Keskustelua välittäjistä

Eikö näiden määrien kanssa arpominen korjaudu sillä että merkitsee aina juuri ennen kuin anti voidaan keskeyttää? Aiemmin merkatessa rahat on kiinni vaikka kolmas maailmansota alkaisi ennen merkintäikkunan sulkeutumista.

8 tykkäystä

Juuri näin.
Olenkin ihmetellyt tätä kiirettä lyödä hillot kaniin.
Vai onko sen vaan kansan luonne?
Sama kuin se lentokoneeseen jonottaminen.

4 tykkäystä

Kyllä, alkunperin merkitsin keskiviikkona eli päivää ennen keskeytystä. Toisaalta, jos käytössä on muokkaus-toiminto, niin muokkaamisen voisi olettaa toimivan mikäli sille tulee tarve.

Kun olen halunnut listautujaa vähintäänkin pienen tarkkailuposition salkkuuni, niin olen merkinnyt aluksi minimit, ettei asia pääse ainakaan unohtumaan.

Toisen merkkauksen olen saattanut tehdä, kun olen syvällisemmin perehtynyt yhtiöön ja päättänyt haluta sen osakkeita enemmän kuin minimimerkinnällä saisi. Kolmanteen merkintään on saattanut ajaa näkemys siitä, että osake tulee isosti ylimerkityksi (palstahavainnot).

Käytän ensimmäistä vuotta Interactive Brokersia ja edessä on verottajalle ilmoittelu.
Veroilmoitukseen voi näköjään pistää nykyään ihan vain liitetiedostonkin.

Onko kokemusta uppoaako verottajalle jokin IBKR:n kautta automaattisesti generoitu yhteenveto?

Esim. saa tuolta “activity” statementin koko vuodelle - joka on kyllä luonnollisesti melko jäätävä nivaska dataa.

1 tykkäys
4 tykkäystä

Eiköhän se uppoa. Itse laitoin keväällä Degiron vastaavanlaisen 15 sivusen 2020 yhteenvedon verottajalle ja meni ongelmitta läpi, eivät edes kyselleet mitään. En oikein käsitä miksi porukka täällä pitää tätä manuaalista veroilmoitus touhua niin hankalana.

2 tykkäystä

Nordnetissä paistaa laatu lähes jokaisella osa-alueella. Mobiliisovellus on mullekin erittäin tärkeä. Sitä päivitetään jatkuvasti ja kaikki pelaa. Odotan vielä teknisen analyysin käppyröitä ja valuutanvaihtoa. Sitten ei tarvitsisi selaimella kirjautua.

Kuluissa saattaisi säästää hieman jos vaihtaisi esim Mandatumille, mutta itse maksan ihan mieluusti ekstraa laadukkaasta palvelusta. Enkä usko, että noilla muilla saa käyttöön yhtä edullista ja kätevää lainoitusta.

3 tykkäystä

Tämä kun ei ole todiste että verottaja tämän hyväksyy vain kertoo vain siitä että tällä kertaa meni läpi ilman verottajan syyniä. Verottaja ei tarkista läheskään kaikkia ilmoituksia mutta sitten kun tarkistaa olisi hyvä dokumentit on oikeasti kunnossa.

7 tykkäystä

Tarjoaako kukaan muu välittäjä Suomessa edes samankaltaista luottolimiittiä salkkua vastaan kuin Nordnet? En ole kuullut ainakaan.

Se on mielestäni valttikortti Nordnetilla + helppo osallistuminen IPOihin + palvelun toimivuus yleisellä tasolla.

1 tykkäys

Tämä on täysin verottajan ohjeiden mukaan, vuositiliote jossa näkyy kaikki transaktiot+yhteenveto.

Omilla hoksottimilla kannattaisi asioita aprikoida. Ei se kakkendaali hopealautasella naapuripöydän hanhenmaksaksi muutu.

Hinnat ovat kuraa tasan niin kauan kun niitä mukisematta maksellaan.

On silkkaa itsepetosta eri vaihtoehtoja kokeilematta tuomita tietyt palvelut laaduttomiksi yms. Aivan yhtä suurta itsepetosta on lähteä puolustelemaan asiakkaiden räikeää epätasa-arvoa ties millä meriselityksillä aivan kuin toiminta olisi jollain tasolla hyväksyttävää. Ei sitä veroilmoitustakaan kovin tehokkaasti tule laadittua, tai veroja optimoitua, jos veroilmoituksen tekeminen on helppoa ja nopeata vain sen jälkeen että välittäjältä tulee suoraan muutama rivi. Kyllä optimoituun veroilmoitukseen kuuluu kosolti muutakin.

