Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 2)

Karkaa hieman ketjun aiheesta, mutta kun automarkkinan tilastoinnista puhutaan…

Oletetaan että autokaupan asiakkaat ovat (Tilastokeskuksen ryhmittelyn vuoksi) vähintään 20-vuotiaita.

  • Näitä vähintään 20-vuotiaita suomalaisia on vuoden 2023 lopussa ollut 4 456 814 henkeä.
  • Vähintään 65-vuotiaita puolestaan on ollut 1 309 376 henkeä
    → Vähintään 20-vuotiaista suomalaisista yli 29 % on vähintään 65-vuotiaita

Autokaupassa “jopa 17 prosenttia” on siis potentiaalisten autokaupan asiakkaiden joukossa aliedustettu ryhmä, eikä ainakaan sen vuoksi olisi perusteltua olla erityinen kohderyhmä. Toinen kysymys sitten on miten varallisuus/maksukyky jakautuu ikäluokittain, mutta mainitut bensa-Toyotat tuskin ovat ainakaan sitä kovakatteisinta kauppatavaraa.

1 tykkäys