Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Eli se siitä Kamuxin “edullisuudesta” … ??

Kamuxilla myytävä kosla on halpa, mutta omasta ei saa juuri mitään??

Masse-setä, FA, kiero, kierompi, kier… eikun autojobbari :red_car:

Näinhän se menee,että romut/liikkeen myyntiriviin kelpaamattomat menee huutokauppaan tai suoraan jobbarille.

Jobbareille autoja myydään usein myös “nipuissa”. Tähän voi kuulua useita autoja ja tälle koko paketille sitte hinta.Tällaisissa nipuissa kun myydään niin päästään samalla hyvin eroon kunnon pommeista tai sellaisista autoista joille ei ole kysyntää. Hyvien seassa siis voi olla huono auto mitä ei yksittäin saatas myytyä. Näin siis niistäkin eroon päästään💪

@anon55587152 Tarjosko jobbari siis suoraa ostoa 2000euron hintaan vai vaihtokaupan hyvityshinta? Hyvitysintahan riippuu täysin siitä millainen pelivara autossa on johon vaihtoa tehdään.

Olin tässä jokunen viikko sitten auttamassa tuttavani autonmyyntiä. Kamuxin myyjähän sieltä soitteli parin viikon päästä myynti ilmotuksen jätöstä. Teki erittäin kovan tarjouksen. 1000e alle pyyntihinnan. Olin hinnotellu auton markkinoille jo hyvään hintaan,mutta kamuxin tarjous kyllä yllätti positiivisesti👍 Muutenkin mahtava fiilis tuli kun kamuxin ostaja soitteli. Tuttavalle soittelinki heti,että vieppäs auto niille😎

5 tykkäystä

juu se 2000 € osto oli vaihtokaupan hyvityshinta. mutta samaa se naapuri kysy kamuxilta eli vaihtokauppaa.

Luultavasti jobbarin auto oli ylihinnoteltu markkinoille🤔Väliraha on se mikä ratkaisee. Ei se mitä omasta romusta “hyvitetään”.

4 tykkäystä

Kiitos vastauksesta ja samoin @Contrafun. Korona-aika oli toki poikkeuksellinen, mutta pohdin asiaa yleisesti. Eikö käytännössä Kamuxin hankkimat autot, jotka eivät ole vaihdossa annettuja, ole aina pois joltain toiselta kilpailijalta. Eli käytännössä täytyy olla koko ajan tehokkaampi ja hankkia yhä enemmän autoja, mitä enemmän myymälöitä? Toki tietämättä on se, kuinka paljon autoja ylipäätään hankittavissa markkinoilla. Se, että kaikki kilpailijat ovat korona-aikana ja sen jälkeen samassa tilanteessa, ei vaikuta Kamuxin hankintaan sinänsä mitenkään. Kaikki ne tällä hetkellä kuitenkin autoja hankkivat… En usko, että Kamuxikaan ihan joka kolkasta lähtee autoja hakemaan, mutta toki varmaan Ranskasta voidaan ostaa ja tuoda Suomeen ja ehkä Saksaankin, jos ei sieltä riittävästi irtoa. Hieman kyllä jäi asia kaihertamaan ja olisikin hienoa, jos edes sen merkitystä tms. Saataisiin urkittua jossain haastattelussa, jos eivät tarkemmin halua mainita.

1 tykkäys

Setä siirsi tämän tärkeän postauksen kafferoomiin :slight_smile:

Hmmm :thinking: :thinking: :thinking:

Käykö tässä nyt vähän niin, että Kamux myy roskakotterot nipussa pikku-jobbareille, ne laittaa kotteroita kuntoon ainakin pinnasta, ja lopuksi taas Kamuxin äijä kyselee myytävää, kun käytetyistä on pulaa??

Masse-setä, FA, jostainhan se käytetty aina tulee :ok_hand: :v: :ok_hand:

4 tykkäystä

Kamuxin laaja raporttia lukiessa pisti silmään, että rahoitus- ja vakuutustuotteiden myynnistä syntynyt palkkio oli vuonna 2018 22,7 MEUR ja samalla koko yhtiön liikevoitto oli 18,9 MEUR. Onko siis pelkkien autojen myynti ilman lisäpalveluita käytännössä tappiollista, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

7 tykkäystä

En ole aivan varma ymmärränkö oikein pointtisi, mutta kyllähän esim. henkilökulut kohdistuvat myös näihin palkkioihin. Tai siis ei autokaupan tappiollisuutta voi vielä tästä päätellä.

1 tykkäys

Kaipa noita kannattaa katsoa kokonaisuutena, koska kuluja on varsin vaikea yrittää jakaa autonmyynnin ja integroitujen palvelujen myynnin välille. Ja esim. myyjät saattavat esim tarjota 200e alennusta autosta jos ostat 700e kamux plussan. Jolloin autosta saatu kate saattaa tippua vaikka 100ehen, mutta kokonaiskate autosta nousee.

