Keskustelua välittäjistä

Liityin sitten osakesäästäjien keskusliiton jäseneksi.

Katselin, että Inderesin palvelusta saisi hyvät alennukset jäsenenä (puoleen hintaan), mutta sitten huomasinkin vielä, että ilmeisesti nuo inderesin analyysit saa Nordnetin kautta käyttöönsä ilmaiseksi jos on 1 tasolla. Täytyypä katsoa miten tuo toimii kunhan saavat asiakastietoni päivitettyä. Olisihan tuo tosi näppärä jos saisi ilmaiseksi kun osakesäästäjien vuosimaksu ei ollut kuin 29€ (ja loppuvuoden 2020 sai kaupan päälle).

2 tykkäystä

Täällä kun on ollut keskustelua Nordean ulkomaan osinkojen valuuttakursseista, niin ainakin itselläni siellä näyttäisi niiden osalta kaikki olevan ok kurssien suhteen ja kirjoittelinkin siitä jo tuonne REIT-ketjuun:

https://keskustelut.inderes.fi/t/reit-osinkotuottoa-kiinteistoista/6679/187?u=vodel1

2 tykkäystä

Ilmoittaakohan Nordea muillekin tänään teknistä virhettä kun yrittää tehdä toimeksiantoa?

Ajattelin säästäväni rutkasti kun teen rahallisesti pienet ulkomaanostokset Nordnetin sijasta Nordeassa. En suinkaan uskaltanut arvata että säästö on liki 100%, kun rahojaan ei voi laittaa mihinkään! Ainoaksi vaihtoehdoksi jää laittaa ne perjantaipulloon, ja jos ACC-ME tuosta jatkaa nousuaan ja toimaria ei pääse tekemään, niin voi tarvita useammankin pullon…

ACC ei liene Nordeassa lainkaan kaupankäynnin kohteena, koska se on Merkur-listalla.

Oletko varma tästä? Tein ACC:sta eilen ostotoimeksiannon tälle päivälle (joka ei toteutunut), ja oli tänä aamuna vielä aktiivisena.

Tekninen virhe näkyykin koskevan Norjan pörssiä, myöskään NELiä ei pysty ostamaan. Helsinkiin tehdyt toimeksiannot näyttäisi pelittävän.

1 tykkäys

Itse ostin juuri Nordean kautta ACC:tä. Käytin mobiilisovellusta kännykällä :thinking:

E1. Hyvin mielenkiintoista taas, että ACC:llä kaupankäynti onnistuu, mutta Quantafuelia ei saanut kaupankäynnin kohteeksi Merkurista johtuen. No, ei ole ensimmäinen kerta Nordean kanssa :sweat_smile:

E2. @Teisho Enpä ollut huomannut, että nyt tosiaan muillakin Merkur-listatuilla voi nyt käydä kauppaa! Itsekin olin yhteydessä aspaan pari viikkoa sitten ja oletin, että ACC oli nyt jokin poikkeuksellinen virhe. Näitähän Nordealla välillä on, että joku pystyy käymään kauppaa tietyllä osakkeella, joka muille ei edes näy…

2 tykkäystä

Olin kaiketi väärässä. Nordea lienee hiljattain muuttanut linjaansa Merkur-listan yhtiöitä koskien. Pari viikkoa sitten kyselin erästä toista ME-yhtiötä kaupankäynnin kohteeksi, ja silloin Nordea kertoi, että Merkur-listan yhtiöt eivät kuulu tarjontaan.

3 tykkäystä

Ollut paljon keskustelua taas Nordeasta viimeaikona. Jos olet Nordean asiakas, ja haluat muutoksia palveluun ( esim parannuksia salkun dataan, tuottograafeja, valuuttatilit jotka toimii sijoittamisessakin jne… )

Tässä siis kyseinen palautelomake ( ei tarvitse kirjautua verkkopankkiin )

Joten eiköhän nyt yhdessä pistetä hieman palautetta könkäsestä sijoituspuolesta :slight_smile: ?

11 tykkäystä

Hyvä nosto!

Omaan palautteeseen sisällytin myös toiveen tehdä mm. toimarin jättämisen estävälle ohjehintasysteemille jotain, ja avata hieman tuota politiikkaa, mitkä laput otetaan kaupankäynnin kohteeksi ja millä perustein.

Jos Nordea ei ole muuttanut linjaansa, niin tuossa voi käydä kuten ITM powerin kanssa, eli sitä pystyy ostamaan, mutta ei sitten enää myymään.

:open_mouth:
Kerrassaan erikoista meininkiä. Siinä saattaa äkäisimmillä palveluntarjoaja vaihtua, jos jää avoinna oleva rivi jumiin.

Laitettu myöskin palautetta johon sisällytetty:

  1. Paperilaput osakeanteihin, tarjouksiin, konversioihin yms. liittyen → Ei kovin mukavaa, että tulevat jopa myöhässä postissa enkä haluaisi, että teoriassa joku muu pystyisi merkkailemaan noihin lappuihin mitä sattuu ja lähettämään Nordealle.

