Kaupan ala - kauppa se on, joka kannattaa

Svensk handelin kuukausittaisessa verkkokauppakatsauksessa oli juttua ulkomaisten verkkokauppojen kasvusta (juttu sivulla 2). Sen mukaan 12 % verkkokauppaostajista oli ostanut Temun/Sheinin kaltaisilta sivuilta. Myös Kaupan liitto mainitsi ulkomaisten markkinapaikkojen (Temu/Shein) vieneen markkinaosuuksia, kun taas kotimainen kauppa on melko huonoissa kantimissa. Jää nähtäväksi kuinka kauan näiden lento kestää, mutta tällä hetkellä kuluttajille näyttää kelpaavan halpa tavara. Tai sitten meneillään on jonkin kaltainen kokeiluvaihe.

Tästä (sekä myös Torin yms. GMV-myynnistä) olisi mukava saada konkreettisia lukuja.

Verkkiksen kannalta mielenkiintoista on se, että Ruotsin kodinelektroniikan verkkomyynti on noussut sekä Q1 että Q2.

PowerPoint-presentation (svenskhandel.se)

5 tykkäystä