Älkäähän nyt! Paljon pahempia ja vaarallisempiakin porukoita on olemassa, ja ihan eduskuntaa ja muita isokenkäisiä myöden! Antaa toisten larpata.
P. S. Vapaamuurari-sinkut! Nyt etsimään noitapiireistä samanhenkistä puolisoa!
Älkäähän nyt! Paljon pahempia ja vaarallisempiakin porukoita on olemassa, ja ihan eduskuntaa ja muita isokenkäisiä myöden! Antaa toisten larpata.
P. S. Vapaamuurari-sinkut! Nyt etsimään noitapiireistä samanhenkistä puolisoa!
Mitä järkeä tuossa graafissa on, jossa toisessa puhutaan säästöistä vuonna 2025 ja toisessa ilmeisesti panostuksista vuoteen 2035 asti?
Eikä tuossa puhuta edes valtion maksamista tuista, vaan jättämättä perityistä veroista… joita ei edes kerättäisi senkään vertaa, mikäli investointeja ei tapahtuisi Suomeen. Kaiken lisäksi joku on päästänyt Peter Lundin ulos Aalto-yliopiston kellarista kommentoimaan asiaa. Aivan ala-arvoinen artikkeli Hesarilta. Lukemattajättämissuositus.
Okei, onneksi pessimistinä olin tällä kertaa väärässä. Omalla kustannuksella larppailu sallittakoon. Ei mitään nähtävää, hajaantukaa.
@Juha_Salminen unohdin kertoa, mitä Daytona-replikalle tapahtui.
Miami Vicen suosio oli valtaisa. Todennäköisesti siksi Ferrari North America antoikin tv-sarjalle Testarossia käytettäväkseen. En epäile hetkeäkään etteikö Ferrari olisi tarjonnut hieman rahaakin tuotteidensa sijoitteluun. Yksi mielenkiintoinen kohta sopimuksessa kuitenkin oli. Vanha Daytona piti tuhota ja näyttävästi sittenkin. Se tapahtuikin kolmannen tuotantokauden jaksossa, jossa Sonny ja Rico Tubbs tekevät asekauppoja hämärämiesten kanssa. Roistot demonstroivat Stinger-sinkoa ja ampuvat Daytonan tuusan kappaleiksi.
Tässä pätkässä näkyy sen räjäytys, niin makea reilun parin minuutin pätkä, etten viittinyt laittaa oikeaan kohtaan, koska toi pitää katsoa kokonaan. (“räjäytetään” kohdassa 00:34)
Viime salkkupohdinnasta näyttää vierähtäneen melkein vuosi! Salkku on muuttunut suhteellisen paljon. Olen laskenut tähän piirakkaan yhteen kaikki osakkeet, poislukien Inderes, arvo-osuustilillä, ostilla ja hodlarissa. Täten mikään salkku ei oikeasti näytä tältä, mutta kokonaisuudesta tämä antaa kohtuullisen ja oikeanlaisen kuvan tämän hetken osakemaustani. Yritän värittää firmat piirakassa niiden brändin tunnusomaisella värillä, vaikka esteettisesti tuo ei nyt varsinaisesti silmiä hivelekään. …
“Meil samat” tuon Redditin kanssa. Pääsin jopa ajatusketjussa joskus niin pitkälle, että tuolla datallahan voisi tehdä vaikka mitä. Onneksi oli liian kallista ja ostin mm. Nestettä
Kiitos @Sijoittaja-alokas tästä. Vanha duunikaveri postasi juuri faceen pari tuntia sitten Miamista reissukuvia ja yhdessä kuvassa kadun varrella oli tutun näköinen kiesi.
Voisihan tämä olla USA ketjussakin, mutta laitetaan tänne. Tässä on oikea syy, miksi Trump asetti Kanadalle tariffit. Ekalla kaudella G7 kokouksessa loukattiin Trumpin tunteita pahasti. Trudeau ja Melanie kokivat jotain ohimenevällä hetkellä…
Jotenkin tutulta kuulostaa. Lama ja työttömyys it-alalla näyttää toistuvan noin 10 vuoden välein. Viime lamasta toipuminen ei muuten ollut mitenkään nopeaa.
