Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Mitähän mieltä asiasta on huippu-urheiluyksikön johto jotka ovat nauttineet huikeita etuja ja tietysti tästä kiitollisena tehneet kaikkensa Suomen urheilun hyväksi.

8 tykkäystä

“I recognize terror as the finest emotion and so I will try to terrorize the investor."

King lienee kirjoittanut siis itse myös Hesulin käsikirjoituksen.

21 tykkäystä

Itselle kirjan valaisevin osio oli kirjan 1408 yhden kohtauksen alkuperäisen ja editoidun version vertailu.

Ristus sitä punakynän määrää ja ne kommentit tyyliin ’turhaa’ tms. :face_with_monocle:

3 tykkäystä

Ei ole enää edes Cityman, vaan jo suorastaan Metropolisman :wink:

1 tykkäys

Toivottavasti tiimin Turva-Karri oli tehtäviensä tasalla ja markkinointitiimin Titti Jäsuli teki iskevän kampanjan, iskulauseella Hilli On Kurvia. Haastatteluissa myös vanhan kansan henkeä kuvailemassa italialainen Costea Iltama ja intialainen Raju Keppana. Aamulla sitten paikat kuntoon ja menoksi Vaucas Licon erikoiskokeelle. Maalissa haastattelun hoitaa Povacca Rävi.

7 tykkäystä

Hiukka alkoi Elisan liittymähinnoittelu keulimaan ylöspäin kun oli katkolla ja kolmesta liittymän päivityksestä vielä 9 euroa ylimääräistä maksua jokaisesta.Vaihdoin siis Telialle kaikki kun sain reilusti halvemmalla ,teoreettinen nopeus netissä laskee mutta sillä ei paskankaan merkitystä kokonaisuuteen.Asiakaspalveluun laitoin viestiä Elisalle millä hinnalla suostun jatkamaan asiakkaana mutta kun ei tullut kunnon vastatarjousta niin pitäkööt tunkkinsa tällä kertaa.

9 tykkäystä

Odotahan vaan, nyt jos juuri teit liittymäsiirron, niin rimpauttelevat ensi viikolla viimeiset anti churn -tarjoukset… :smiley:

Vähän hulluksi menny toi liittymämaailma, kun vanhat asiakkaat ei saa oikeastaan mitään tarjouksia ja panostukset on lähinnä “uusmyynnissä”.

23 tykkäystä

Vielä jokunen vuosi sitten sai operaattorin kivijalkamyymälässä tiskin alta pitkäaikaiselle asiakkaalle räätälöityjä 4G-tarjousliittymiä erikoisnopeuksilla ja halvalla hinnalla, kun vai osasi kysyä, nyt nekin on mielestäni kadonnut, kun eivät tunnu enää 4G-liittymiäkään tarjoavan sillä tavoin.

Ei auta enää, se on vaihdettava kilpailijalle siinä kohtaa kun 30 euron kk-maksu lähenee ja napattava winbackilla itselleen taas alle 20 euron 4G-liittymä, turhanpäiväistä säätämistä niin operaattorille, kuin asiakkaalle.

Saapi nähdä, mikä vuosi minut pakotetaan se 5G-liittymä ottamaan, toistaiseksi 2026 kesään asti saan mennä järkevähintaisella ja ihan saman hyödyn sekä nopeuden antavalla 4G-liittymällä.

14 tykkäystä

Minä vaihdoin toiseen operaattoriin kun tinkasin mielestäni onnistuneesti puhelussa tuplana lahjakortin Keskolle. Painotti, että älä sitten välitä vaikka nykyinen soittelee perään kun alat siirtämään. No kun kerran nykyinen soitti, pyysin sieltä tarjotut lahjakortit kans tuplana ja kk-hintakin tippui monta euroa. Mikään ei muuttunut, mutta enemmän rahaa Hesuliin ja monen viikon ruuat Litukasta. Markkinatalous.

30 tykkäystä

Kingin kirjat koukuttaa välittömästi puolen sivun lukemisen jälkeen, sillä olo on kuin se olisi kerrottu juuri minulle… tapansa kirjoittaa on todella puhuttelevaa ja lauserakenteet nautinnollisia.

