Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Hallituksen jäsen Jokke Paananen lisännyt merkittävästi 7 400 osakkeella omistustaan (aikaisemmin omisti 1 667 osaketta).

Viestintäjohtaja Satu Otala keventänyt 12 000 osaketta omistamistaan 40 715 osakkeesta.

24 tykkäystä

Tähän liittyen videoita ilmestynyt Kamuxin sijoittajasivuille. :+1:

https://www.kamux.com/tiedotteet-ja-julkaisut/video-and-audio/

37 tykkäystä

France’s Aramis Group, which specialises in selling second hand cars online, said on Monday it was exploring an initial public offering (IPO) in Paris this year following a boom in used vehicle sales and as it looks to grow across Europe.

The firm - which is 70% owned by Stellantis

Mielenkiintoinen ipo verrokki/kilpailukentällä vaikka ei taidakkaan toimia samoissa maissa.

10 tykkäystä

Mielenkiintoinen uutinen. Heti tuli mieleen, että kumpi ostaa toisen tulevaisuudessa, Kamux Aramiksen, vai päinvastoin…

Siis ei tietenkään ihan lähitulevaisuudessa.

1 tykkäys

Sori off-topic mutta Stellantis on muuten pirun kiinnostava arvo-case, tsekatkaas numerot. Tavares on kova tj, näytöt jo Renault’lta ja PSA:lta viimeisiltä vuosilta, sekä myös Opel-diilistä.

Lainaten @Lohestaja aikaisempaa viestiä, Kamux julkaissut tosiaan sijoittajasivuilleen muutaman videon, joissa avataan hyvin selkeästi yhtiön liiketoimintaa eri näkökulmista :

41 tykkäystä

https://www.kamux.fi/uutinen/koronalla-selva-vaikutus-puolet-suomalaisista-kokee-omalla-autolla-liikkumisen-aiempaa

28 tykkäystä

APUVA!! Vanha setä on mennyt ihan sekaisin.

Toisaalta lööpit huutavat, että sähköautot tulevat ryminällä ja hybriditkin katoavat pian liikenteestä. Epsanjakin käyttää valtavan summan meitin nettomaksajien EU-tukimiljardeja uusien akkutehtaidensa tukemiseen.

Toisaalta käytetyt kaarat näyttää jatkavan voittokulkuaan.

Kumpaa uskoa??

Masse-setä, FA, Olisko hiihtu kuitenkin ainoa oikea liikkumismuoto? Juuri nyt maalishankein keskellä näyttää vahvasti siltä :slight_smile: :skier: :skier:

5 tykkäystä

Molempia. Sähkövermeitä ei vielä käytettyinä ole paljoa ja niissä on preemiota näin hinnassa ja myös pieni riski että näin uudessa teknologiassa ei vielä ole täysin tiedossa miten nämä lahoavat kun ikää tulee (tosin kuin bensa/diisseliverkottimet joista on hyvin tietoa tarjolla miten tietyn merkin ja mallin lahoaminen etenee kun vuosia ja kilometrejä tulee mittariin)

Eli uusien myynti samalla on siirtymässä kohti sähkövermeitä hitaasti mutta varmasti ja sillä aikaa niiden uusien myynti kutistuu käytettyjen eduksi koska nähdään että ei kannata enää ostaa uutta bensavermettä koska on vähän kuin ostaisi hevoskärryt model T:n sijaan. Käytetyllä pärjää kunnes sähkövermeiden tarjonta laajenee ja sopivampaa (hinta, ominaisuudet) löytyy uutena.

6 tykkäystä

Tiedättkö miksi sanotaan uutta sähköautoa, jonka ajaa ulos autokaupasta?
Käytetyksi sähköautoksi :tada:

Itelle tulee vähän mieleen että kohta voisi olla alkamassa jonkin asteinen digitaalisten toimijoiden euroopan laajentumiskisa jota seuraa sitten konsolidointi, jossa pelaajat ostelevat toisensa saturaatiopisteeseen ja samalla jatketaan pienempiä ostoja joilla täydennetään puuttuvia maita verkostoon. Jotenkin näkisin että kamux on tässä liian herkullinen pysyäkseen itsenäisenä pitkällä aikavälillä. Kunhan löytyy tarpeeksi agressiivinen isolla kassalla varustettu ostaja niin miksi ei ostaa tosta valmista ketjua saksaan ja pohjoismaihin. Toivottavasti Kamux kerkeää kasvaa tarpeeksi ennen sitä ja olisi itse ostajana - Syö tai tule syödyksi.

7 tykkäystä

Kyllä, mutta suurin osa näistä ei vielä halua ajaa sitä Kamuxille ja tämä on ikävää. Yleensä menee se kolmisen vuotta ainakin…

Kyllä niitä käytettyjäkin on, mutta niistä tahdotaan vielä pyytää suhteellisesti enemmän vs. ostohinta kuin Vintage-bensavempeleistä. Eiköhän Kamux kuitenkin myy sulle vaikka häkäpönttöauton jos sikseen tulee… jos vain on tarjontaa.

