Keskustelua välittäjistä

Kiitos. En tosin tiedä mitä tekemistä OP:n olemassaololla on sen kanssa, että Nordnetin sovellus ei lähetä tapahtumista tilattuja ilmoituksia.

1 tykkäys

Tuota olen monesti miettinyt itsekin. Mandatumin Traderi pukkaa haamuilmoituksia luurin täyteen vaikka ei haluaisi ja Nordnetistä ei nyt kuulu pihaustakaan, vaikka kuinka haluaisi. :slight_smile:

3 tykkäystä

Kovin on valikoivaa Nordnetin ilmoitukset: talletuksista tulee ilmoitus, mistään muusta ei sitten tulekaan.

Tietysti hyvä, että reaaliaikatalletuksen kun tekee, niin viesti tulee🙄. Itse kyllä talletuksen tehtyä tsekkaan saldon samalla eli melko maltilliseksi jää ko. ilmoituksen hyöty.

Onko kellään kokemusta, että voiko Nordnettiin tehdä useammalle tilille kuukausittain toistuvan talletussopimuksen? Esim. OST ja AOT omat talletukset?

Totta kai voi. Jokaisella salkulla on oma viitenumeronsa.

Pistetään tänne, jos joku olisi törmännyt samaan ja tietäisi mistä kyse:
Kun ostan ETF:ää “SXR8” Interactive Brokersin kautta, se materialisoituu portfoliooni “SXR8”:na.
Mutta IB:n statement reporteissa tuo näkyy “CSPX”:nä.
Minulla on accountin Base Currencyna EUR.

CSPX näyttää olevan saman ETF:n USD kurssin versio. Hämää lähinnä että statementin perusteella transaktio on CSPX:ää, mutta omistan SXR8:a :thinking:

laitoinpa tuon kysymyksen nyt myös IB:n helpdeskiin, että jos joku muu on noteerannut saman niin ehkä saan vastauksen piakkoin

2 tykkäystä

Olen huomannut, että monien eurooppalaisten osakkeiden tikkerit ovat raporteissa aivan jotain muuta kuin kaupankäyntisovelluksessa. Liekö tässä kyse samasta asiasta? Ilmeisesti tikkeristandardeja on erilaisia?

1 tykkäys

Tietääkö joku voiko osuuspankissa ostaa osakkeita Ruotsin ja Suomen ulkopuolelta tänään pyhäpäivänä? Ihmettelen, kun minulla on yksi toimeksianto vaan välitettynä vaikka hinnan puolesta olisi pitänyt mennä läpi heittämällä.

Juuri tällaisesta ilmiöstä kyse :+1:.
En osta IB:ssa muita EUR osakkeita niin olen törmännyt ilmiöön vain tämän ETF:n kohdalla.

1 tykkäys

Jos Suomessa on pyhäpäivä niin et voi tehdä käsittääkseni kauppaa missään pörssissä, vaikka ne olisivat auki normaalisti. Op sanoo etteivät oikeasti välitä osto/myynti toimeksiantoja tuolloin vaikka siltä näyttäisi. On tullut ihmeteltyä samaa ennenkin.

Monesti sanotaan, että on parempi käydä vähän kauppaa, niin tuototkin ovat parempia. Tänään ainakin huomasin Nordnetin tilillä, että tuossa on vinha perä. Varsinkin kun näin viikonloppuna ei kauppaa osakkeilla voi käydä vaikka haluaisi, niin siitä huolimatta… drumroll…

Kehitys tänään (EUR)

▲+2 340,04%

Onneksi näissä finanssisovelluksissa numerot eivät muutenkaan ole pääosassa…

1 tykkäys

Onko Nordnetin ruotsilappujen välityspalkkioihin tullut muutoksia, vai bugaako mobiiliappi :thinking:

Palkkionhan pitäisi olla 10€. Jos app ilmoittaa eri hintaa, pitääköhän se paikkana myös kaupan toteutuessa?

Mitenköhän saan Nordnetin sivuilta koko salkun (AOT+OST) tuoton verrattuna OMXH25GI?

Salkkuraportti sivuilta saa valittua AOT+OST yhteistuoton ja valittua myös custom päivämäärän, mutta vertailu kohteista saa Helsingistä vaan OMXHPI.

