Jatkuva sota ja kilpavarustelu mainosten kanssa on se syy miksi LLMiä on mukavampia käyttää ihan yksinkertaisiin hakuihin. Esim sanakirjan korvikkeena. Osakkeiden ajankohtaiset tiedot on mukava katsoa välittäjän apin kautta.
Olen aikeissa ostaa kuntopyörän sisälle. Olisi mukavaa jos olisi AI agentti joka pörisisi itsenäisesti muutaman tunnin modernin internetin hiveässä maailmassa ja koostaisi parin A4 vertailun missä olisi kaikki olennainen. Sitten päättäisin minkä haluan jonka jälkeen AI jatkaisi ja etsisi halvimmat ja luotettavat toimittajat tarkastelisi uusia ja käytettyjä. Jne. Pelkkä ajatus että joudun tekemään itse tämä kaiken tuntuu kovin raskaalta.
Jos noin käy, on vahvasti syytä katsoa laitteen yksityisyysasetuksia ja sitä mitä appeja puhelimella onkaan ja millä oikeuksilla.
Minulle ei juuri lainkaan tule kohdennettuja mainoksia kun olen mm. disabloinut Facebook -appin (kun käytän joskus Facebookia, kirjaudun privaatilla selainikkunalla) ja koettanut katsoa että niillä appeilla joita käytän on vain ne oikeudet mitä ne oikeasti tarvitsevat jne.
Olen Youtuben suurkuluttaja (todella suurkuluttaja) joten Premium on ehdottomasti käytössä.
Tviitissä on lista osakkeista, joita suurimmat sijoittajat suosivat. Nämä tietyt osakkeet ovat kärkisijoilla ja lisäksi suosituimmilla osakkeilla on kymmeniä hedge-rahastojen omistajia, mikä kertoo näihin osakkeisiin kohdistuvasta vahvasta luottamuksesta (?).
Pitäisi tieten laittaa keskiviikkoon asti itsensä uutispimentoon ja istua kädet ristissä toivomassa että omat toiveet toteutuu eli huominen Taalerin osavuosikatsaus olisi yltiöpositiivinen ja seurauksena vankka kurssinousu.Toisena toiveena olisi Harrisin voitto USA:n presidentinvaaleissa.Kiva olisi keskiviikkona avata kone ja havaita että 2/2 toteutunut.Ainahan saa tieten toivoa.
Listalta löytyi 14/34 oivallista osumaa omaan omistajuuden ja osinkojen ympärille rakennettuun pitkään eläkesalkkuun.
Olen “osta ja muista” -sijoittajatyyppiä, en tykkää “unohtaa”. Kuluneita hiljaisia ja vähemmän tuottavia vuosia olen paikkaillut aktiivisilla lisäostoilla ja koko ajan karttuvat indeksirahastot on pitänyt huolen, että YTD on pysynyt mukavasti plussalla kaikesta huolimatta.
Muuten oikein hyvä lista ja näkemykset, mutta tarkastelisin itse näiden osakkeiden 5 vuoden kurssikäyttäytymistä, näin ollen ainakin osasta häviäisi koronan aiheuttama kurssivääristymä (nousu) pois.
Starbucksin take-away kahvi sekä avokadoleivistä säästäminen on sillä tasolla säästämisvinkeistä puhuttaessa, että ne kuuluvat jo memejen ja huumoripuolen tarjotaan. Tästä huolimatta, kun puhutaan kulutuksen vähentämisestä ja henkilökohtaisesta taloudesta, nämä vinkit todellisuudessa osuvat siihen ihan oikeaan ytimeen ja ovat todellisuudessa meme-statuksestaan huolimatta hyödyllisiä vinkkejä. Miksi näin?
Aivan loistava kommentti ketjuun. Sen verran ärsyttävää tämä tiedotuksen tivaaminen Optomedin ketjussa, että aika harvoin viitsii edes lukea. Panostus on muutamalta nimimerkiltä todella kiitettävää, mutta sekaan mahtuu 10 täysin turhaa viestiä yhtä hyvää kohden.
Iceye on vuonna 2014 Aalto-yliopiston kasvuyhtiöohjelman kautta perustettu avaruusteknologiayhtiö jonka kotipaikka on Espoo.
Yhtiö kehittää ja valmistaa satelliitteja ja järjestelmiä SAR-tutkakuvaukseen. Satelliittidataa ja analytiikkaa tarjotaan asiakkaille yhtiön oman konstellaation keräämänä mutta itse satelliitteja myös myydään asiakkaiden omaa käyttöä varten. Satelliitteja on tähän mennessä laukaistu ainakin 38 kpl.
Tutkasatelliiteilla näkee 25 cm resoluutiolla ja myös pilvipeitteen läpi. Asiakkaat ovat tahoja jotka tarvitsevat ajantasaista tietoa esim. luonnonkatastrofeihin tai konflikteihin liittyen.
Liikevaihtoa kertyi viime vuonna reilut 95 M€ ja tulos oli reilusti pakkasen puolella mikä on toki tämän vaiheen yhtiölle tyypillistä. Työntekijöitä on reilut 700 joista viime vuonna Suomessa ilmeisesti n. 270.
Anteeksi, kysyn tai kommentoin nyt ihan ilman sarvia tai hampaita… Mutta olisiko näille yli kuukauden vanhoille myynneille tai ostoille joku parempi ketju? Kahvihuone? Itse olen ainakin ymmärtänyt tämän ketjun otsikon niin, että juuri äsken tarkoittaa, niin, juuri äsken - ja siitä kun raportoi niin muut saavat halutessaan ideoita omaan kaupankäyntiin. Ainakaan minä en tee sillä tiedolla mitään, jos joku kertoo vaikkapa viime viikon kaupoistaan, vanhemmista puhumattakaan.
Eri asia on tietysti se, jos joitakin nimimerkkejä pidetään niin kovina suorittajina, että heidän kaupantekoaan seurataan takautuvasti jopa viikkoja taaksepäin
Ymmärrän tuon pointin! Mun näkökulmasta 0-4vkoa on aika vastikään tapahtuneita kauppoja ja voidaan luokitellä “äskettäin” tapahtuneeksi. Mielessäni oli, että päivittäisin vaan tuosta tämän päivän Valmet kaupasta, mutta halusin saada hieman lisäsisältöä viestiin ja kertoa kuulumisia/perusteluja vähän muihinin kauppoihin jota tullut tehtyä lähiaikoina.
Kyseessä lienee koko Kempowerin henkilöstölle tarjolla oleva osakesäästöohjelma, jossa johto mukana. Siinä nimittäin juuri neljännesvuosittain hankinnat tulosjulkaisun jälkeen. Ja vaikka ovat pieniä ostoja, pitää ne sisäpiirin osalta raportoida.
Meillä meni tilaukseen kahdesta syystä: hirvitti ne mainokset mitä YouTube tarjosi viisivuotiaalle, ja sama pikkuherra tarvii tuttua viihdettä lentokoneeseen Ja jotta aikuisten katsomiset eivät sotke lapsen profilointia, pitihän se sitten korottaa perhetasolle.