Korkeakoulututkinto ei olen taannut työpaikkaa Joonas Niinimäelle. Reilun vuoden aikana hän on kirjoittanut 400 työhakemusta tavoitteenaan saada ohjelmistoalan työpaikka.
Eikä tarvitse mennä kuin pari vuotta taaksepäin niin koodareista uutisoitiin siten, että osaajia ei meinaa saada mistään. Aloituspalkkojenkin puhuttiin olevan 5000-7000€, mikä tuntuu itsestä hurjan korkealta, jos käytännössä et osaa vielä mitään.
Muistan silti, kun itse aloitin opiskelut 2008, meidän IT-puolen oppilaat oli itse pyytäneet vähentämään aloituspaikkoja 60:stä 20:neen, kun töitä ei ollut.
Näillä yksityisillä aloilla tuppaa hieman olemaan kausivaihtelua. Eiköhän vielä jotain löydy. Kannattanee opiskella sillä välin alaa lisää. Siinä kuitenkaan oppiminen ei lopu.
Tämä on kyllä surkeaa. Konsulttitaloissa on normaalia, että odotetaan asiakasta ennen sopinusta. Rekryprosessit voivat olla tosi vaikeita ja raskaita ilman kontakteja. Pariin mielenkiintoiseen paikkaan olen hakenut nykyisen uran aikana ja melkoiseen mankeliin niissä prosesseissa joskus on joutunut Silti tuolla junioreissa on varmasti itseäni kyvykkäämpiä kavereita vaikka kokemuksessa eivät pärjäisikään.
Itse pääsin tähän aiempaan nousukauteen töihin vaikka opiskellessani tilanne oli vähintään yhtä huono Nokian matkapuhelinbisneksen kuihtuessa. Kävin jälkikäteen ajateltuna aikamoinen tuuri ja on suorastaan surkeaa kuinka iso merkitys tuurilla tälläkin alalla voi olla.
Eikä tarvitse mennä kuin pari vuotta taaksepäin niin koodareista uutisoitiin siten, että osaajia ei meinaa saada mistään. Aloituspalkkojenkin puhuttiin olevan 5000-7000€, mikä tuntuu itsestä hurjan korkealta, jos käytännössä et osaa vielä mitään. Muistan silti, kun itse aloitin opiskelut 2008, meidän IT-puolen oppilaat oli itse pyytäneet vähentämään aloituspaikkoja 60:stä 20:neen, kun töitä ei ollut. Näillä yksityisillä aloilla tuppaa hieman olemaan kausivaihtelua. Eiköhän vielä jotain löydy. …
Nuo ovat jo senioritason liksoja. En ole kuullut kenenkään juniorin tuollaisia tienaavan.
Pitää tässä kohtaa kysyä, miksi piilotat kysymysketjusi kielimallille? Sehän ei keksi mitään uutta tyhjästä, minkä vuoksi syötteellä on merkittävä rooli.
Olen tätä miettinyt tosi paljon kun useassa ketjussa käydään kysymässä GPT:ltä kysymys ja copy pastetaan vastaus. En näe sitä arvoa siinä, että tuodaan keskusteluun GPTn vastaus jota voidaan manipuloida kysymyksen asettelulla.
Tai ylipäätään näen vähän turhana että kopioidaan kielimallin vastaus. Miksi? Tarvittaessa voin käydä tekemässä sen itsekin. Miten se edistää keskustelua kun yleensä ruvetaan sitten keskustelemaan onko se kielimalli oikeassa.
Tämä nyt yleisenä huomiona eikä niinkään tuohon sotaketjun aiheeseen liittyen. Kunnon byrokraattina melkein toivoisin että GPTn vastaukset suoraan kiellettäisiin.