Muista valikoista löytyy kyllä vertailu OMXH25GI, mutta saa valittua vaan 5v tai Max eikä custom päivää.

Ne taitaa näyttää sen valuuttakurssin mukaan, mutta sitten kuitille korjaantuu siihen kiinteään hintaan. Tosin en ole koskaan noin isoa eroa nähnyt. Dollareissa se on viime aikoina näyttänyt euroina n. 16,2 - 17 euroa, ja sitten kuitilla se kiinteä 15 €.

Toimiiko muilla iphone käyttäjillä shareville sovellus?

Minulla se pyytää kirjautumaan sisään ja sen jälkeen avaamaan nordnet sovellus, mutta mitään ei tapahdu vaikka painaa sitä ”Avaa Nordnet-sovellus”…

Olen päivittänyt molemmat sovellukset sekä Sharevillen että Nordnetin.

1 tykkäys

Itsellä androidi, mutta sama ongelma on riivannut jo lähes kuukauden. En ole osannut ratkaista. Kerran kirjauduin netissä nordnettiin ja sieltä muutaman pompun kautta sharevilleen, mutta en usko että tuo on se käytännöllisin tapa sharevilleen päästä kun kerran sovelluksenkin pitäisi toimia.

IBKRn mobiiliappiin on tullut aikaisempaa parempi salkunkehityskäyrä, mutta privamoodissa ehkä turhan innokkaasti ihan kaikki numerot peitossa…

Kuvassa minun YTD +11%

7 tykkäystä

Onko kenelläkään ajantasaista tietoa, jos IB edelleen pidättää ruotsalaisten yhtiöiden osinkojen verot 30 %:n mukaan 15 %:n sijaan? Tähän saakka olen pitänyt pohjoismaisia omistuksia nönnönetissä, mutta haluaisin nämäkin hankinnat keskittää IB:lle.

1 tykkäys

Liittyen tuohon aiemmin keskusteltuun NYMTin 2021 Reclassification-pääomapalautukseen, sain tänään sitten verottajalta oikaistun päätöksen ja lopullinen verotus vuodelle 2021 muuttui… 0,01 euroa :smiley: Eivät halunneet sitä takaisin.

2 tykkäystä

Mikähän mahtaa olla Sharevillen tulevaisuus? Tajusin tuossa tänään, että sen jälkeen kun Nordnet otti käyttöönsä kaksivaiheisen kirjautumisen (syksyllä?), niin Shareville-sovelluksen kirjautuminen ei ole ainakaan allekirjoittaneella toiminut. Normaalisti epäilisin syyn olevan allekirjoittaneen päässä, mutta Sharevillen puolella taas ongelmat kulminoituvat usein Nordnetiin, jolla ei ole jostain syystä ollut hirveän suurta intoa panostaa palveluun.

Nordnet taisi ostaa Sharevillen joskus vuonna 2014, eli lähes 10 vuotta sitten, mutta koko tämän ajan palvelusta on puuttunut keskustelufoorumin kannalta merkittäviä ominaisuuksia ja pienimuotoiset bugit kiusaavat jatkuvasti käyttäjiä. Koko tämän 10 vuoden ajan palvelussa on huudeltu mm. viestien muokkaamis- ja poistomahdollisuuksia, sekä paremmin toimivaa hakua.

Olen yhä sitä mieltä, että Sharevillen pohjimmainen idea on erinomainen Nordnetin kannalta. Pidin foorumista erityisen paljon vuosina 2014-2019, kun se oli pitkään lähes ainoita hyviä suomenkielisiä sijoitusfoorumeita internetissä. Sitten alkoi tulla sijoitusaiheisia Facebook-ryhmiä ja sisältö pilkkoutui blogeihin, podcasteihin, Twitteriin ja Instagramiin. Tämä yhdistettynä Sharevillen varsin olemattomaan kehitystyöhön, niin ei ihme, että oma kiinnostukseni Sharevilleä kohtaan on laskenut tällä vuosikymmenellä lähes olemattomiin.

Pidän kuitenkin yhä peukkuja pystyssä sen suhteen, että Nordnet päättää vielä joskus pistää Sharevillen 2020-luvulle.

5 tykkäystä