Kempower - Liikkuminen sähköistyy latureilla

Osaiskohan joku arvailla edes sinnepäin paljonko tämän kaupan hinta voisi olla?

Vaikea arvailla kun ei tiedä edes S-/C-sarjalaisten suhdetta. Mutta jos olis kaikki S-sarjalaisia niin voisi olla jotain alle 7 miljoonaa. C-sarjalaiset varmaan kalliimpia. Voi olla joku päänavaaja ja annettu vähän halvemmalla, että jos jatkossa tilaisivat lisää.

1 tykkäys

https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=bbbf213af44d6faf13388e5e7c4a8e349&lang=en

Kempower has received a pilot order to deliver EV fast charging systems to a Southern European customer

Kempower has received a pilot order to deliver EV fast charging systems to a Southern European charging point operator. The delivery of the fast charging systems for electric passenger cars will take place in 2022. The value of the order is over EUR 2 million. The pilot order is part of a frame agreement being negotiated with the customer. Kempower and the customer have agreed not to disclose any additional details while the frame agreement negotiations are ongoing. If the ongoing negotiations result in a frame agreement with the customer, Kempower shall disclose the outcome of the negotiations separately.

10 tykkäystä

Kyseenalaistaako kukaan muu ladattavia sähköautoja megatrendinä, ja siihen liittyen latauskenttien rakentajaa sijoitukohteena?

Aikaa voi käyttää johonkin muuhun, kuin istuskeluun autossa, odotellen hitaan latautumisen etenemistä. Sähköauton omistaminen on akkujen kestoiän ja akustojen uusimiskustannusten valossa varsin huono ajatus. Arktiseen ilmastoon hyvin soveltuvia ladattavia ei taida olla tarjolla.

Isot kysymykset: Meneekö ladattavien boomi ohi, ladattavissa ajoneuvoissa tulee kyllästysmispiste 10% kohdalla ajoneuvojen kokonaismarkkinasta, ja polttomoottorit vallitsee edelleen seuraavat 50 vuotta? Mikä on tällöin latauskenttien rakentajan asema sijoituskohteena, siis pitkän ajan sijoituskohteena ja arvonluojana?

1 tykkäys

Kannattaa välillä päivittää tietoja eikä jauhaa samoja väsyneitä argumentteja jotka eivät ole olleet nykypäivää enää vuosiin.

Käytännössä tällä hetkellä on selvää että ladattavat sähkövermeet voittivat kisan ja ovat tulevaisuuden autoteknologia. Nyt enää tapellaan markkinaosuuksista ja teknologian kehittämisestä (halvemmaksi, luotettavammaksi, paremmaksi jne.). Taistelu siitä mikä on tulevien vuosien käyttövoima ns. meni jo.

28 tykkäystä

Taitaa tuo keskustelu mennä osittain ohi tämä ketjun aiheen. Toki latausasemien määrän kehittyminen määrittää vahvasti Kempowerin kehitystä yrityksenä, mutta Liikenteen voimalinjaratkaisut lienee parempi paikka käydä tuota keskustelua sen sijaan että eri yritysketjuissa väännetään näistä samoista asioista.

Totean vain että lainsäädäntö EU tasolla tarkoittaa fossiilisten katoamista henkilöautoista. Se millä se sitten korvataan onkin juuri em. ketjuun liittyvä keskustelu. Nyt jo uusista autoista 10% on plugilla ( New registrations of electric vehicles in Europe (europa.eu))

7 tykkäystä

Kempowerin kilpailija Tritium rakentaa ensimmäistä meri latausverkkoa Aqua superPowerille, kohtuu iso tilaus näin venemarkkinoiksi. Harmillisesti mennyt tilaus kilpailijalle. Kempowerin laturit olisivat tuossa hyviä, koska niissä ei helposti latausjohto tippuisi mereen. Veneissä nuo julkiset laturit tärkeämpiä, koska harva pystyy kotona lataamaan ja tuollaisen veneen omistajalle ei ihan senteistä kiinni mitä se lataus maksaa.

