Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 2)

Kiitos Näätä linkistä.

Olen pettynyt Kamuxin suhtautumiseen autojen hankinnan suhteen, ongelma nimittäin ei tule korjaantumaan lähiaikoina.

SEB:n tilaisuudessa Ruotsissa Pajuharju myönsi, että autoja olisi kyllä saatavilla, mutta Kamux ei suostu maksamaan sellaista hinta, millä niitä saisi riittävän määrän. EIi tämä varaston “kuralla pitäminen” on harkittu teko, ei siis johdu ulkoisista tekijöistä. SEB:n tilaisuudessa talousjohtaja Havia myös iloitsi siitä, että kassavirtaa on pystytty suojelemaan, ja sehän onnistuu tiukkaamalla myyntivarastoa, sen sitten osuessa omaan nilkkaan syntymättöminä autokauppoina.

No nyt sitten Pörssi-illan nauhoitteessa Pajuharju toistaa, että rautakatteesta pidetään kiinni ja autojen riittävä saatavuus jää loppuvuotena nähtäväksi. Tietysti ulosmyyntihinnan määrittäminen oikean rautakatteen saavuttamiseksi on tapa asiasta huolehtia.
Itse huolestuisin jos Sakat , Rinta-Joupit, K-Autot jne ostaa autot satasen/kaksi korkeammalla hinnalla nenän edestä ja pärjäävä noin toimien paremmin kuin Kamux.

Kamuxin myyntivarasto ei ole kasvanut elokuussa, tietysti kaupankäynti hiljenee syksyn mittaan.
On vaan jotenkin tullut ähky siitä , että Kamux kerta toisensa jälkeen kertoo, että myyntivarastossa on ollut jokin vika, esim. liikaa pitkänä ostettuja Tesloja, liikaa dieseleitä, liian vähän dieseleitä, liian vähän hybridejä tai sitten tämä viimeisin, liian vähän kaikkea…

17 tykkäystä