Suomessa poliittinen linja on, että kaikki pitäisi olla 15 minuutin kävelyn tai pyöräilyn etäisyydellä, joten autoa ei tarvita vaan hyvät kengät ja polkupyörä.
Näin vihervasemmisto skaalaa tulevaisuuden.
Kamux tuo paljon “mörkö” dieseleitä euroopasta joita kansa janoaa ja tarvitsee liikkuakseen ja kauppa käy ja osake voi hyvin.
Laadukkaan oloinen rekryvideo Saksan Kamuxilta kesältä 2019. Varmasti parantaa työnantajamielikuvaa tällainen video rekryilmoitusten yhteydessä, varsinkin Saksassa, missä Kamux on vielä melko tuntematon toimija.
Tätä osakekurssin liikettä mietin. Markkinoilla ilmassa vähän arpomista tämän hinnoittelun suhteen, tai ainakin on vaikea nähdä, mitä negatiivista Kamuxin arvostukseen hinnoitellaan nyt? Onko se vain sitä, että kasvuosakkeista virtaa rahaa arvo-osakkeisiin vai onko syynä heikommat Q1-näkymät Kamuxilla? Ja jos näkymät heikentävät arvostusta, niin onko niille jotain muuta perustetta kuin se, että käytettyjen autojen myyntitilastot ovat 2020 alkuvuoden huippulukemiin verrattuna pienemmät?
Onko kasvuosakkeiden nousutrendi nyt ohi toistaiseksi? Mitä nyt on Kamux-uutisointia seurannut, on yhtiöllä kilpailuvaltit, defensiivisyys ja kyky tehdä tukevaa voittoa; kaikki puoltaa kurssinousua, mutta kuitenkin; sijoittajat siirtävät rahoja pois. Saa osallistua pohdintaan
Aiempina vuosina tätä on saanut jatkuvasti PE10-15 kertoimin, vaikka näkymät enempi vähempi identtiset, nyt PE yli 20, joten ei kai tätä kovin negatiivisesti hinnoitella tällä hetkellä.
Mielummin olisi kertoimet liikoja venymättä, niin voi hyvillä mielin hodlailla. Vaikeammaksi holdailu menee jos kohta ollaankin PE35 kertoimissa.
Ulkonaliikkumiskiellon tms. kovempien rajoitustoimien (vain välttämättömiä ostoksia) täytäntöönpanon todennäköisyys Suomessa lienee ainakin noussut. Tällaisten toteutuminen mitä todennäköisimmin heikentäisi merkittävästi Kamuxin myyntiä, vaikkakin oletettavasti lyhytaikaisesti. Vaikea toki sanoa, hinnoitellaanko tämän uhan todennäköisyyden kasvamista nyt kurssiin vai johtuuko lasku vaan esim. jonkun ison toimijan myynneistä.
Niin onhan Kamuxin kurssi noussut voimakkaasti ja myös kertoimet myös venyneet. Vuosi 2020 oli kuitenkin pieni välivuosi…
Olisihan se todella mukavaa jos tämä Kamux olisi maaliskussa 2022 tuon 16€, kuten Indereskin antaa ymmärtää… Ei tässä mitään ongelmaa ole, työtä työtä työtä ja autokauppaa vaan!
Hallituksen Jokke Paananen (Intera Partnersin CEO ja perustajajäsen) osti perjantaina yli 6000 osaketta. Jokke Paananen lisäsi reilu viikko sitten omistustaan 7 400 osakkeella, eli ennen tätä lisäystä omisti 1667 + 7400 = 9067 osaketta.
Pieni korjaus, Jokke Paananen lisäsi reilu viikko sitten omistustaan 7 400 osakkeella, eli ennen tätä lisäystä omisti 9 067 osaketta. Ja on siis kasvattanut omistustaan tässä kuussa 1 667 osakkeesta → 15 290 osakkeeseen.
Kävin katsomassa Kamuxin Saksan sivuja. Silmiin pistävänä huomiona on se, että todella suuressa osassa myynti-ilmoituksia ei ole kuvaa autosta tarjolla. Saksan markkinassa tuo tuskin on kovin hyvä asia myynnin kannalta? Onko tässä vaiheessa Saksan myymälöiden tehtävänä pääasiassa toimittaa tavaraa Ruotsiin ja Suomeen, onko Saksan myyjät laiskoja tekemään töitä (kuten ottamaan valokuvia) vai kiertääkö autot todella nopeasti ettei ehdi kuvia napsimaan välissä?
Eiköhän nämä ole juuri myyntiin tulleita. Laitetaan heti myyntiin tietojen perusteella ennenkuin keretään pesettää ja kuvata. Suomessa tehdään ihan samaa.
Joku aikaansaava voisi tehdä pientä tutkimusta siitä, kuinka kauan kestää, kun myyntiintulleille (esimerkiksi juuri näille) autoille ilmestyy kuvat sivuille. Vai ehtivätkö ilmoitukset jopa kadota kokonaan välissä.
Nämä autot on todennäköisimmin ostettu/tulleet vaihdossa myytäväksi, ja odottavat vielä rahtia paikan päälle.
Ostotietojen perusteella ne kuitenkin myyntiin jo laitetaan. Kun auto liikkeelle saapuu, se kuvataan ja tiedot tarkistetaan.
Voisi kuvitella että kun myymälät on avattu juuri uudestaan, niin on läjänä tullut autoja myyntiin ja sitten sen seurauksena kuvat puuttuu kun kaikkea ei vaan voi tehdä kerralla.
Olen pistänyt merkille että niinkin laadukasta merkkiä kuin Toyota on kamuxila myynnissä yllättävän vähän mitä suhteuttaa nettiautossa tarjontaan. Johtuuko siitä että varusteita ei ole tässä merkissä kovin paljon ja siksi tuodaan myyntiin ulkomailta vähän jos ollenkaan. Toinen syy halutaanko tätä merkkiä vaihtaa nimenomaan merkkiliikken kautta, johtuen ehkäpä korkotarjonnasta, Olen käsityksessä että todellinen vuosikorko on välillä 2-5%.