Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Täysin ohi mennyt knoppitieto. Adidaksen 3 raitaa onkin Karhun keksintö ja vähemmän yllättäen myyty muutamalla viskipullolla vuoden 1952 Olympialaisten jälkeen. Itselläni on kyykkykenkinä Karhut ja ei, en ole niin vanha, että niissä olisi kolme raitaa. Ihan M logolla varustetut.

14 tykkäystä

Kyllä se oikea luku on lähempänä miljardia. Silti tässä tulee kiire kun materiaa pitäisi saada auringosta louhittua kääpiöplaneetan verran vuodessa tästä päivästä lähtien.

2 tykkäystä

Tästä voi koittaa hakea referenssiä. Jos tutkitaan eri tähtien spektrejä, niin niiden pitäisi noudattaa tiettyä jakaumaa. Jos maailmassa on merkittävä määrä sivilisaatioita, jotka ovat edenneet siihen pisteeseen, että kotitähden manipulointi on ajankohtaista ja ovat lisäksi kykeneviä siihen, niin tämä vääristäisi jakaumaa ja kävisi ilmi tilastollisesti. Sitten vain tarjouspyyntöjä lähettämään sopiviin tähtiin.

3 tykkäystä

Tiesittekö…
Jos aurinko nyt sammuisi, me näkisimme sen vasta 8min päästä (about)…
Tai siis emme ehtisi näkemään koska samalla hetkellä kun näemme auringon sammuvan niin sen vetovoima maahan nähden katoaa ja sinkoudumme loputtomaan avaruuteen.

Tämä johtuu siitä että edes painovoima ei päihitä valon nopeutta. Tämän ainstaini todisti teoriallaan jostain suhde hommista. Valon nopeus on universumin suurin sallittu kulkunopeus galaxien pikateillä… Hik. Kiertäisimme olematonta aurinkoa 8 kokonaista minuuttia… Hik

Eli auringon sammumisen jälkeen olisi aikaa vielä yhdelle jalokahville.
Hyvää viikonloppua

7 tykkäystä

Äläs nyt, meillä ei rikota fysiikan lakeja. Tämä teoria vaatisi etttä auringon koko massa katoaisi.

8 tykkäystä

no sitä mää meinasin että se katoaa…
Merkit täyteen…

1 tykkäys

Kalle, eihän sitten mittää hättää. Kyllä ne keritään roudata pois myöhemminkin. Mitä minä noille kaljoille teen? Täytyy uhrautua ja juoda pois ettei mene pilalle.

1 tykkäys

Tradingviewistä löytyy ihan ilmatteeksi sulle oma kopio, ei tarvi edes lainata. Alla malliksi vuoden sisään tuplaajat, joita löytyi 31 kpl. Eiköhän noista jokunen nestettä toimivampi lappu löydy.

2 tykkäystä

Mistä toiselle lapsille tulee tahto tehdä itse ja saavuttaa itse asioita ja toiset taas pyytää apua ihan kaikkeen.

Toinen hakee haarukan itse laatikosta, toinen pyytää siihenkin että saisinko haarukan.

1 tykkäys

Se voi olla parempi (jopa suotavaa) selvittää lasten kanssa eikä netin. Yleisesti tuohon vaikuttanee monta asiaa, eikä nopeaa Pirkkaniksiä varmasti löydy.

Bondaustasolla voi toki ihmetellä toisten lasten ja niiden esikuvien saamattomuutta ja eskaloida aiheen niin että joku pääsee viikonlopun ratoksi siivoamaan politiikkaa. :smiley:

1 tykkäys

Tästähän löytyy mielenkiintoisia käänteitä, kannattaa katsella näiden puljujen historiaa. Muistanko oikein jos väitän, että velikin oli aluksi tuossa mukana, vaan sukset meni ristiin, ja veli perusti sitten Puman :thinking:

2 tykkäystä

Kyllä, ja kun veljekset kuolivat niin heidät haudattiin vastakkaisiin päätyihin samaa hautausmaata. Molempien firmojen pääkonttorit ovat edelleen samassa Herzogenaurach-nimisessä pikkukaupungissa Baijerissa. Firmat ja niiden työntekijät ovat (paljon myöhemmin) tehneet sovinnon vaikka kilpailijoita ovatkin.

7 tykkäystä

Tosin koko aurinkokunnan massasta 99.86% on jo Auringossa eli vaikka jotenkin onnistuttaisiin pudottamaan sinne aurinkokunnan kaikki planeetat, kuut, kääpiöplaneetat ja asteroidit ja muu tavara niin vaikutus olisi olematon.

13 tykkäystä

Mites se menikään, "Punainen ei oo pelkkä väri…":hammer_and_pick::triangular_flag_on_post:

2 tykkäystä

Itse pistäisin työn alle Veikko Huovisen huhutun Kuningas cocktailin (rakettipolttoaine toisissa piireissä) ja ehtisi vielä nauttia jalopiimää jälkkäriksi.

Lisäys: tosin Kuningas cocktailin pohjalle ei ehtisi hankkia asiaan kuuluvaa kankkusta. Tämä on enemmän aamu/läksiäismalja.

10 tykkäystä

Nordnet on poistamassa Shareville.fi -sivuston. Tässä vielä Inderes-foorumilaisten suosituimmat omistukset:


Jostain syystä Neste on suosituin, vaikka YTD on huonommanlainen. Harvia hyvällä YTD:llä ei ole kohonnut kovinkaan suosituksi. Harvia taisi jossain vaiheessa olla suosituin osake foorumilaisilla.

11 tykkäystä

Mä oon nyt lukenut tämän aika monta kertaa :melting_face:

Explain it to me like I’m missing a chromosome

1 tykkäys

@Mirko_Sampo_IR ja kisu :smiling_face_with_tear:

https://x.com/MirkoHurmerinta/status/1799111300771143888

24 tykkäystä

Toivotaan että nuo ryhmän sisäiset top-listat, suosituimmat omistukset ynnä muut tulevat näkyviin tuossa “uudessa sharevillessä” joka on tuolla Nordnetin sisällä. Nyt on meinaan aika suppea ilmestys kun ei ole muuta kuin keskustelut näkyvillä. Taikka sitten en ole osannut etsiä :thinking:

2 tykkäystä

Livekuvaa kisumirrin näytöstä:

7 tykkäystä