Kun on tehnyt vuodesta toiseen tuntuvaa tappiota osakekaupoilla niin hyvin on kauppalehden tilaus mennyt vähennyksiin. Tiedä sitten kelpaako se jos saa tuottoa sijoituksistaan
Jossain yliopistoissa kirjastojen etäkäytöillä ja ehkäpä myös ilmaisilla ammattiliiton opiskelijajäsenyyksillä voi lukea jotain lehtiä kuten KL, Arvopaperia ja Talouselämää omalla koneella ilmaiseksi.
Vinkiksi muuten niille, joille tulee ”kestotilauksena” joku lehti. Vinkki toimi ainakin omalla kohdallani, kun kyseessä oli Alma Median Arvopaperi -lehti.
Olen tilannut muutaman vuoden Arvopaperi -lehteä ja tilaukseen on kuulunut sekä printti-, että digilehti. Nyt oli lasku verkkopankinkista ja laskun summa 239 € 12 kk.
Kirjoitin Alma Median asiakaspalveluun, ja kerroin, että päätän tilauksen välittömästi. Sieltä vastattiin minulle, että saisit nyt tarjoushintaan 12 kuukautta printti- ja digilehti hintaan 139 €. Eli 100 € halvemmalla, kuin sama tilaus minulla oli ennen. Tartuin tarjoukseen.
itselläni kaikki lehdet irtonumeroinakin on mennyt vähennyksissä läpi Arvopaperi yms ja koskaan mitään kuitteja pistänyt…
Tilasin marraskuun alkupuolella verokortin vuoden viimeistä palkkaa varten mikä siis maksettiin tänään. No, verokorttiin tietenkin laittelin eurolleen marraskuun arvioidun palkan, jotta verotus menisi kohdilleen eikä tulisi mätkyjä saatika palautuksia. Tänään sitten palkka saapui ja koko palkka olikin verotettu lisäprosentilla ja verokortin tuloissa oli siis sekä loka- että marraskuun palkat ja siten tuloraja ylittynyt. Tarkistin sitten lokakuun palkkakuitista ja se oli maksettu aiemmalla verokortilla aivan oikein.
En nyt siis käsitä miksi uuteen verokorttiin oli myös lisätty lokakuun tulot. Joko en itse ymmärrä miten verotus toimii tai sitten tilitoimisto on sählännyt omiaan… Eipä tuolla muuten juuri merkitystä, mutta harmittaa touhutonnia pitää lähes vuosi valtiolla lainassa ennenkuin sen saa palautuksena takaisin.
Jos käytit verottajan tarjoamaa summaa tienaamastasi palkasta tähän asti, niin todennäköisesti lokakuun palkka ei ollut ehtinyt mukaan siihen kokonaissummaan.
Itse tilailin jo ensi vuoden korttia, näemmä jos tienaisin ensi vuonna saman verran kuin 2024, veroprosentti olisi prosentin korkeampi.
Eipä siis ensi vuonnakaan kannata liikaa innostua töitä tekemään.
Tapojeni vastaisest jäin juttelemaan kauppakeskuksen käytävällä heasrin myyntimiehen (-pojan) kanssa. Pyysi nähdä mun HS:n omat sivut ja näytti sitten että mulle on tulossa hinnan korotus. Sitten sanoi että jos on toinen sähköposti niin hän voi tälle uudelle tilaajalle laittaa reilusti halvemnan hinnan ja 3 kk ilmaiseksi tilauksen päälle. Nakutteli mun kännykästä peruutuksen laskutuskauden loppuun ja samasta päivästä sen uuden tilauksen.
Sitä en nyt tiedä, että onko HSllä hyvä palvelu kun neuvovat miten lehden saa halvemmalla, vai huono palvelu, kun uskollista tilaajaa rangaistaan hinnankorotuksella?
Tää on tätä modernia tilauspalveluiden hinnoittelua. Laiskat maksaa enemmän, aktiiviset joka vähän väliä pätkivät tilauksensa saavat sitten winback-tarjouksia ja uuden asiakkaan etuja.
Joo minäkin olen kerran lopettanut hesarin tilauksen noin vuodeksi.Lopetuksen jälkeen puhelinmyyjät soitteli tosi ahkerasti ja tosiaan noin vuoden jälkeen tartuin taas tilaukseen sen hetkisellä alennus kampanjalla.Käsittääkseni tilaajana täytyy kyllä olla jonkin aikaa,että lopetuksen jälkeen suostuvat antamaan näitä alennettuja tarjouksia?Onko jollain omakohtaista kokemusta miten nopeasti/usein onnistuu “veivailla” edestakaisin hesarin tilauksien kanssa alennusten toivossa?
Etelä-Korean tilanne on sekava. Onneksi voidaan kysyä suoraan E-K tyypeiltä niin saadaan selkoa
EDIT:
“Tämä tiedetään nyt|Etelä-Korean presidentti julisti myöhään tiistai-iltana poikkeustilan, joka sai kansan kadulle ja poliitikot tunkeutumaan parlamenttiin. Presidentti perui ilmoituksensa varhain aamulla dramaattisen yön jälkeen.”
