Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 2)

Kyllä tässä on myös vinha pointtinsa, vaikka ketjua pidempään lukeneet tietävät, että en Kamuxia tai kumppaneita usein puolustele.

Rautakatteen ollessa alalla keskimäärin noin 500-800 euroa, ovat korjauskustannukset ja jälkikulut nousseet viime vuosina aivan sietämättömiksi. Jokainen voi laskea, miten kannattavaa se on myyjäliikkeelle korjailla näitä iskareita ja takajousia. Lisäksi asiakkaat tuovat todella härskisti rikki olevia autoja vaihdossa. Se kuntotarkastus on oikeasti hyvin vaikea tehdä ilman korjaamon apua. Ja jos korjaamo otetaan avuksi, se kaventaa jo ennestään kapeita marginaaleja, kun myös heille pitää se 100-300 euroa maksaa siitä työstä. Viimeinen tikki oli tämä virhevastuun pidentäminen vähintään vuoteen.

Ja oikeastaan tuo joku vm. 2007 Cayman on tästä hyvä esimerkki. Varmasti jokaiselle osapuolelle on enemmän tai vähemmän selvää, että tuon ikäinen korkeatekniikkainen auto ei vuonna 2020 ole enää täydessä iskussa. Toki Kamux myi sen myös tuon tarinan perusteella väärin.

Tämä kokonaisuus ei kuitenkaan ole hyvä kuluttajalle eikä myyjäliikkeelle. Tämä tulee väistämättä johtamaan hintojen nousuun ja katemarginaalien nousuun, koska markkina ei tätä menoa ole enää pitkään kannattava tehdä bisnestä autokaupalla.

9 tykkäystä