Kempower - Liikkuminen sähköistyy latureilla

Sitten sinulla on vanhaa tai väärää tietoa, koska Kempower itsekin tulee hattu kourassa myyntitilanteeseen ja tietää olevansa aina kallein vaihtoehto. Kempowerin listahinnat ovat humoristisia ja vasta parhaiden asiakkaiden alennusprosenteilla aletaan edes kutitella eurooppalaisia kilpailijoita, puhumattakaan astronomisista varaosahinnoista. Source: kyseiset tavarantoimittajat ja säännölliset keskustelut heidän kanssaan, ml. Kempower.

Heikompi tehonjaon granulaarisuus on täysin irrelevanttia raskaan liikenteen asemalla, joka on vähintään 2-4 MW sähköliittymän takana ja lataustehot aina >300 kW. ”Hukkaa ja kuluja” ei ole, kun CCS/MCS-yhdistelmäsatelliitin saa samalla hinnalla, kuin Kempowerilta yhden CCS-pistoolin satelliitin.

Circle K aloitti juuri kiinalaisen Autelin laturien käytön. Parhaat kiinalaiset eivät ole enää tusinamerkkejä. Kun jatkuvasti parempaa tavaraa saa puoleen hintaan, ei tehonjako ja ChargEye paina enää missään.

Pitää näköjään lähteä aika perusasioista liikkeelle, jos tässä tarvitsee alkaa avaamaan MCS-lataamisen logiikkaa ja use caseja. Eurooppalaiset MCS-rekat ovat jo tilattavissa ja mm. Scanian toimitukset alkavat viimeistään syksyllä.

Ei kukaan edes ajattele tekevänsä kymmenien megawattilaturien latausasemia, vaan asemista on löydyttävä oikea CCS ja MCS tasapaino, jotta pidempää taukoa pitävä rekkakuski voi olla 45 minuuttia CCS-johdon päässä ja kuljettajaa vaihtava runkolinja-auto voi lähteä heti liikkeelle ladattuaan hetken 1 MW teholla.

7 tykkäystä