  2. Kaupankäyntikohteiden tiedustelu. Asiakaspalveluun on ikävä soittaa ja jonottaa → laittaisivat vaikka “pyyntö-napin” sovellukseen yms. kun asiat kuitenkin ovat aina ratkenneet nopeasti ja vastaus tullut yleensä muutaman tunnin - vuorokauden sisällä. Epäselvää tiedotusta myöskin, että 2 viikkoa sitten asiakaspalvelu tosiaan ilmoittaa, että Merkuriin listatuilla osakkeilla ei voi käydä kauppaa ja parin viikon päästä asia on muuttunut ja tulen asiakkaana siitä tietoiseksi kuitenkin Inderesin foorumilla enkä Nordean toimesta.

  3. ITM Power mielenkiintoinen tapaus siitä, että osalla toimii ja osalla ei (jos ei ole pystynyt myymään omistamiaan osakkeita pois niin se on tietenkin siinä tapauksessa kaikkea muuta kuin toimivaa. Ihmeellistä joka tapauksessa, että näin eri tavoin toimii asiakkaille Investor). BlackBerry korjaantui ilmeisesti ihan hiljattain, kun tänään tein testihaun ja löytyi. Muutaman kuukauden ajan oli tuokin piilossa eikä löytynyt hakua käyttäessä. Itse pystyin kuitenkin kauppaa käymään, koska omistin kyseisiä osakkeita.

  4. Havainnollistavat kuvaajat ja data puuttuvat joko täysin tai toimivat ainoastaan tietyissä versioissa. Hieman enemmän Nordnet meininkiä kaivattaisiin tähän osa-alueeseen.

5 tykkäystä

Nordealla kuten muillakin pankeilla on tarkoitus myydä omia rahastoja ja niihin liittyviä palveluja.

Mulle Nordea tarjosi joku vuosi sitten lähes ilmaista vakuutuskuorta. Sen sisään meni tosin vaan sen omat tuotteet. Lähes ilmaisesta tuli tosi kallis. Jäi pulla syömättä.

Mtaematiikka ala Nordnet

Euro tilin saldo 7.10.2020 1571,84€

Osinko SPYW 33,24€
Ulkomainen vero - 4,99€
Ai niin Irlannista ei peritä veroja
Korjaus:
Osinko SPYW -33,24€
Ulkomainen vero 4,99€
Osinko 33,24€
Osingon peruutus -33,26€
Tilin saldo 1571,82€

Nordnet on nyt sitä mieltä, että kaikki on OK. Itse olen sitä mieltä, että minulta puuttu osingot SPYW ja SPYG ja niiden lisäksi 0,02€.

12 tykkäystä

Osaako joku kertoa mitä tuo Mandatumin “assessment of client data” -tilaus pitää sisällään?

Onko muilla Nordean salkkujen kanssa ongelmia. Minulla näkyy ainoastaan Neles ja Cell Impactin tuottoprosentit kaikkien muiden kohdalle ilmestynyt ”hankintaerät” teksti?!
On ollut noin nyt viime viikon lopusta…

Laitoin viime yönä viestiä Nordealle… että mitä hittoa :smirk:

Mulla Nordealla kaikki ok.

1 tykkäys

Mulla näkyi kans usean päivän ajan yhdessä Jenkki osakkeessa sama. Klikkasin tänään siitä hankintaerät kohdasta niin siellä oli tiedot oikein, ja palatessa normaaliin näkymän oli sielläkin nyt oikeat tiedot.

Kannattaa kokeilla.

2 tykkäystä

Onkos kukaan siirtänyt arvo osuustiliä pois Nordeasta, kyseessä ns kakkossalkku. Omalla Nordean arvo osuustilillä on 10 eri jenkkiyhtiön osakkeita ja sanoivat että siirto toisaalla maksaa 68€ per yhtiö. Jos olisi pelkästään kotimaisia osakkeita arvo-osuustilillä niin sitten siirto olisi ilmainen. Pikkuisen suolainen tuo 68€*10 eli 680€ saisi siirrosta maksaa. Ja jos myyn osakkeet niin tulee veroja maksettavaksi vajaa tonni. Ilmeisesti tähän ei ole mitään kikkakolmosta? Myydä joka vuosi osakkeita vajaalla tonnilla? Rajoittaa vähän tekemistä kun ykkössalkkusta toisella välittäjällä ei sitten voisi myydä mitään vuosikausiin.

1 tykkäys

Tuo sama on kaikkilla kotimaisilla välittäjillä, eli aot siirrossa kotimaiset siirtyy ilmaiseksi ja ulkomaiset sitten maksaa (esim NN 30€ pohjoismaalaiset, 50€ muut). Nordean hinnat on kyllä todella suolaiset, mutta näillä nuo sitten kiskovat vielä viimeiset voitot ja hillitevät siirtohaluja. Ei taida tuohon olla muuta vaihtoehtoa, kuin maksaa tai sitten myydä.

1 tykkäys