1 tykkäys

Suomessa poliittinen linja on, että kaikki pitäisi olla 15 minuutin kävelyn tai pyöräilyn etäisyydellä, joten autoa ei tarvita vaan hyvät kengät ja polkupyörä.

Näin vihervasemmisto skaalaa tulevaisuuden.

Kamux tuo paljon “mörkö” dieseleitä euroopasta joita kansa janoaa ja tarvitsee liikkuakseen ja kauppa käy ja osake voi hyvin.

2 tykkäystä

Laadukkaan oloinen rekryvideo Saksan Kamuxilta kesältä 2019. Varmasti parantaa työnantajamielikuvaa tällainen video rekryilmoitusten yhteydessä, varsinkin Saksassa, missä Kamux on vielä melko tuntematon toimija.

12 tykkäystä

Tätä osakekurssin liikettä mietin. Markkinoilla ilmassa vähän arpomista tämän hinnoittelun suhteen, tai ainakin on vaikea nähdä, mitä negatiivista Kamuxin arvostukseen hinnoitellaan nyt? Onko se vain sitä, että kasvuosakkeista virtaa rahaa arvo-osakkeisiin vai onko syynä heikommat Q1-näkymät Kamuxilla? Ja jos näkymät heikentävät arvostusta, niin onko niille jotain muuta perustetta kuin se, että käytettyjen autojen myyntitilastot ovat 2020 alkuvuoden huippulukemiin verrattuna pienemmät?

Onko kasvuosakkeiden nousutrendi nyt ohi toistaiseksi? Mitä nyt on Kamux-uutisointia seurannut, on yhtiöllä kilpailuvaltit, defensiivisyys ja kyky tehdä tukevaa voittoa; kaikki puoltaa kurssinousua, mutta kuitenkin; sijoittajat siirtävät rahoja pois. Saa osallistua pohdintaan :+1:t3:

Aiempina vuosina tätä on saanut jatkuvasti PE10-15 kertoimin, vaikka näkymät enempi vähempi identtiset, nyt PE yli 20, joten ei kai tätä kovin negatiivisesti hinnoitella tällä hetkellä.

Mielummin olisi kertoimet liikoja venymättä, niin voi hyvillä mielin hodlailla. Vaikeammaksi holdailu menee jos kohta ollaankin PE35 kertoimissa.

6 tykkäystä

Ulkonaliikkumiskiellon tms. kovempien rajoitustoimien (vain välttämättömiä ostoksia) täytäntöönpanon todennäköisyys Suomessa lienee ainakin noussut. Tällaisten toteutuminen mitä todennäköisimmin heikentäisi merkittävästi Kamuxin myyntiä, vaikkakin oletettavasti lyhytaikaisesti. Vaikea toki sanoa, hinnoitellaanko tämän uhan todennäköisyyden kasvamista nyt kurssiin vai johtuuko lasku vaan esim. jonkun ison toimijan myynneistä.

https://rekry.saima.fi/smarthome/open_job_view.html?did=21023&lang=&jc=102&id=000015814

Ensimmäinen uuden strategian mukainen rekryilmoitus? Autotarkastusmestari. Toivottavasti ei ole mestarin palkka kuitenkaan :smiley:

17 tykkäystä

Niin onhan Kamuxin kurssi noussut voimakkaasti ja myös kertoimet myös venyneet. Vuosi 2020 oli kuitenkin pieni välivuosi…
Olisihan se todella mukavaa jos tämä Kamux olisi maaliskussa 2022 tuon 16€, kuten Indereskin antaa ymmärtää… Ei tässä mitään ongelmaa ole, työtä työtä työtä ja autokauppaa vaan!

2 tykkäystä

Pörssipäivässä asiaa Kamuxista, n. 48-49min kohdalta alkaen. Älkää antako aiheen “Sijoituskohteena suomalaiset elintarvikeyhtiöt” hämätä, kahvia tarjotaan Kamuxillakin. Asiasisältö aikalailla tuttua seuraajille.

22 tykkäystä

Nimi: Paananen, Jokke
Asema: Hallituksen jäsen/varajäsen
Liiketoimen luonne: HANKINTA
Volyymi: 6 223 Keskihinta: 13,49373 EUR = yht. 84000€

Hallituksen Jokke Paananen (Intera Partnersin CEO ja perustajajäsen) osti perjantaina yli 6000 osaketta. Jokke Paananen lisäsi reilu viikko sitten omistustaan 7 400 osakkeella, eli ennen tätä lisäystä omisti 1667 + 7400 = 9067 osaketta.

53 tykkäystä