Ehkä integroitujen palveluiden liikevaihtoa kannattaa suhteuttaa vain kokonaiskatteeseen?

1 tykkäys

Juu totta tuo, tuli taas ajateltua hieman liian yksinkertaisesti

1 tykkäys

murha.infossa hyvä keskustelu Kamuxin bisneksistä:

https://www.murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?f=20&t=21028

Itse en laittaisi euroakaan näille.

2 tykkäystä

Langalla käsitellään ikivanhaa bensa palkka jupakkaa. Täällä foorumilla tästä on keskusteltu jo useamman kerran ja konsensus taitaa olla että tapahtumat ovat menneen talven lumia. Toisin sanoen, ketään ei kiinnosta.

39 tykkäystä

Sattuikin sopivasti tämä aihe.
Juttelin tällä viikolla vanhemman herrasmiehen kanssa joka on ajanut ja ajoi vielä hetki sitten kamuxille, autolle.comille ja rinta-joupille autoja.
Kysyin varsin tästä jupakasta, kun Kamux oli otsikoissa bensa-lipuilla maksettujen palkkojen yms osalta. Ainakin hän vakuutteli, että käytäntö muuttui silloin samantien ja tästä toimintatavasta luovuttiin.

16 tykkäystä

Minkä takia sitten linkkasit neljä vuotta vanhan ketjun MURHA.INFOSTA? :smiley:

Ainakaan yhtiöön liittyen, johon “itse et laittaisi euroakaan”.
Ainakaan, kun asia on käsitelty tässäkin ketjussa jo aika moneen otteeseen.
Ainakaan, jos sinua ei foorumin konsensus kiinnosta pätkääkään - eli et halua sen toimivan edes keskustelun aloittajana?

42 tykkäystä

Oletko siis sitä mieltä, että tämä vaikuttaa tuotto-odotukseen? Vielä se ei ainakaan ole vaikuttanut, mutta mielenkiintoista olisi kuulla ajatuksiasi.

3 tykkäystä

Alkuperäinen kommenttisi oli yhtä sisällötön kuin muutkin tähän mennessä.

Jos sinulla on jotain argumenttejä miksi kamux saattaisi olla huono sijoitus, tai miksi tähän ei kannattaisi laittaa euroakaan, niin varmasti suurinosa mielellään kuulee ne.

12 tykkäystä

Alkuperäinen kommenttisi oli tasoa: en pidä lestadiolaisista koska ovat ahneita.

8 tykkäystä

Tämä oli yksi syy miksi Kamuxin pörssihistoria oli yhtä alamäkeä ennen vuoden takaista käännettä. Käytettyjä autoja myyvä pulju on tylsääkin tylsempi sijoitus ja missä oli kaikenlisäksi jotain hämärää mitä nyt kukaan ei tahdo oikein tarkalleen muistaa.

Käänteen jälkeen kurssi on yli tuplautunut. Jos sinua kiinnostaa vain tuotot tämä on ollut siis positiivista ei negatiivista.
Vuoden vanhassa artikkelissa Mikko Mäkinen käy läpi miksi Kamux on lähes täydellinen Lynchimäinen sijoitus.
https://www.nomadinvest.fi/post/kolmannen-neljänneksen-jälkiviisastelut

9 tykkäystä

Sitten oot eksyny oikeeseen paikkaan :+1:t2: Onhan Kamux tuottanu vuoden sisällä selvästi paremmin kuin monet suuryritykset, kuten esimerkiksi Outokumpu ja Nokia :man_shrugging:

3 tykkäystä

Olipa pirullista luettavaa. Kerrassaan typerää toimintaa. Kiinnijäämisen todennäköisyys tuollaisessa touhussa on lähes 100%. Omistan Kamuxia. Täytyy myöntää, että Lehdon kieroilua läheltä seuranneena Kamux on myös suurennuslasin alla. En tule katselemaan mitään meriselityksiä eli jos jatkossa tulee esim epäilyttäviä sisäpiirimyyntejä tai muuta ihmeellistä niin lähtee kyllä salkusta muita firmoja herkemmin.

Myönnän, että lestadiolaisuus vaikuttaa omalla kohdalla tarkempaan syyniin joutumiseen, vaikkei se ole mikään este omistamiselle. Onhan tuo verojen kiertäminen silti ihan jäätävää paskaa. Muukaan vilunkipeli ei tulisi jatkossa yllätyksenä. Toivottavasti Kamux yllättää jatkossa positiivisesti. Käsittääkseni myyjillä on kuitenki hyvät provikkapalkat :+1:

5 tykkäystä