Jos kaunokirjallisuudessa teksti yrittää olla liian nokkelaa/ ympäristöä/tunnetiloja pikkutarkasti kuvailevaa heti alussa, niin jää helposti kesken.

Muhun toimii kirjojen alun suhteen simppelit kuvailut ja mielelläni lämpenen alussa paremmin. Muistankin paremmin kun ei liikaa nimiä ja tapahtumia alkuun. Lukijan ja tunnetilansa kuljettaminen kirjan sivuilla on tärkeä taito.

4 tykkäystä

Huima määrä, onnittelua Sami! :slight_smile: Yksi mies vetää kevyesti yli Madison Square Gardenin maksimikapasiteetin verran tilaajia, kova.

Mut hei, miks Inderesillä on “vain” 26 600 tilaajaa. :cowboy_hat_face: Suomessa on yli miljoona osakesijoittajaa, miksi tilaajamäärä ei ole 100 000. Toki voidaan kertoa tuttuja (päteviäkin) syitä, miksi ei olla siellä tai päästä sinne esim. “vain pieni osa sijoittajista on intohimoisia” (tai Hessun viimeaikainen mörnintä), mutta oikea kysymys on miten mennään sinne? :cowboy_hat_face: Ei ole Inderes.fi:tä parempaa paikkaa suomalaiselle osakesijoittajalle. :sunglasses:

9 tykkäystä

Tämä on oman kokemukseni mukaan yhteisö, johon ei ihan niin vain luiskahdeta sisään, varsinkin jos ei ymmärrä sijoittamisesta kuin perusasiat. Enkä ole havainnut Inderesin juuri etsivän uusia jäseniä, tai sitten minulta on menneet ohi lukuisat laajat mainoskampanjat, messustandit, aamu-tv-vierailut, TTK-osallistumiset yms. millä nyt tällaisia ikinä nykyään mainostetaankaan.

Lisäksi välillä monen muun tapaan tuntuu, että täällä ei ilman vihreiden jäsenkirjaa saa edes lukea muiden juttuja saatika kirjoitella. En siis itse asiassa juurikaan ihmettele ettei yhteisö houkuttele (jo luettelemiesi validien syiden lisäksi) laajemmin porukkaa.

2 tykkäystä

En tiedä, miten hyvin pitää paikkaansa, mutta tässä on jonkinlaista tilastoa startuppeja haalineista yhtiöistä. :slight_smile:

https://x.com/QCompounding/status/1850492289073688960

image

5 tykkäystä

73 tykkäystä

Höpsistä, tämän ymmärtäväisempää paikkaa ei sijoittajapiireissä ole tullut vastaan. Pois niistä poliittisista ketjuista vain niin kuin olisi jo, niin sillä se maailma näyttää kivemmalta paikalta. :smiley:

34 tykkäystä

Hetkonen, meneekö tässä nyt Georgiat sekaisin? Minä kun olin koko ajan ollut kuvitelmissa että Evolutionin Georgia hässäkkä oli USA:ssa :rofl:

5 tykkäystä

Tbilisi, State of Georgia, United States of America :us:

12 tykkäystä

Hihihi, vieläkö joku epäilee minun upm tavoitehintaa?

https://x.com/kimmomatikainen/status/1850477862135988306?s=46&t=IIDxQKKJKKIz0xnpHZ-SFw

1 tykkäys

Tässä olet ihan oikeassa, kaivoin oman puoluekirjani esiin ja otin kuvan sinulle malliksi.

Ennen kuin liityin puolueeseen, en saanut kirjoitella kuin salkun tuotto-% -ketjuun itseruoskintaviestejä. Lisäksi kaduilla kävellessä foorumilaiset tuijottivat kuin vierasta sikaa.

Nyt kun olen PUOLUEEN™️ virallinen jäsen, ytimeen pääsyn lisäksi elämänlaatuni on parantunut +23,8% YTD. Vertailuindeksipuolueeseen liittyneillä elämänlaatu on parantunut vain +12,2%.

Kanssafoorumistit, tehkää hyviä puoluevalintoja.

76 tykkäystä

Hei, sulle taisi käydä jokin virhe tuon linkin kanssa. Siinä käsitellään suomalaisen rakennusyhtiön asuntomyyntivolyymia, jolla ei ole juuri mitään tekemistä UPM:n kanssa.

29 tykkäystä