Keskustelua välittäjistä

Puolison sijoituksia eilen vilkaisin, mutta näkeekö tuolla OP:ssa mitenkään rahastotuottoja tietyltä ajanjaksolta ja voiko niitä vertailla indekseihin? Nopeasti vilkaistuna palvelu oli todella köykäinen. Omat omistukset ovat Nordnetissä joten ei ole tietoa tästä OP:n systeemistä.

Nordeasta saako tuottokäyriä tai järkeviä tuottolaskelmia?

Nordnetin käyttäjät jatkuvasti postailevat omien salkkujensa tuottokäyriä ja verrattuna haluamaansa indeksiin. En ole löytänyt tällaista toiminnallisuutta Nordean verkkopankista tai investorista.
Sieltä löytyy kaupoista exceleitä ja salkun arvon perässä arvonmuutos, muttei oikeastaan mitään muuta.
Ei tämä mikään iso asia ole, mutta varsinkin tuo arvonmuutos on ärsyttävä ilmaisu. Esimerkiksi OST saldo on selvästi yli 50 tuhatta (eli voittoa on tehty), mutta salkussa olevien osakkeiden arvo on keskimäärin alle hankintahintojen, joten Nordea ilmoittaa tyynesti tuoton hankintahinnat-nykyarvo=tappiota.

Ei saa tuottokäyrää Nordean palvelusta.

Laitoin kehitysehdotuksen siitä jo vuosia sitten. Kiittivät ehdotuksesta ja tyyliin lisäsivät ”toivelistalle”. :smile:

1 tykkäys

Kuukistaa uskottavalta. Ei haluta tuottokäyriä näkyviin, kun muuten paljastuu Nordean aktiivisten rahastojen ja Nordean passiivisten rahastojen tuotto #hoitokulut

1 tykkäys

Tässä vielä koko lista niille, joita kiinnostaa :point_up:

3 tykkäystä

Löytyykö tähän kommentteja niiltä, joille on tullut esitäytetty veroilmoitus? Mulla ei ole vielä tullut, mutta Nordnetin 9A-raportti näyttää paljon enemmän voittoa kuin salkkuraportti viime vuodelta.

Tutkin satunnaisesti muutamia kauppoja 9A-raportista. Monien yksittäisten kauppojen hankita- ja myyntikulut näyttävät vahvasti alakanttiin. Ihan suomalaistenkin osakkeiden kohdalla saattaa olla esim 0,15e hankintakulu ja 0,24e myyntikulu.

Voisiko todella olla, että verottajalle on lähtenyt tuollainen raportti, vaikka virheitä on ihan tolkuton määrä? Mulla tuo näyttää siis voitoiksi noin 45k enemmän mitä oikeasti on tullut. Kauppoja oli viime vuonna tuhansia, joten kiva olisi alkaa itse käymään näitä yksitellen läpi.

Odottelen rauhassa miten asia hoidetaan, mutta tällä hetkellä tuo kuulostaa ihan käsittämättömältä tunaroinnilta…

3 tykkäystä

Hohojaa, tollainen virhe nakertaa kyl luottamusta koko puljuun

2 tykkäystä

Erittäin näytti olevan, eli kulut per erä voivat hyvinkin olla vain muutamia senttejä.
Esim. myyt 1000kpl osakkeita ja ne menevät kaupaksi 100kpl, 800kpl, 60kpl, 35kpl ja 5kpl erissä, 3€:n kokonaiskuluilla jaettu myyntikulu 0,6€/erä. En tarkastanut, mutta perstuntumalla näin. Omat loppusummat oli suuruusluokaltaan oikeita.

1 tykkäys

OP:ssa ei taaskaan toimi reaaliaikaset kurssit tai jumittaa vähän väliä.

1 tykkäys

Oletteko muuten huomanneet, että Nordealla on bugi osittain toteutuneen muokkauksessa?

Jos ostotoimeksianto toteutuu osittain, näkyy muokkausikkunassa määrä alkuperäisenä ja samoin menee myös katevaraus. Eli tarjottua hintaa ei voi nostaa, ellei salkussa ole varaa kokonaan uuteen toimeksiantoon korkeammalla hinnalla. Osittain toteutunut toimeksianto vähentää käytettävissä olevaa rahamäärää, joka vaikeuttaa toimeksiannon toteuttamista entisestään.

2 tykkäystä

Op:lla on taas kerran pyörii pyörii päivät. Kurssit näkee, mutta ei voi ostaa/myydä. Toimii buy/hold strategia kun ei voi tehdä mitään. :thinking:

2 tykkäystä

Palaan tähän vielä kun olen vasta nyt katsonut miten nuo löytyy TWS:stä. Toivottavasti viitsit vääntää rautalangasta, kun käytännössä asia on ainakin minulle erittäin epäselvä koska vaihtoehtoja on valtavasti ja ilmeisesti tein tuossa matkalla vääriä valintoja.