Mitä Etelä-Koreassa tapahtuu? Presidentti julisti poikkeustilan, parlamentti äänesti kumoon | HS.fi
(ei muuria)
Me kaikki muut kannustetaan sua ahkeroimaan, kun mehän saadaan sun ansioista entistä suurempi osa talkoohenkeä meillä
Jaahas, enpä olisi uskonut, että tuo imuri päätyy jopa ykkössijalle. Nappasin kyseisen tuotteen vielä 15% lisäalekoodilla.
Microsoft 365:n mukana tuli 4kpl F-Securen Total- pakettia, jotka päätyivät lopulta myyntipalstan kautta muualle käyttöön, koska valitettavasti F-Securen VPN ei ole sieltä parhaasta päästä ja esim salasanojen tallennukseen löytyy pilkkahinnalla parempia vaihtoehtoja (Esim Bitwarden noin 10d/ vuosi). Suosittu tuo F-Secure kyllä on ja lisenssit myymällä sai jo ennestään halvasta Microsoftin perhepaketista 50% rahasta takaisin.
Marraskuun netto-ostetuimmissa ulkomaiset osakkkeet Nordnetissa
https://x.com/JukkaLepikko/status/1864210138153836767
Itse blogi:
Iris energy ja Mara listalla, bitcoinin mainereiden kelkkaan näköjään moni hypännyt.
Himsiä myydään, eli voittajat myyntiin ajoissa. Tilalle hesulia kun eihän se voi aina laskea, eihän
Oon saikulla flunssan takia. Kyselin työterveyden chatista, että tarviiko tulla käymään kun oireet on jatkunut jo pidemmän aikaa. Ei kuulemma tarvi, mutta laittoi kuitenkin lähetteen labraan. Hämmästyksekseni huomasin, että chattiin tuli liite myös saikkutodistuksesta. Vielä enemmän hämmästyin kun kysymyksessä toisen henkilön saikkutodistus.
Vaikka utelias ihminen olenkin, niin lopetin lukemisen siihen paikkaan.
Selvittelin asian omalta osaltani, mutta kun hiukan asiaa ajttelin, niin olihan toi aikamoinen moka lääkärikeskukselta.
Silloin nuorena kun sain ensimmäiset Nordean verkkopankkitunnukset niin kyllä yllätti, että tilillä oli rahaa yli 11 000 euroa. Tarkemmin katsellessani huomasin saaneeni jonkun toisen tunnukset palautin tunnukset ja sain lahjaksi Nordea-kassin ja leffaliput.
GNoME:n avulla löydettiin 380k lupaavaa molekyylirakennetta, jotka voivat edistää tulevaisuuden teknologioita kuten suprajohtimia ja akkuja.
Täällä aina jaksetaan valittaa Kauppalehden tasosta ja klikkiotsikoista.
Kävin tänään lukemassa Kauppalehteä ja sain paljon rahanarvoisia vinkkejä
“Helsingin pörssi on nyt niin halpa, ettei riskejä juuri ole” !!
" Herantis Pharmasta … kurssi voi vaikka 50-kertaistua." !!
Siellä on pitkä artikkeli bitcoinista, mutta ymmärsin että 100 000 hinnan rikkoutuminen on väistämätöntä, että
SENIORIEKONOMISTI ei tiedä pelkästään että ensi vuonna asuntojen hinnat nousee 2,8 %. Hän tietää myös että 2026 noustaan 2,5 % lisää
Selvä juttu että jokainen dippi on ostopaikka
Kauppalehti on myös selvittänyt kannattaako suosikkiosakkeisiin sijoittaa. Analyysi pitää sisällään mm analyytikoiden suosituksen ja osinkotuoton
Kun Verneri lopulta palaa vanhempainvapailta hokemaan että lukekaa analyysiä ja tehkää hyviä osakepoimintoja, niin palstalla ei ole kuin Bitcoin- ja Nvidia-miljonäärejä
Onkos Inderesin kahvittelijat joulukalenteriväkeä? Täällä löytyy Halvan suklaalakukalenteri, teekalentereita ja tietenkin perinteinen Partiolaisten kalenteri joka pitää vuosittain ovelle ilmestyvältä naapuruston kulloiseltakin partioiässä olevalta naskalilta ostaa.
Rankkaisin tämän Halvan kalenterin aivan kokeilemieni suklaakalentereiden terävimpään kärkeen. Näitähän saa nyt puoleen hintaan ja vielä on joulukuuta jäljellä, a wink aa-wink.
Ehkäpä suurinta turhuutta ikinä missään, mutta kiva ja jatkamisen arvoinen perinne.
Nyt kun holdaa niin CAGR rikkoo katon ja kuu näkyy!