Mutta onko niin, että ne uudet osakkeet näkyvät vasta torstaina tilillä, silloin kun niillä voi alkaa käydä kauppaa? Myös Nordnetissä osakemäärä ei tänään muuttunut.
Ai se on silleen, en ole juurikaan seurannut. Hyvä juttu.
Kyllä mä uskoin että ne saadaan oikein, ihmettelin vaan hetken että mikäs dipannut kun salkun arvo pudonnut reilusti.
Eihän tässä tapauksessa välittäjä voi mitään että split on nyt tapahtunut ja näkyy hinnassa, mutta uusia osakkeita ei ole vielä ”luovutettu”. Torstaina tilanne korjaantuu.
Kyllähän osinkojen kanssa käy vähän samoin. Osinko irtoaa ja kurssi putoaa, mutta kestää monen monta päivää ennenkuin osinkosumma tulee sinne salkkuun. Osinkodippi on vaan sen verran pienempi että ei samalla tavalla näy salkussa kuin tämä Sampon -80%.
Juuri näin. Ihan tyypillisesti osakespilttien tai yhtiön jakautumisiin liittyen osakkeiden saldo näkyy jonkun hetken “väärin”. Samoin splitistä ilmeisesti johtuen myös Sammon kevään osinko näkyy Nordnetissä paljon pienempänä kuin oikea summa. Nämä jutut korjaantuvat kyllä aikanaan.
Hiukan jäitä hattuun
*Edit:
Päivämäärä | |
---|---|
Maanantai 10.2.2025 | Viimeinen päivä ostaa Sammon osakkeita ennen splittausta |
Tiistai 11.2.2025 | Splittaus näkyy osakekurssissa (“-80 %“) |
Torstai 13.2.2025 | Uusien A-osakkeiden kaupankäynnin odotetaan alkavan Helsingin pörssissä |
Lähde
Sampo ja osakkeen splittaus: näin prosessi etenee | Nordnet
*Edit2:
Sama linkki tuli kohta perään Nordnet apin kautta kännykkään. Liekö aiheesta johtuen Aspassa ollut hetken linjat kuumina?
Olin kita auki Asmodeen irrotessa Embracerista, sillä monesti spin offeissa uusi yhtiö dumpataan maanrakoon kun vanhan kokonaisuuden omistajat eivät eriytettyä yhtiötä halua omistaa. Mutta tuohan seilaa väärään suuntaan.
Aamulla pääsin kirjautumaan Nordnetiin apin kautta, mutta sitten sovellus päivittyi uuteen versioon ja nyt ei kirjautuminen enää onnistu. Heitti ulos Nordnetista Safari-selaimesta koneella ja puhelimessa tulee tuo kuvassa oleva ilmoitus. Sitten jos klikkaan, että päivitä nyt, niin avaa AppStoren ja siellä sitten ei ole päivitystä Nordnet-sovellukseen, ainoastaan Avaa. Ollaan siis luupissa.
Onko muilla vastaava tilanne? Koskee siis ainakin iOS -versiota Nordnet-sovelluksesta. Jos on kyse laajemmasta ongelmasta, niin ne jotka eivät ole sovellusta päivittäneet, niin kannattaa olla päivittämättä.
No nyt ei näy Nordnetissa miten Sammon splitti etenee, mutta eipä näy mitään muutakaan. Splitti taisi kaataa koko järjestelmän
Keskustelua välittäjistä- ketjussa on juttua. Ei toimi kellään.
Ks. keskustelua välittäjistä -ketju. Koko putiikki tällä hetkellä aivan sekaisin.
Peräänkuuluttaisin hajutuksen merkitystä, eli ei kaikkea kiinni yhteen rahastoon. Damn, sääliksi käy.
Live kuvaa Nordnetin toimistolta!
Siltä varalta, että joku pääsee kirjautumaan vahingossa mun tilille Nordnetissa, niin myyttekö mun Fortumit ja samalla rahalla Optomedia, kiitos.
ps. Salkun nimi on tarkoituksella Spekulointi-salkku ettäs tiedät. (Ei sit tarvi alkaa arvostelemaan sisältöä…)
Älä laita kaikkia munia samlaan koriin.
Suomalainen sananlasku
Och samla på svenska
-ruotsalainen munien kerääjä.
Nordnet sulki järjestelmän ja kaupankäynnin tarkoituksella, koska Hesulin hinnat on markkinahintoja alhaisemmat niin haluavat suojella Hesulin arvoa ja estää myynnit ja keskeyttää siis lunastukset? Tällä tavoin noudatetaan yhdenvertaisuusperiaatetta ja tasapuolista kohtelua niille, jotka eivät myy Hesulia vaan jumittavat siellä.
Kaupankäynti avataan sitten, kun aliarvostus on korjaantunut ja osakkeiden hinta on noussut.
Lienee todennäköisin syy.
Olisi kova jos Ostin myin -ketju täyttyisi kohta viesteistä missä on pistetty jonkun sattumanvaraisen henkilön salkku laitaan.
Ps. jos pääsette minun salkkuun, ei haittaa jos vaikkapa KH Group lipsahtaisi myyntiin!
Menee hypoteettiseksi pohdinnaksi, mutta voin kuvitella, miltä tuntuisi olla grindannut 15 vuotta fire-ajatuksella kaikki hiput Nordnettiin ja PIM - kaikki män.