Näköjään Kempower toimittanut jonkun satunnaisen kappaleen viime kesänä Norjaan, ehkä lisää tilauksia tulossa vuonna 2022:

8 tykkäystä

"Kempower tiedottaa aloittaneensa yhteistyön JET Chargen, Australian suurimman sähköautojen latausinfrapalvelujen tarjoajan kanssa. JET Charge myy ja asentaa Kempowerin latausratkaisuja Australiassa.

Yhteistyö alkoi Kempowerin liikuteltavalla T-Series-laturilla ja yhteistyö on laajentunut myös kattamaan Kempower C-Series ja Kempower S-Series -sarjan tuotteet, joita JET Charge asentaa parhaillaan latausasemille ja bussivarikoille Australiassa."

23 tykkäystä

Minusta mielenkiintoinen kommentti Jet Chargen TJ:lta :+1:

JET Chargen toimitusjohtaja Tim Washington kehuu Kempowerin latureita tiedotteessa vuolaasti: "Kempowerin latureista näkee, että sähköautoilulle omistautuneet ihmiset ovat ne suunnitelleet. Suunnittelussa on panostettu juuri niihin yksityiskohtiin, joilla on merkitystä sähköautoilijoille arjen ajossa. Kempowerin tuotteiden laatu ja ChargEye -pilvipalvelu ovat omassa luokassaan”, hän sanoo.

21 tykkäystä

Onko tietoa tarkalleen milloin Kempower muuttaa uusiin isompiin tuotantotiloihin tänä vuonna?

Onko jossain kerrottu millaiseen kapasiteettiin uuden tehtaan valmistumisen jälkeen pystytään? Mietin vain, että onko se 200M liikevaihto ajateltu siihen rajautuvan kapasiteettiin?

Heinäkuinen paikallisuutinen: K muuttaa valmiiseen rakennukseen
(osto) ja viisinkertaistaa tuotantonsa 2022.

Eli viisinkertaistaa minkä vuoden liikevaihdon?
2021 vuonna q1-q3 oli kasassa se 19M ja 2020 vuonna FY 3M.

Jossain vaiheessa arvio oli maaliskuussa.

Itse asiassa kuusinkertaistaa, koska kasvu on 500%. Esim. 100% kasvu on kaksin kertainen.

1 tykkäys

Tuotannon pinta-ala ja henkilöstömäärä kasvaa, jäi vaan epäselväksi oliko se 6 vai 5 kertainen. Pelkästään tuo S-ryhmän tilaus on niin suuri, ettei onnistu nykyisellä tuotannolla. S-ryhmä avaa 1000 latauspaikkaa (yksi latauspaikka sisältää useita latureita) vuoden 2024 loppuun asti. Vuoden 2021 aikana avasivat vasta 50 latauspaikkaa eli 950 vielä järjellä kolmen vuoden aikana. Noin 300 per vuosi eli kuusin kertainen määrä vuoteen 2021. Eli ei tuo uusikaan tuotanto pitkään riitä. Toinen iso tilaaja varmaan Recharge tällä hetkellä.

Kempowerin suurin asiakas (tällä hetkellä) rakentaa ensimmäisen ABC-liikennepaikan, jossa on latauspaikkoja, muttei lainkaan polttoainepumppuja. Näin polttoainepumppuihin investoitavat rahat voidaan laittaa latureihin. Tämä on mielestäni oikea suunta ja sataa Kempowerin laariin pitkässä juoksussa.

10 tykkäystä

https://kempower.com/information-center/news/kempower-to-deliver-electric-bus-fleet-fast-charging-technology-to-bergkvarabuss-ab/

15 tykkäystä

Suosittu sähköautomies Norjasta Bjørn Nyland kierroksella Kempowerin tehtaalla ja toimistolla:

16 tykkäystä
13 tykkäystä