Keskustelua välittäjistä

olisko ollut toukokuu kun laitoin Lynxille kyselyä tilin avauksesta :sweat_smile:

7 tykkäystä

NN jatkaa vuodella Norjan pörssin livekurssien ilmaista tarjontaa, eli loppuu nyt 31.11.2021.

Tosin en kyllä itse muista nähneeni alkuperäistä viestiä, jonka mukaan ne olisi loppuneet ensi kuun loppuun mennessä. Mutta kiva näin.

2 tykkäystä

Mitähän nuokin sitten ovat. Omaan silmään ei pikakliksuttelulla tarttunut yhtään tuollaista :slight_smile: Viestissä puhuttiin jostain salamasta, mutta sellaista en nähnyt jotakuinkin 10 randomilla valitusta niin pääpörssistä kuin pienpörsseistäkään.

1 tykkäys

Ruotsin puolella NGM osakkeissa on tuo ainakin päällä, esim. Metacon. Jossakin kohtaa tännekin ihmettelin tuota salamankuvaa, mutta silloin ei siihen vastausta tullut😊

Kannattaa tutustua IB brokeriin :). Lynxin järjestelmä on rakennettu sen päälle. IB:llä myös hinnat halvemmat.

1 tykkäys

Sain lopulta aikaiseksi viedä tämän prosessin loppuun. Hieman hankalaa tämä oli kun piti erikseen ottaa yhteyttä Nordnetin asiakaspalveluun ja sitten kytkivät sinne tiedot Osakesäästäjien liiton jäsenyydestä ja sitten meni joku vajaa viikko, että tiedot näkyivät. Missään sivuilla ei ollut oikein selkeitä ohjeita, että miten tuo Inderesin palvelun tilaaminen sitten Nordnetin kautta oikein tapahtuu ja lopulta pitkän haeskelun jälkeen se löytyikin vain vanhan Nordnetin puolelta.

Eli vähän oli säätöä, mutta lopputulema on hyvä ja nyt on Inderesin Premium käytössä. Niin kauan kuin pysyn Nordnetin tasolla 1 niin tuo Inderesin palvelu maksaa 0€ ja vaikka putoaisin tasoille 2/3 niin silloinkin Inderesin premiumin saa hintaan 10€/kk (olisikohan se normihinta 20€/kk). Nordnet ei mielestäni kauheasti mainosta tätä mahdollisuutta tilata Inderes Premium heidän kauttaan, mutta Suosittelen siis tätä ehdottomasti jos toi Inderesin Premium kiinnostaa koska tässä saa selvää säästöä :+1: Ainoa miinus on, että ei taida saada sitä kuuluisaa kangaskassia kun sen taitaa saada vain jos tilaa vuoden paketin :smiley:

6 tykkäystä

Onko muilla usein Mandatumin palvelussa ongelmia avata jotain sivuja? Esimerkiksi tekninen tuki/viestit eivät avaudu silloin kun haluaa. Taidan taas odotella josko huomenna olisi parempi tuuri. Kokeiltu One:lla ja Go:lla.

Samaa herjasi eilen koko päivän.

1 tykkäys

Mulla toimii tradergo normaalisti.

1 tykkäys

Onko täällä porukkaa joka käy paljon kauppaa Nordnetillä? Millaisen tarjouksen olette saaneet kaupankäyntipalkkioista Pohjoismaihin? Tai muilta välittäjiltä kunhan Suomen kaupankäynti on mahdollista.

1 tykkäys

Lauantaisin on ainakin huoltokatkon häiriöilmoitus, joten liittyisikö siihen jos viikonloppuna ongelmia?

Nordnetin uudemmassa työpöytäversiossa ainakin näkyy tuollainen keltainen salama reaaliaikaisen kurssitiedon merkkinä osakekohtaisen sivun oikeassa ylälaidassa.

Juu, mutta minulla ei näy sitä yhdessäkään osakkeessa. Mitä osaketta käytät esimerkissä?

Kuvaruutukaappauksessa on kyseessä Orkla.

Hmm, ei näy minulla. Onkohan siinä vielä jotain lisävaatimuksia, esim. taso tai?

Jos tarkoitat kaupankäynnin hinnoittelutasoja, niin minä olen tällä hetkellä 2-tasolla. Tämän ei pitäisi asiaan kuitenkaan mitään vaikuttaa. Nordnetin aspan viestin perusteella striimaavien Oslon pörssin kurssien pitäisi näkyä ilmaiseksi kaikilla asiakkailla. Näkyvätkö sinulla siis kuitenkin tarjoustasot reaaliaikaisina? Kyllä siellä pitäisi aika vilske käydä, jos näkyvät.

Pelkän salamankuvan osalta: Voisiko asiaan vaikuttaa esim. käytössä oleva selain? Minulla Nordnet on nyt auki Chromessa.

Ne automaattisesti päivittyvät kurssit kai pitää aktivoida ensin asetuksista?

1 tykkäys

Nordnetin tiedotteesta:

Striimaavat kurssit ovat käytössä verkkopalvelussamme ja mobiilisovelluksessa osake/instrumenttikohtaisilla sivuilla sekä seurantalistoilla. Tunnistat striimaavat kurssit keltaisesta salamasta. Toiminnallisuus on kytketty valmiiksi päälle, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä.

Itse näitä ei siis tarvitse kytkeä päälle. Seurantalistalla ei tuota keltaista salamaa minulla kyllä näy, vaikka pitäisi - ainoastaan osakekohtaisella sivulla. Kurssit ja tarjoustasot näyttävät kuitenkin tuolla listoillakin päivittyvän automaattisesti.

1 tykkäys

kuva

Itselläni ei myöskään Orklassa tuollaista näy, mutta esim NGM Metaconissa näkyy.

Shareville taas Chromella ilmoittaa päivitä tili. Safaria varten ohjeistusta, mutta e Chromelle. En ole vähänän aikaan saanut uudella puolella auki avoimia toimeksiantoja ja päivitä tili heittää aina ulos Nordnetistä. Ei tahdo jaksaa tätä jatkuvaa aspa palaute kierrosta. Edellinen osinkotilanne ei ole vieläkään korjaantunut. Osingot puuttuvat edelleen samoin aspan vastaus.

2 tykkäystä