  1. Kun haen esim tickerillä “MES” SP500 mikrofutuureja, niin oikea valinta on varmasti "MES MICRO E-MINI S&P 500 STOCK PRICE INDEX (GLOBEX).
  2. Sen kun klikkaa niin, vaihtoehtoina listassa: Index, Futures, Futures Options. Noista Futures lienee oikea.
  3. Seuraavaksi voi valita eri kuukausille loppuvat futuurit tai Continuous. Oletan jälleen, että Continuous on ok, jos suunnittelee esim pidempää holdia. Päiväkauppaan varmasti käy kaikki vaihtoehdot. Sivukyssärinä, että ko ticker löytyy kaiketi tradingviews:tä symbolilla MES1!?
  4. Tässä vaiheessa en ole ainakaan tajunnut voinko valita eri kertoimia. Kuvittelin etten ollut valinnut mitään extra kertoimia vielä tässä vaiheessa.
  5. TWS kaupankäynti ikkunassa on muutamia jippoja joihin varmaan pääsee sisään vain kokeilemalla, mutta tärkein on tietysti kappalemäärä ja perus LMT ja S/L hintojen asettaminen. Kenties myös P/T hinta riippuen omasta strategiasta.
  6. Minulla siis edelleen kokeilussa paper trading account, joka näemmä vielä euromääräisenä, mutta Check margin nappia painettua putosin perseelleni vaikka istumassa olinkin. Vaikka QTY oli vain yksi , niin Amount oli 22,558.75 USD. Eli yli 22 kilo taalaa. Mitä ihmettä?

Olisin tosiaan kiitollinen jos sinä tai joku muu neuvoisi mummo-ohjeella miten microfutuureja kertoimilla voi ostaa, joko LONG tai SHORT?

1 tykkäys

Miksi Nordnet näyttää OP:n kautta tehdyt ostot tunnuksella “NRD”, eikä oikea “POH”? Huomasin juuri sattumalta, kun selvästi oma osto näkyi noin.

Laitetaan huomio tänne myös Nordnetistä:

  • Asun ulkomailla, Nordnetiltä tuli ilmoitus, että helitä puuttuu verotuksellia tietoja.
  • Kolme kuukautta tämän jälkeen jenkki/xetra kaupankäynti blokkaattiin varoittamatta, kun kuulemma tietoja puuttuu (siis huom: ei viestiä: toimeksiantoa tehtäessä blokki).
  • Lähetin samat vanhat dokumentit uudestan. Vastaus kesti yli viikon, että OK, kaupankäyntiblokkia ei edelleenkään ole kahteen viikkoon purettu.
  • Prosessin aikana kaikki ulkomaalaisten osakkeiden hankintahinnat nollattu. Ei vastausta valituksiin.
  • Tänään en pääse tilille sisään, asiakaspalvelusta ilmoitelltiin että huomenna ehkä pääsisi tilille, jonkunnäköinen TILIKOHTAINEN IT virhe löytyi mobiilivarmeenteesta.

Taitaa olla aika vaihtaa - eihän tälläistä sekoilua voi hyväksyä. Mitään tiedotetta tai selitystä ei ole annettu. Aivan luokatonta toimintaa.

UGH!

12 tykkäystä

“Asia on selvitysosastomme käsittelyjonossa. He ovat tällä hetkellä ruuhkautuneita, mistä johtuen käsittelyssä voi valitettavasti kestää 2-3 viikkoa. Pyysin juuri heitä kiirehtimään tapaustasi. Toivottavasti asia saadaan ratkaistua lähipäivinä.”

Eli sillälailla, eipä tehdä kauppaa sitten jenkeissä.

2 tykkäystä

Venäjä taitaa pommittaa OP:ta tällä hetkellä, kun välitystoiminta pois käytöstä.

Mikähä homma Nordnetillä oikein on, kun eivät jenkkipörssin kauppoja ole viittinyt verottajalle lähettää? Luulis et samassa tiedostossa menis kaikki.

Näyttäisi samoin puuttuvan Nordnetin kaupat. Uusi uljas ei vaan osaa lähettää?

Jos oikeasti Nordnet ei oo pistäny verorapsaa verottajalle niin että pääosalla asiakkaista kaikki menee ns. sukkana oikein niin Nordnetin asiakaspalvelu tulee olemaan täysin nakissa kuukausia… Luulisi että olisi halvempaa korjata ja toimittaa datat oikein.

Pitää perata tarkemmin läpi jenkkikaupat, mutta itsellä Nordnet ilmoittanut noita useamman sivun verran.