Kullan hinnalle suuntaa antava indikaattori PAXG 3,5 % nousussa tälläillä sunnuntai illasta . Kiinnostavaa kuinka sekaisin futuurit ovat aamuyöstä.
Itse juuri Olviketjuun vastaavanlaisen suoltaneena voin sanoa, että kyllä tuo tuo lisäarvoa omien ajatuksien tuontiin foorumille tavalla jota ei aikaisemmin ollut. Kaikki voi käydä keskustelemassa kielimallin kanssa ja se tässä hauskinta onkin.
Minulla ei esimerkiksi ollut mitään käsitystä miten [1M tuloja kahden vuoden ajan valkovenäjältä ja sen jälkeen liiketoimen arvotus nollaan] otetaan huomioon DCF laskelmassa.
Toki noita numeroita kun kielimallin kautta pyöräyttää niin ei aina ihan varmuutta niistä, mutt saa parempaa käsitystä siitä kuin ihan nollista lähtisi arvioimaan tai arvottamaan yhtiötä.
Kunnon byrokraattina melkein toivoisin että GPTn vastaukset suoraan kiellettäisiin.
Täysin samaa mieltä. Eihän kukaan postaa suoraan myöskään Google hakutuloksia, naapurin Jorman turinoita tai teelehdistä saatuja ennustuksia.
Jos on kiinnostunut mitä chättibotit turisevat ja potentiaalisesti hallusinoivat sen kun itse vaan kysymään.
Ongelma on siinä että tuotos näyttää täysin pätevältä ja sitä usein varsinkin yksinkertaisemmissa asioissa onkin. Kuitenkin jos kysyjän kompetenssi ei riitä asian itse pureskeluun niin miten hän voi olla millään tasolla varma ettei chat gpt vain keksinyt jotain sinne päin kysyjän mieliksi.
Esimerkiksi tännekkin jaettu syy Genoviksen pompulle. Lähteenä toisen foorumin käyttäjä jonka lähteenä chatGPT. Ainakaan internetistä ei asiasta löydy mitään.
Tässä on ihan kiinnostava kuvahomma, siinä on paljon Foorumin veljien tuttavuuksia ja turskasuuksia. Mukana meikämandoliinin PayPal, @Ituhippinen-teikätamburiinin MeLi ja heikäherliinien Kaspi.kz.
Kaikki voi käydä keskustelemassa kielimallin kanssa ja se tässä hauskinta onkin.
Minulla ei esimerkiksi ollut mitään käsitystä miten [1M tuloja kahden vuoden ajan valkovenäjältä ja sen jälkeen liiketoimen arvotus nollaan] otetaan huomioon DCF laskelmassa.
Siis ehdottomasti kannatan sitä, että käydään sparraamassa ajatuksia ja kyselemässä. Mutta mitä arvoa se tuo minulle, että kopioit suoraan vastauksen johonkin kysymykseen? Minusta niillä ei ole mitään arvoa koska voin käydä itsekin esittämässä ne kysymykset.
Kuten uutistenkin tapauksessa on suositeltavaa että artikkeleita refereroidaan, niin mielestäni se olisi kanssa suositeltava tapa kielimallien vastauksiin. Ja mieluiten vielä rehdisti kertoen että kielimallin mukaan blablablaa niin lukijalla on vastuu siitä että ottaako sen totena vai ei.
Esimerkiksi tännekkin jaettu syy Genoviksen pompulle. Lähteenä toisen foorumin käyttäjä jonka lähteenä chatGPT.
Mutta jos Chat GPT sanoo Teslan olevan ainakin ten bäggeri näiltä valuaatiolta niin onhan sen oltava sitten niin.
Sehän vastasi valuaation olevan helposti >100Tusd. Paljon sun laskuissa Tesla nyt on?
Joo kyllä tuosta omasta postauksesta piti muutama asiavirhe korjata, kun muuten olisi Ruotsin kuluttajakysyntä vaikuttanut tulokseen. Pitkältihän noissa vaikuttaa niihin syöttämät lähtötiedot ja silti lähtee kaveri välillä rönsyilemään.