäästötilillä ollut tuollaista vastaavaa yhtiötä. Kyllä niistä saaduista osingoista joutuu verot maksamaan. KORJAUS! tarkemman tutkimisen jälkeen olin hivenen väärin tulkinnut asioita. Eli ei joudu maksamaan osingoista, jos ovat OST puolella.

Olen hivenen ollut laiska näiden veroasioiden suhteen, etten ole ihan kartalla onko mahdollisesti tämän vuoden alusta tullut jotain muutoksia tähän. Mutta tarkistin omasta viimevuoden verotuksesta, että verottaja oli osuutensa ottanut.

2 tykkäystä

Vähän samaan tapaan kun TA-ammattilaiset näkevät kuvioita siellä missä tavikset näkevät vain satunnaista kurssiliikettä, niin näyttöammattilaiset ymmärtävät mallikoodista, että millaisesta näytöstä puhutaan :cowboy_hat_face:

10 tykkäystä

No nyt olen hämilläni :smile: Siis mikä/kuka sen osinkoveron sitten ottaa? Voitko vielä mainita yhtiön nimen

Ainoa tapa menestyä 100% varmuudella on ostaa indeksiä. Oma salkku olisi nyt luultavasti rumasti tappiolla jos rahat olisivat suorissa osakkeissa. Tänään meni jälleen kuukausittaiset panokset amerikka ja pohjoismaa indeksehin.

1 tykkäys

Nyt, kun alkaa kaikissa uusissa autoissa olemaan kaikenlaista liikennemerkin tunnistusta ja adaptiivista vakkaria, niin olisi pakko saada joku mahdollisuus kertoa autolle kuinka paljon yli merkin näyttämää lukemaa pitää ajaa. Muuten noita mitään ai voi pitää päällä

2 tykkäystä

Tuntuu menevän nyt ajatukset ristiin meillä. En ole ihan varma mitä tarkoitat kysymykselläsi, mutta verottaja siis on veroehdotusessaan huomannut nuo osingot ja ottanut niistä osansa vaikka osakkeet osakesäästötilillä.

Siis ymmärrän jos sulla on vaikka Yhdysvalloista tai Ruotsista jotain osaketta ja siitä otetaan lähdevero osakesäästötililtä, mutta Caymansaarilla on 0% lähdevero

Pahoittelut, en tosiaan ole näistä ollut niin hyvin perillä. Nyt tutkin asiaa tarkemmin. Osinkoja ei tosiaan veroteta, jos ovat Osakesäästötilillä.

Asiaa sotki hivenen että minulla on samaa firmaa sekä OST että AOT puolella. Nyt kun aloin laskemaan, niin ei tosiaan ole kukaan ottanut mitään OST puolella olevista osingoista.

4 tykkäystä

Hyvä, että matka vapauteen ei katkennut eikä hidastunut :heart:

4 tykkäystä

Joko kaikki Premium-jäsenet on käyttäneet vuoden Bear-lipukkeensa ja käyneet kertomassa mielipiteensä roskapankki OmaSp:stä? Menee 31.7. vanhaksi, vielä ehtii :star_struck:

1 tykkäys

Laitan sekoilun osin helteen piikkiin. Ja no oman laiskuuden näiden verotuksen suhteen.

Mutta matka on kiitos tosiaan hyvällä mallilla :grinning:

1 tykkäys

Häh missä näitä saa arvostella? En ole koskaan arvostellut yhtiöitä. Saako sinne lisätä kommentinkin?

‘The name of the company is OmaSP, a cutting edge capital management …’

2 tykkäystä

Autojen nopeusmittareissa on tosiaan sisäänrakennettu mittavirhe lain vaatimana. Ylellä oli ihan hyvä juttu kirjotettu aiheesta vuonna 2019.

4 tykkäystä

Tykkään kyllä lukea usein samat sijoituskirjat uudestaan.

Katsotaan, mitä saan näistä irti. :slight_smile:

2 tykkäystä

Veromyynti eli lontooksi Tax loss harvesting. Näitä voi tehdä tammikuusta joulukuuhun.

14 tykkäystä

Ihme kun kukaan aktiivisempi foorumilainen ei ole vielä kehaissut, mutta @Sijoittaja-alokas on viime aikoina kiihtyvään tahtiin availlut uusia yhtiöketjuja, etenkin jenkkiyhtiöistä :+1:

39 tykkäystä

Kiitoksia mukavasta palautteesta! :pray:

Huomasin, että jollekin yhtiöketjulle oli toivetta ja perustin sen. Sitten perustin ketjuja, joista on puhuttu eri ketjuissa, mutta ei ollut vielä omaa ketjua.

Nämä yhtiöt, joille perustin ketjut, niin ovat jollain tavalla tuttuja ja ymmärrettäviä, mistä olin ennenkin lukenut, niin oli vähän helpompi perustuu. :slight_smile:

25 tykkäystä