Kokeile ensin ja päätä vasta sitten. Älä ainakaan hauku palveluita joita itselläsi ei ole käytössä.

Nimimerkillä kuuden palvelun asiakas tällä hetkellä ja tuskin on koko potti kasassa.

Nordnet voi työntää hinnastonsa ihan mihin tahansa paikkaan johon ei aurinko paista. Aivan ensimmäinen askel olisi asiakkaiden tasa-arvo. Niin ja kyllä on tili sielläkin ja papereita sisässä. Kovin montaa hetkeä ei osingot ehdi siellä lojumaan ennen kuin ne ovat siirtyneet tasa-arvoisempiin palveluihin.

6 tykkäystä

Eiköhän tässä riipu asiat kilpailutilanteesta. Muistelen jostain lukeneeni että Nordnet on noin halpa ruotsissa koska on Avanza joka kirittää. Suomessa kilpailua ei oikein ole. Mandatum hieman yritti, mutta hieman halvemmat hinnat plus Saxo-sekoilu ei valitettavasti ole kilpailukykyinen kombo.

4 tykkäystä

Itse luulen että niin kauan kuin asiakasmäärät sen kun kasvaa, ei ole tarvetta viilata hinnastoa. Sääli.

2 tykkäystä

Itsellä ost ja aot Nordeassa juuri 1 % kulukaton vuoksi. Pystyy paremmin hajauttamaan ja hienosäätämään: keventämään ja ostamaan lisää.

Lisäksi on aot Nordnetissa, mutta siellä on pelkkää Voxturia. Eikä sinne tulekaan muuta näillä hinnoilla. Ja Nordnetin parempi äppi on käytössä kurssivaihtelujen seurantaan.

6 tykkäystä

Veikkaan, että kilpailu ei Suomssa kunnolla kiristy ennen kuin AO-tilivaatimus ja Arvopaperikeskuksen monopoli poistuu. Jos hallintarekisterin kautta omistaminen olisi sallittua, täällä olisi läjä ulkomaisia välittäjiä murto-osahinnoillaan kilpailemassa asiakkaista. Mutta kun esim. Kim Lindström ja muistaakseni Timo Rothovius ovat todenneet, että hallintarekisteri paha, AOT hyvä, niin vaikea saada etujärjestöä ajamaan halvempia hintoja. En voi käsittää syytä tuolle, mutta näin se vain on.

Mua on pitkään harmittanut, että säännöt eivät ole samat kaikille. Iso osa Suomeen sijoittavista saavat omistaa osakkeita suoraan tai hallintarekisterin kautta. Me emme saa. Aito kilpailu olisi tie halvempiin hintoihin.

15 tykkäystä
1 tykkäys

Missä olisi kaikista järkevin käydä OTC kauppaa?

Itse olen tyytyväinen Nordnetin piensijoittaja. Indeksirahasto Suomi kuluitta. Myyty jo pois, mutta ostaa taas takasin vaikka 15eur/kk kuluitta, jos siltä tuntuu. Salkkuun sijoitettu pääoma vain 22keur, mutta superluotto ladattuna ja pienellä käytöllä 0,99% korko ja bullet - osingot lyhentää lainaa ja korkoa pienellä etuotolla.

Kulujen myötä en osta jokaista dipiä kiinni, vaan tilanteen tullen ladataan sitten kulujen mukaan sopivasti markkinalle. Näin ollen tulee sitä puskuria kerättyä.

Itse tykkään myös Nordnetin Sharevillestä, jossa voit käydä keskustelua ja tutustua muiden rekisteröityneiden salkkuihin reaaliajassa. Tässä palvelussa ei ole sitten liputuksia, joten “tuulipukujen” kahinan kurssidippien päivittelynä voi aistia vielä päivien päästä -kuin 7 päivää lehteä tai Suomi24-palstaa lukisi :sweat_smile:

Pienet ostolisäykset / salkun säädöt päätettiin vaimon kaa tehdä näköjään pysyvän Blackfriday tarjouksen mukaan, jos markkina sopiva silloin.

Ei valittamista. Toisille sopii, toisille ei.

2 tykkäystä

Nyt tuli OP:lta viesti, että Oxford Lane Capital pitäisi toimia.